Swap deski MK2->MK3
Bardzo wczesna wersja porady by ygd (c) 2004, 08.11.2004.
Tutaj proszę zgłaszać uwagi, sugestie dotyczące porady, także swoje opisy, zdjęcia.
Co nam będzie potrzebne do wykonania swapu:
- kompletna deska z Golfa mk3,
ewentualnie z Vento (w niektórych Vento były inne ramki na zegary, nawiewy, oraz
włącznik świateł) Najlepiej jeśli byłaby to deska w wersji bez poduszki
pasażera.
- nigomat (jeśli chcemy zamontować także zegary z MK3 (trzeba ciąć mocowanie
kolumny kierowniczej)
- elektryka szyb oraz lusterek (deska w MK3 jest troszkę większa, co będzie
uniemożliwiało kręcenie korbkami, a także ręczną regulacje lusterek)
Kilka wskazówek na początek:
1. Podstawowa sprawa - polecam kupno deski całej, ze wszystkimi
plastikami, schowkiem itp... dzięki temu zaoszczędzimy sobie wiele nerwów (kupno
schowka, czy klamki do niego, w dobrej cenie graniczy chyba z cudem :) ).
2. W przypadku gdy nasz golfik został wyprodukowany przed wrześniem
1989 roku, przyda się także obudowa stacyjki wyprodukowana po wrześniu 1989 (aby
zamontować manetki obsługi wycieraczek, kierunków, oraz włącznik awaryjny), ale
można dać sobie radę bez tego.
3. Polecam także wymianę foteli przednich na takie z Corrado, lub
po prostu z Golfa MK3 (wtedy trzeba przespawać szyny z mk2), odpadnie nam
problem z tunelem środkowym (w mk2 mocowania pasów, oraz regulacja oparcia jest
nisko, jeśli zamontujemy tunel z MK3, bedzie problem z regulacją oparcia,
przesuwaniem foteli).
4. Jeśli zdecydujemy się na wymianę zegarów, na model z golfa MK3,
potrzebny będzie tak zwany impulsator wkładany w skrzynie biegów (w MK2
prędkościomierz działa na linkę (z wyjątkiem licznika digifiz), w MK3 na
wspomniany właśnie impulsator. Można się też pokusić o wymianę zegarów z MK4
(trzeba się zaopatrzyć w model bez szyny komunikacyjnej CAN). Pinouty zegarów do
MK2, MK3 i MK4 są dostępne na
http://forum.vwgolf.pl oraz w dziale
porady).
5. Wszyscy pewno zastanawiają się jak uporać się z regulacją
nawiewu (przecież w MK3 są pokrętła, a w MK2 suwaki...) - nic prostszego,
wystarczy kupić druty od regulacji z MK3 i po prostu je zamienić z tymi z MK2
(idealnie pasują), zostanie nam tylko podłączenie regulacji dmuchawy (o tym
będzie w dalszej części).
6. Przyda się także miękka deska z golfa Mk2 (najlepiej jakaś
połamana), z której wykorzystamy mocowanie do podszybia.
7. Przełączniki do el.szyb nie pasują w żadne miejsce w desce z
MK3, najprościej chyba kupić przełącznik sterowania tylnymi szybami z konsoli z
MK3 i podłączyć go poprzez przekaźniki do sterowania przednimi szybami.
8. Jako tuneli bocznych nawiewów możemy użyć kawałków starej rury z
odkurzacza, połączymy ją taśmą stosowaną w hydraulice do klimatyzacji itp.
9. Jeśli nasze auto jest wyposażone w panele głośnikowe boczne
większe od oryginałów możemy mieć problem z zamknięciem się drzwi (dolny schowek
od strony pasażera może przeszkadzać).
Schemat podłączenia regulacji biegów dmuchawy (z opisem pinów w gnieździe
regulatora):
Funkcja | Golf mk2 | Golf mk3 |
Pierwszy bieg | kabel biały 1.5mm | kabel żółty 2.5mm (pin nr.5) |
Drugi bieg | kabel żółto-czarny 1.5mm | kabel czarno-biały 2.5mm (pin nr.4) |
Trzeci bieg | kabel żółty 1.5mm | kabel żółto-czarny 2.5mm (pin nr.3) |
Czwarty bieg | kabel żółty 1.5mm (połączony z 3biegiem) | kabel biały 4mm (pin nr.1) |
Już niebawem więcej ;)