KR/PL/9A na digifancie...
(porada by GTO/Borys)


wiec od poczatku co nam bedzie potrzebne:


DIGIFANT I:
-ecu digifant I 037 906 022B,DQ,DP....
-instalacja silnika PG,1H
-stabilizator wolnych obrotów, czyli popularny silnik krokowy z PG,PF,PB jak i innych 2 pinowy
-wtryskiwacze z PG,1H - Bosch 0 280 150 905 - 245cc/min @ 3bar
-COPOT czyli czujnik temperatury powietrza w dolocie + potencjometr ustawiaj±cy CO
-listwa wtryskowa z regulatorem ciśnienia ktory bierzemy z listwy z PG,PF,PB
-plastikowe gniazda wtryskiwaczy z PG,PF,PB wkrecane w kolektor
-obudowa filtra powietrza przykładowo z RP
-sonda lambda jakakolwiek waskopasmowa z podgrzewaniem
-switche(przełaczniki na przepustnice)

DIGIFANT II:
-komputer ECU digifant z PF,PB 037 906 022BB,DB,CT,AR,EN ....
-instalacja silnika PF lub PB
-ISV czyli stabilizator wolnych obrotow lub jak potocznie mozna uslyszec silnik krokowy z PG,PF,PB
-wtryskiwacze PF,PG,PB - wtryski PG maja wydajnosc 245cc/min co daje max 200km przy 4 cylindrach , wtryski PF,PB - 197cc/min do 160km-przy tych wtryskach zalecam fpr(regulator cisnienia) na 3.5bar
-przepływomierz klapkowy - popularny MAF(VAM)
-jesli mielismy silnik KR to sonda lambda z podgrzewaniem
-listwa wtryskowa z regulatorem - trzeba zrobic samemu lub gdzies zakupic
-obudowa filtra z GTI PF,PB
-plastikowe gniazda wtryskiwaczy z PG,PF,PB wkrecane w kolektor
-switche(przełaczniki na przepustnice)

rozpiska DIGI I:
01--sygnał rozrusznika
02--sygnał sondy lambda
03--sterowanie pompą paliwa (zalacza mase przekaznika pompy)
04--stukowy pin1
05--COpot pin1
06--masa(switche,copot pin3,hall pin1,T chlodziwa)
07--stukowy pin2,3
08--hall pin3 (Vcc)
09--COpot pin2
10--temperatura chlodziwa
11--switch biegu jałowego
12--wtryskiwacze (-)
13--masa
14--zasilanie z głownego przekaznika+ stabilizator wolnych
15--switch pelnego otwarcia przepustnicy
16--
17--
18--hall pin2
19--masa
20-- / ecs malfunction
21--
22--stabilizator wolnych obrotów
24--tablica rozdzielcza
25--cewka zaplonowa



rozpiska DIGI II:

01--sygnał rozrusznika
02--sonda lambda sygnał
03--sterowanie przekaznikiem pompy paliwa
04--knock sensor pin 1
05--knock sensor pin 2
06--masa (czujnik cieczy,hall pin 1,switche,masa przeplywka pin 4)
07--knock sensor pin 3
08--hall pin 3 (vcc)
09--przeplywka pin 1 (sensor temperatury powietrza)
10--sensor temperatury cieczy
11--switche
12--wtryskiwacze
13--masa
14-- +12 z glownego przekaznika
15--
16--klima
17--przeplywka pin 3 (vcc)
18--hall pin 2
19--masa
20--
21--przeplywka pin 2 (regulacja)
22--ISV
23--ISV
24--
25--do modułu zaplonowego na pin 6

LIMITER DIGIFANT - w przypadku silnika 16v jest on bardzo klopotliwy, gdyż maksymalna moc silnika pokrywa sie z obrotami przy ktorych występuje odciecie paliwa, jest na to rada - modernizacja programu sterownika.
Na programie seryjnym wystepowało u mnie odciecie przy ok. 6400rpm , aktualnie jest na ok 7000rpm.

Do wszystkich silników 16 wolnnossących i turbo chipy DIGISOFT  z odpowiednimi ustawieniami zapłonu , dawki paliwa  i zmiana limitera obrotów do nabycia u GTO


AFR - moze nie kazdemu wiadomo ze seryjny sterownik powyzej 4700rpm strasznie zubaża mieszanke przez co jej sklad jest nieodpowiedni, mozna temu zaradzic stosując regulator cisnienia paliwa 3.5 barowy (pozniej opisze jak przerobic seryjną trojke na 3.5b) , jednak zwiekszenie dawki w programie przynosi lepsze rezultaty , mysle ze sterowniki z PB beda lepsze pod tym wzgledem - gdyz nie posiadają korekcji lambda, niestety nie testowalem tego jeszcze na hamowni - moze w przyszlosci sie uda.

Zapłon - w sterownikach DIGI II tych starszych nie ma mozliwosci zmiany map zaplonu- no nie do konca Wink . pozostaje nam ustawienie aparatu zaplonowego metodą na ucho:/ , w DIGI nowszych , np. z MK3 istanieje dowolna konfiguracja limitera obrotow i map zaplonu i paliwa.


Instalacja digifant I:
digi

Instalacja digifant II:
digi

Przykładowa listwa wtryskowa do 16v z wymiarami (w calach):
a

Kilka zamontowanych digi w 16v:
aaa

aa

aaa

aaa

Instalacja digifant u GTO:
xx

zzz




powrót do spisu porad


 

Ogłoszenia :: Porady :: Galeria :: Download :: Baza stron :: Forum :: Email :: Kontakt