Passat CC – w Polsce już w czerwcu
Nowy VW ma zdobyć segment czterodrzwiowych coupe, gdzie jednym z faworytów jest Mercedes CLS. Najnowsza odsłona Passata jest uzbrojona w wiele nowinek technicznych takich jak opona naprawiająca się sama i “adaptacyjne zawieszenie”.
W momencie wejścia na rynek europejski Passat CC będzie oferowany z dwoma silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem (TSI i V6) oraz z jednym silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem (TDI). Silniki benzynowe mają moc 160 KM i 300 KM, turbodiesel natomiast 140 KM i spełnia już teraz wymagania normy Euro 5, która zacznie obowiązywać od jesieni 2009 roku. Prędkość maksymalna wersji z silnikiem V6 4Motion została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Najmocniejszy model V6 będzie wyposażony seryjnie w nową generację stałego napędu na wszystkie koła 4Motion, adaptacyjne zawieszenie, będącą również nowością, a także w wyjątkowo efektywną dwusprzęgłową przekładnię DSG. Równie innowacyjne, jak układy napędowe, są systemy wspierające kierowcę Passata CC. Po raz pierwszy w Volkswagenie zastosowany został system ostrzegający przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu „Lane Assist” oraz nowe „adaptacyjne zawieszenie DCC”. Kolejną nowoczesną technologią jest system parkowania „Park Assist” oraz „automatyczna regulacja odległości ACC” z układem skracającym drogę hamowania „Front Assist”.
Od nowa zaprojektowany, elektrycznie otwierany panoramiczny dach. Jego przeźroczysta pokrywa ma 750 mm długości i 1.120 milimetrów szerokości i zajmuje cały przód aż do słupków B. Poprzeczka dachu nad przednią szybą jest w tym przypadku utrzymana w czarnym kolorze. Elektryczny „panoramiczny podnoszony dach” można unieść w górę o 40 milimetrów.
Nowe „adaptacyjne zawieszenie” sprowadza do wspólnego mianownika sportowy charakter coupe i komfort limuzyny z najwyższej półki. Razem z charakterystyką amortyzatorów regulowane jest także dostrojenie wspomagania układu kierowniczego. „Adaptacyjne zawieszenie” obejmuje trzy programy: „normal”, „sport” i „comfort”. Duże znaczenie ma także fakt, że amortyzacja zawsze dostosowuje się do nawierzchni i sytuacji na drodze i dzięki temu w sposób ciągły poprawia komfort i dynamikę jazdy.
Seryjny Passat CC wyposażony zostanie w rozwiązanie pozwalające kontynuację podróży mimo uszkodzenia opony. Specjalna warstwa ochronna wewnątrz bieżnika natychmiast uszczelnia dziurę powstałą po wbiciu się w oponę ciała obcego tak, że powietrze nie uchodzi.
Głównymi rynkami dla Passata CC są Ameryka Północna, Europa Zachodnia i Japonia. Produkowany w niemieckich zakładach w Emden Volkswagen w Polsce będzie oferowany od czerwca. Od czwartego kwartału Passat CC będzie wprowadzony także na rynek USA, Kanady i Japonii.
źródło: onet.pl
Galerię Passata CC można zobaczyć tutaj.