Skoda Fabia i Superb Greenline juz w Polsce
Skoda Auto Polska S.A. wprowadza teraz do oferty dwa modele w ekologicznej wersji GreenLine. Nowy Superb kosztuje 84 130 zł, Fabia GreenLine w wersji HB 53 000 zł, a w wersji combi 56 100 zł.
Najnowsza linia samochodów Škody, która właśnie pojawiła się w salonach, świadczy o ambicjach marki w dążeniu do aktywnej ochrony środowiska, wpisując się jednocześnie w ogólnoeuropejski trend proekologiczny. Modele w wersji GreenLine charakteryzują się oszczędnością w zużyciu paliwa oraz zmniejszoną emisją CO2 i szkodliwych substancji.
Dopłata do Fabii GreenLine w porównaniu z wersją Style, na której jest oparta, wynosi 4 200 zł. Wysokość dopłaty jest w tym przypadku związana m.in. z zastosowaniem w wersji ekologicznej silnika z filtrem cząstek stałych, który nie jest dostępny w klasycznej wersji Fabii. Z kolei dopłata do Superba Greenline w porównaniu z wersją Comfort wynosi 1 830 zł. – Zdajemy sobie sprawę, że dopóki w Polsce nie zostaną wprowadzone przepisy proekologiczne, istnieją wciąż wyraźne bariery popytu – mówi Tomasz Piasny, PR Manager Skoda Auto Polska S.A. – Jesteśmy zatem o krok przed decyzjami legislatorów i wprowadzamy na rynek artykuł, który mieści się w europejskich standardach produktu przyjaznego środowisku. Zamierzamy lobbować, aby stosowne przepisy weszły w życie, a póki co, naszą ofertę kierujemy głównie do Klientów flotowych, którzy posiadają świadomość proekologiczną, stać ich na odpowiednie inwestycje i wiedzą, jak znaczące oszczędności przynosi firmie ekojazda.
Różnice w odniesieniu do wersji standardowej Škody Fabia Style i Škody Superb Comfort związane są z obniżeniem wagi samochodu, poprawieniem aerodynamiki i podkreśleniem ekologicznego charakteru aut. Dlatego oba modele z serii Greenline posiadają kilka cech wspólnych: wykorzystanie 5-stopniowej przekładni manualnej z dłuższymi przełożeniami, obniżenie współczynnika oporu powietrza poprzez niższe zawieszenie (w Fabii o 15 mm w porównaniu z wariantem podstawowym, a w Superbie o 16 mm), zastosowanie spoilera na pokrywie bagażnika, montaż opon o niższym oporze toczenia oraz wyższym dopuszczalnym ciśnieniu powietrza wewnątrz. Zamiast koła zapasowego w bagażniku znajdziemy zestaw do naprawy opon.
Škoda Fabia w wersji GreenLine oferowana jest w dwóch rodzajach nadwozia – hatchback i combi z ekonomicznym silnikiem 1,4 TDI PD DPF/59 kW oraz manualną, pięciostopniową skrzynią biegów. W wyposażeniu standardowym posiada m.in. zamykane schowki w desce rozdzielczej, elektrycznie sterowane szyby i komputer pokładowy. Dodatkowo można doposażyć auto w klimatyzację automatyczną Climatronic, radio Dance z odtwarzaczem CD i MP3 oraz wejściem AUX IN, czy zdalnie sterowany zamek ze składanym kluczykiem. Dla wersji Combi dostępne są relingi dachowe w kolorze czarnym lub srebrnym. W Fabii Greenline zastosowano czternastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich FUN i opony o niższym oporze toczenia Dunlop. Przednie reflektory przeciwmgielne otoczone zostały ramką w kolorze nadwozia w stylistyce “Corner”. Fabia Greenline w obu wersjach nadwozia zużywa średnio 4,1 litra oleju napędowego na 100 km, natomiast emisja CO2 wynosi 109 g/km. Fabia GreenLine to najoszczędniejszy model, wyprodukowany dotychczas przez Škodę.
Superb Greenline został wyposażony w silnik wysokoprężny 1.9 TDI PD DPF/77 kW, współpracujący z 5-stopniową manualną przekładnią zmiany biegów. W wyposażeniu standardowym posiada między innymi klimatyzację Climatic, siedem poduszek powietrznych, ESP, czujniki parkowania z tyłu, elektrycznie sterowane szyby oraz radioodtwarzacz CD z dotykowym wyświetlaczem i zintegrowaną zmieniarką płyt. Dodatkowo można go doposażyć w asystenta parkowania, Climatronic czy biksenonowe reflektory przednie z adaptacją świateł ASF. Ponadto Superb w wersji ekologicznej posiada: komputer pokładowy z funkcją podpowiedzi właściwego przełożenia, tempomat, czteroramienną skórzaną kierownicę z pakietem skórzanym, schowek na parasol z parasolem i SUNSET – tylne szyby o większym stopniu przyciemnienia.
Dane techniczne
Škoda Superb |
1.9 TDI PD DPF/77 kW
Greenline |
1.9 TDI PD DPF/77 kW
|
Pojemność skokowa (cm3) |
1896
|
1896
|
Moc maks./przy obr. (kW/min) |
77/4000
|
77/4000
|
Maks. moment obr./przy obr. (Nm/min) |
250/1900
|
250/1900
|
Prędkość maksymalna |
193
|
193
|
Przyspieszenie 0-100 kmh (s) |
12,5
|
12,5
|
Zużycie paliwa: – w mieście – poza miastem – w cyklu mieszanym |
6,5
4,2 5,1 |
7,3
4,8 5,7 |
Emisja CO2 (g/km): – w mieście – poza miastem – w cyklu mieszanym |
176
111 136 |
193
127 151 |
Masa własna (kg) |
1443
|
1456
|
Współczynnik oporu powietrza Cx |
0,28
|
0,30
|
Škoda Fabia HB |
1.4 TDI PD DPF/59 kW
Greenline |
1.4 TDI/59 kW
|
Pojemność skokowa (cm3) |
1422
|
1422
|
Moc maks./przy obr. (kW/min) |
59/4000
|
59/4000
|
Maks. moment obr./przy obr. (Nm/min) |
195/2200
|
195/2200
|
Prędkość maksymalna |
170
|
170
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) |
13,2
|
13,8
|
Zużycie paliwa: – w mieście – poza miastem – w cyklu mieszanym |
5,3
3,4 4,1 |
5,8
4,2 4,7 |
Emisja CO2 (g/km): – w mieście – poza miastem – w cyklu mieszanym |
140
91 109 |
150
106 120 |
Masa własna (kg) |
1120
|
1130
|
Współczynnik oporu powietrza Cx |
0,32
|
0,33
|
Škoda Fabia Combi |
1.4 TDI PD DPF/59 kW
Greenline |
1.4 TDI/59 kW
|
Pojemność skokowa (cm3) |
1422
|
1422
|
Moc maks./przy obr. (kW/min) |
59/4000
|
59/4000
|
Maks. moment obr./przy obr. (Nm/min) |
195/2200
|
195/2200
|
Prędkość maksymalna (km/h) |
172
|
173
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) |
13,7
|
14,0
|
Zużycie paliwa: – w mieście – poza miastem – w cyklu mieszanym |
5,3
3,4 4,1 |
5,8
4,2 4,7 |
Emisja CO2 (g/km): – w mieście – poza miastem – w cyklu mieszanym |
140
91 109 |
150
106 120 |
Masa własna (kg) |
1140
|
1165
|
Współczynnik oporu powietrza Cx |
0,30
|
0,30
|
Źródło: Skoda