Instalacja MFA
w Golfie MK3 / Vento
(Nie ponoszę odpowiedzialności za błędy w niniejszej instrukcji)
(tłumaczenie z niemieckiego: adas01)
Podane niżej dane odnosza się do
Golfa A3, rok prod. 97 1.9 TDI 90KM
Aby wstawić MFA, potrzebne są
następujące części:
1. Deska rozdzielcza z MFA
zależnie od typu (np. 1 H0 919 881 PX)
2. Przełączniki przy kierownicy z MFA 535 953 519 B 01C
(może zostać zastąpiony przez dwa
zwykłe przyciski oraz jeden przełącznik)
3. Zestaw przewodów do przełącznika MFA (4 Adr., może zostać samodzielnie stworzony,
prowadzi od modułu V skrzynki bezpieczników do przełączników przy
kierownicy)
Zestaw przewodów składa się z następujących części:
357 907 968 obudowa wtyczki
(moduł V)
1H0 953 634A obudowa wtyczki
przełącznika MFA
000 979 133 kabel
000 979 133A kabel
000 979 225 kabel
000 979 225 kabel
V1>> przełącznik MFA 2 (biały)
V2>> przełącznik MFA 1 (niebieski)
V3>> przełącznik MFA 3 (czarny)
V4>> przełącznik MFA 4 (czerwony)
4. wskaźnik temperatury na
zewnątrz: 357 919 379 A
5. wskaźnik temperatury oleju: 1H0
919 563
W samochodzie umieszczone
muszą zostać następujące połączenia {kable}
Połączenie 1: Wskaźnik temperatury
oleju; skrzynka bezpieczników G2/1 do wskaźnika temperatury oleju
(wkręcany w filtr oleju
Połączenie 2/3: Wskaźnik
temperatury na zewnątrz; skrzynka
bezpieczników G1/1 + G2/2 do wskaźnika temperatury na zewnątrz
(zamontowany w zderzak z przodu po prawej stronie)
Połączenie 4: Połączenie do
komputera w celu wskazywania zużycia paliwa
Za skrzynką bezpieczników znajduje
się fioletowo-biały kabel, który
musi zostać podłączony do pinu 9 komputera. (Komputer znajduje się pod
pokrywą silnika wycieraczek)
Jak na razie jest w porządku:
Aby samodzielnie wstawić
przełącznik MFA, potrzebne będą 2 przyciski oraz 1 przełącznik
Przyciski oraz przełącznik mogą
zostać podłączone bezpośrednio do wiązki przewodów deski rozdzielczej
do następujących kabli:
1 przycisk (Mode) Pin 15 do masy
1 przycisk (Reset) Pin 4 do masy
1 przełącznik MFA 1+2 Pin 6 do masy
Jeśli przełącznik MFA jest
instalowany w ten sposób, to niepotrzebny będzie oczywiście połączenie 4 Adr*
Sposób podłaczenia
{na obrazku :
Taster = przycisk
Schalter = przełącznik
Masse = masa}
{obrazek 3:}
1 Temperatura zewn. masa
-15 przycisk trybu działania MFA
2 Brak płynu chłodzącego
-16 Generator Kl.61
3 Masa
-17 Temperatura oleju MFA
4 Reset pamięci MFA
-18 Hamulce ogólnie
5 Masa cyfrowa
-19 Temperatura zewnętrzna MFA
6 Pamięć MFA 1/2
-20 Św. żarowe/kat/ssanie
7 Wyjście na E-Tacho
-21 Wskaźnik zbiornika paliwa
8 Włącznik ciśnienia oleju 1.8bar
-22 Kierunkowskaz lewy
9 Włącznik ciśnienia oleju 0,3bar
-23 Temperatura cieczy chłodzącej
10 Liczba obrotów Kl. T0
-24 Kierunkowskaz prawy
11 Klema 30 (Zegar)
-25 Długie światła
12 Kl.58d oświetlenie wewn.
-26 Sygnał wtrysku T1
13 Kl.15 (Plus ogólnyie)
-27 Wejście E - Tacho
14 Stan okładzin hamulcowych
-28 Wskaźnik do wyboru
Tacho od tyłu (wtyczka powyżej)