VW Golf 6 – silniki, ceny, dane techniczne
Jedną z wielkich premier międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu będzie Volkswagen Golf szóstej generacji. W Niemczech rozpoczęto już przyjmowanie zapisów na ten samochód.
Nowy Volkswagen Golf jest już szóstą generacją najważniejszego modelu w palecie niemieckiego koncernu. Nowa jego wizerunek stworzył główny designer koncernu Volkswagen, Walter de’Silva.
Zmiany są widoczne nie tylko w nadwoziu, ale także we wnętrzu, gdzie zastosowano nowe materiały, automatyczną klimatyzacje, nawigację satelitarna, DVD z twardym dyskiem. Nowa generacja otrzyma także m.in. system Keyless Entry, asystenta parkowania, kamerę cofania, możliwość odbioru sygnału TV, tempomat z radarem utrzymującym odstęp od innego auta itd.
Wielka zmiana czeka paletę jednostek napędowych. W 2009 roku będzie miał premierę nowy silnik 1,2 TSI o mocy 77 kW, nowy turbodiesel 1,6 TDI o mocy 77 kW, a także mocniejszy będzie trzycylindrowiec 1,2 TSI o mocy 55 kW i 180 Nm ze średnim zużyciem 3,9 l/100 km. Na początku 2010 roku paletę silników otwierać będą małe czterocylindrowe o pojemności skokowej 1,2 TSI oraz mocy 63 kW i 77 kW. Następne w kolejności to: czterocylindrowe 1,4 o mocy 59 kW, 90 kW i 118 kW. W miejsce VR6 przyjdzie 2,0 TSI o mocy 200 kW, a popularna wersja GTI napędzana będzie jednostką dwulitrowa o mocy 155 kW. Turbodiesle to: 1,6 TDI o mocy 66 kW i 77 kW oraz 2,0 TDI o mocy 103 kW i 125 kW z systemem common-rail. Do tego ma jeszcze dojść jednostka dwulitrowa, ale nie wiadomo dokładnie kiedy.
Nowy Golf VI będzie dostępny w sprzedaży od października 2008 roku, ale w Niemczech dilerzy zbierają już zamówienia.. Ceny w nawiasach dotyczą przekładni sześciostopniowej (w silnikach TDI) lub siedmiostopniowej przekładni DSG(w silniku TSI).
Pełne dane techniczne Golfa 6 znajdują się tutaj: Golf 6 dane techniczne.
Golf 6 zdjęcia – aż 249 zdjęć najnowszego Golfa!
Silnik | 1,4 16V | 1,6 | 1,4 TSI (90 kW) | 1,4 TSI (118 kW) | 2.0 TDI CR (81 kW) | 2.0 TDI CR (103 kW) |
Pojemność skokowa [cm3] | 1390 | 1595 | 1390 | 1390 | 1968 | 1968 |
cylindry/zawory | 4/4 | 2/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Moc [kW/obr./min] | 59/5000 | 75/5600 | 90/5000 | 118/5800 | 81/4100 | 103/4200 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min] | 132/3800 | 148/3800 | 200/1500 | 240/2000 | 250/1750 | 320/1750 |
Prędkość maksymalna [km/h] | 172 | 188 | 200 | 220 | 194 | 209 |
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] | 13,9 | 11,3 | 9,5 | 8 | 10,7 | 9,3 |
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] | 6,4 | 7,1 | 6 | 6 | 4,5 | 4,9 |
Cena Trendline [Euro] | 16.500 | 17.900 | – | – | 20.625 | – |
Cena Comfortline [Euro] | 18.000 | 19.400 | 20.675 (22.450) | (23.975) | 22.125 | 24.100 (25.875) |
Cena Highline [Euro] | – | – | 21.925 (23.700) | (25.225) | 23.375 | 25.350 (27.125) |
źródło: roadlook.pl/Lesław Sagan
Pełne dane techniczne Golfa 6 znajdują się tutaj: Golf 6 dane techniczne.
Golf 6 zdjęcia – aż 249 zdjęć najnowszego Golfa!