KR/PL/9A na digifancie...
(porada by GTO/Borys)
wiec od poczatku co nam
bedzie potrzebne:
DIGIFANT
I:
-ecu digifant I 037
906 022B,DQ,DP....
-instalacja silnika
PG,1H
-stabilizator wolnych
obrotów, czyli popularny silnik krokowy z PG,PF,PB jak i innych 2
pinowy
-wtryskiwacze z PG,1H
- Bosch 0 280 150 905 - 245cc/min @ 3bar
-COPOT czyli czujnik
temperatury powietrza w dolocie + potencjometr ustawiaj±cy CO
-listwa wtryskowa z
regulatorem ciśnienia ktory bierzemy z listwy z PG,PF,PB
-plastikowe gniazda
wtryskiwaczy z PG,PF,PB wkrecane w kolektor
-obudowa filtra
powietrza przykładowo z RP
-sonda lambda
jakakolwiek waskopasmowa z podgrzewaniem
-switche(przełaczniki
na przepustnice)
DIGIFANT
II:
-komputer ECU digifant
z PF,PB 037 906 022BB,DB,CT,AR,EN ....
-instalacja silnika PF
lub PB
-ISV czyli
stabilizator wolnych obrotow lub jak potocznie mozna uslyszec silnik
krokowy z PG,PF,PB
-wtryskiwacze PF,PG,PB
- wtryski PG maja wydajnosc 245cc/min co daje max 200km przy 4
cylindrach , wtryski PF,PB - 197cc/min do 160km-przy tych wtryskach
zalecam fpr(regulator cisnienia) na 3.5bar
-przepływomierz
klapkowy - popularny MAF(VAM)
-jesli mielismy silnik
KR to sonda lambda z podgrzewaniem
-listwa wtryskowa z
regulatorem - trzeba zrobic samemu lub gdzies zakupic
-obudowa filtra z GTI
PF,PB
-plastikowe gniazda
wtryskiwaczy z PG,PF,PB wkrecane w kolektor
-switche(przełaczniki
na przepustnice)
rozpiska
DIGI I:
01--sygnał rozrusznika
02--sygnał sondy lambda
03--sterowanie pompą paliwa
(zalacza mase przekaznika pompy)
04--stukowy pin1
05--COpot pin1
06--masa(switche,copot pin3,hall
pin1,T chlodziwa)
07--stukowy pin2,3
08--hall pin3 (Vcc)
09--COpot pin2
10--temperatura chlodziwa
11--switch biegu jałowego
12--wtryskiwacze (-)
13--masa
14--zasilanie z głownego
przekaznika+ stabilizator wolnych
15--switch pelnego otwarcia
przepustnicy
16--
17--
18--hall pin2
19--masa
20-- / ecs malfunction
21--
22--stabilizator wolnych obrotów
24--tablica rozdzielcza
25--cewka zaplonowa
rozpiska DIGI II:
01--sygnał rozrusznika
02--sonda lambda
sygnał
03--sterowanie
przekaznikiem pompy paliwa
04--knock sensor pin 1
05--knock sensor pin 2
06--masa (czujnik
cieczy,hall pin 1,switche,masa przeplywka pin 4)
07--knock sensor pin 3
08--hall pin 3 (vcc)
09--przeplywka pin 1
(sensor temperatury powietrza)
10--sensor temperatury
cieczy
11--switche
12--wtryskiwacze
13--masa
14-- +12 z glownego
przekaznika
15--
16--klima
17--przeplywka pin 3
(vcc)
18--hall pin 2
19--masa
20--
21--przeplywka pin 2
(regulacja)
22--ISV
23--ISV
24--
25--do modułu
zaplonowego na pin 6
LIMITER DIGIFANT - w przypadku
silnika 16v jest
on bardzo klopotliwy, gdyż maksymalna moc silnika pokrywa sie z
obrotami przy ktorych występuje odciecie paliwa, jest na to rada -
modernizacja programu sterownika.
Na programie
seryjnym wystepowało u mnie odciecie przy ok. 6400rpm , aktualnie jest
na ok 7000rpm.
AFR - moze nie kazdemu wiadomo ze
seryjny sterownik powyzej 4700rpm
strasznie zubaża mieszanke przez co jej sklad jest nieodpowiedni, mozna
temu zaradzic stosując regulator cisnienia paliwa 3.5 barowy (pozniej
opisze jak przerobic seryjną trojke na 3.5b) , jednak zwiekszenie dawki
w programie przynosi lepsze rezultaty , mysle ze sterowniki z PB beda
lepsze pod tym wzgledem - gdyz nie posiadają korekcji lambda, niestety
nie testowalem tego jeszcze na hamowni - moze w przyszlosci sie uda.
Zapłon - w sterownikach DIGI II
tych starszych nie ma mozliwosci zmiany map zaplonu- no nie do konca
. pozostaje nam ustawienie aparatu zaplonowego metodą na ucho:/ , w
DIGI nowszych , np. z MK3 istanieje dowolna konfiguracja limitera
obrotow i map zaplonu i paliwa.
Instalacja
digifant I:
Instalacja
digifant II:
Przykładowa
listwa wtryskowa do 16v z wymiarami (w calach):
Kilka
zamontowanych digi w 16v:
Instalacja
digifant u GTO: