Wszystko o Nowym Polo!

Wszystko o Nowym Polo!

Nowe Polo Volkswagena zostało zaprezentowane po raz pierwszy w Szwajcarii, podczas Genewskiego Salonu Samochodowego. To piąta generacja jednego z najważniejszych obecnie niemieckich samochodów.


Szef koncernu, prof. dr Martin Winterkorn powiedział: „Łącząc konsekwentnie dostosowane do wymagań naszych czasów design i technologie stworzyliśmy Polo, które przenosi wyjątkową koncepcję Golfa do segmentu mniejszych samochodów. W ten sposób osiągnęliśmy całkowicie nowy poziom jakości wśród małych aut, dostępny za bardzo przystępną cenę.”

Nowe Polo należy do najbezpieczniejszych samochodów świat

Żaden inny samochód w tej klasie nie sprawia wrażenia równie przemyślanego i wartościowego, jak nowe Polo. Komfort, jakość i bezpieczeństwo nabrały nowego wymiaru. Na jego bezpieczeństwo ma wpływ między innymi lepsza wytrzymałość struktury nadwozia. W obrębie przestrzeni na nogi udało się obniżyć stopień deformacji przy zderzeniu czołowym aż o 50 procent! W przypadku zderzenia bocznego wartość ta została zmniejszona o 20 procent.

Seryjnie bezpiecznie wyposażony

Oferowane w Polsce Polo będzie wyposażone seryjnie w ABS, zestaw poduszek powietrznych o bardzo wysokiej skuteczności, obejmujący także poduszki chroniące głowę i klatkę piersiową (wbudowane w oparcia przednich foteli), napinacze i ograniczniki siły naprężenia pasów, a także zagłówki zapobiegające urazom kręgosłupa, trzy zagłówki na tylnej kanapie oraz mocowania Isofix dla fotelików dziecięcych.

Masa w dół, spalanie w dół

Mimo znaczących udoskonaleń we wszystkich dziedzinach udało się obniżyć masę nadwozia nowego Polo o 7,5 procent. Dzięki zastosowaniu nowych silników TDI i TSI oraz 7-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni DSG uzyskano także znaczną redukcję spalania i emisji CO2. Nowy silnik 1.2 TSI – czterocylindrowa jednostka napędowa doładowywana turbosprężarką z bezpośrednim wtryskiem benzyny uzyskuje moc 77 kW/105 KM i spala zaledwie 5,5 litra paliwa na 100 kilometrów (129 g/km CO2), czyli o 19 procent mniej, niż silnik o tej mocy stosowany w poprzednim modelu.

W pierwszym roku obecności na rynku nowe Polo dostępne będzie z siedmioma silnikami – czterema benzynowymi i trzema wysokoprężnymi – o spektrum mocy od 44 kW/60 KM do 77 kW/105 KM. Pięć z tych silników jest całkowicie nowych lub po raz pierwszy oferowanych w nowym Polo.

Do nowych silników należą wszystkie trzy silniki wysokoprężne (turbodiesle z bezpośrednim wtryskiem). Dzięki wtryskowi Common-Rail, zastosowanemu po raz pierwszy w Polo, pracują one bardzo efektywnie i komfortowo. O tym, jaki potencjał tkwi w nowych silnikach TDI, pokazuje Polo z jednostką 1.6 TDI o mocy 66 kW/90 KM – w połączeniu z pakietem BlueMotion spala średnio 3,8 litra na 100 kilometrów i emituje 96 g/km CO2. Wynik ten czyni nowe Polo najoszczędniejszym i najczystszym pięcioosobowym samochodem z silnikiem wysokoprężnym na świecie. Pakiet BlueMotion może być połączony z każdym z trzech wariantów wyposażenia, dostępnych dla Polo: podstawowym Trendline, Comfortline i ekskluzywnym Highline.

Indywidualnie dobierane rozwiązania hightech

Dla nowego Polo, jako wyposażenie dodatkowe, oferowane są takie rozwiązania, jak statyczne światła doświetlające pobocze zintegrowane z reflektorami przeciwmgielnymi, światła do jazdy w dzień (seryjnie w Comfortline i Highline), kurtyny powietrzne – system poduszek powietrznych chroniących głowy pasażerów siedzących z przodu i z tyłu, radio i system radionawigacyjny czy wbudowane urządzenie głośnomówiące. Wkrótce możliwość wyboru indywidualnego wyposażenia dodatkowego zostanie poszerzona o rozsuwany i podnoszony panoramiczny dach oraz reflektory biksenonowe.

Start pod koniec czerwca

Produkcja Polo rozpocznie się już pod koniec marca 2009 r, początkowo tylko wersji czterodrzwiowej. Wprowadzenie na rynek ulepszonej i unowocześnionej wersji samochodu, który znalazł przeszło milion nabywców, rozpocznie się w Niemczech w ostatnim tygodniu czerwca. W Polsce samochód będzie dostępny na początku września.

Filozofia designu i jakości

• Polo piątej generacji realizuje nowe, stylistyczne DNA Volkswagena
• Design kompaktowego Volkswagena powstawał pod kierownictwem Waltera de Silvy

Do nowego Polo przeniesiono wizualne zasady stylistycznego DNA Volkswagena w stosunku 1:1. Pierwszym modelem charakteryzującym się nową stylistyką był zaprezentowany w 2008 roku Scirocco. Drugie uderzenie Volkswagena nastąpiło kilka miesięcy później: to aktualny Golf i jego brat Golf Plus. Golf jest najchętniej kupowanym samochodem w Europie, o czym świadczą statystyki rejestracji nowych samochodów.

Ścisłe powiązanie stylistów i konstruktorów

Warunkiem niezbędnym dla wprowadzenia w życie nakreślonej z największą precyzją filozofii stylistycznej VW są nowoczesne, innowacyjne metody konstrukcji i produkcji. Designerzy, konstruktorzy i specjaliści od produkcji Volkswagena współpracują ze sobą ściślej niż zazwyczaj, by wprowadzić do klasy małych samochodów taką jakość wizualną i techniczną, jaka normalnie spotykana jest tylko w samochodach z wyższego segmentu. Sojusz ten funkcjonuje idealnie, szczególnie w ostatnich dwóch latach, głównie dzięki wpływowi nowej kadry zarządzającej prowadzonej przez prof. dr Martina Winterkorna. W jego zespole łączą swoje siły tacy eksperci, jak prof. dr Jochem Heizmann Członek Zarządu koncernu Volkswagen ds. produkcji, dr Urlich Hackenberg Członek Zarządu marki Volkswagen ds. rozwoju i Walter de Silva szef designu koncernu Volkswagen.

Ostre, precyzyjne linie

Dzięki zdefiniowanemu przez Waltera de Silva nowemu stylistycznemu DNA Volkswagena nowe Polo – w przeciwieństwie do licznych innych samochodów klasy A0 – prezentuje się jak dojrzałe auto.

Polo z niepowtarzalnym, nowym obliczem rodziny VW jest pełnowartościowym samochodem o długości 3,952 mm (36 milimetrów więcej, niż poprzednik) i szerokości 1.682 mm (+ 32 milimetry). Oferuje on miejsce dla pięciu osób i dużego bagażu (280 do 952 litry). Zwiększenie szerokości przy jednoczesnym zmniejszeniu wysokości (-13 milimetrów do 1.454 mm) nadało temu autu nowy, bardziej dynamiczny wygląd. Sylwetka samochodu zdominowana jest przez ostre, precyzyjne linie bez szybko starzejących się ozdobników stylistycznych.

Walter de Silva wprowadza styl „semplicita”

Walter de Silva wpisał „la semplicita” czyli „prostotę” do swojego kredo. „La semplicita” w żadnym przypadku nie oznacza jednak rezygnacji z czegokolwiek. Wręcz przeciwnie. Jak wyjaśnił Walter de Silva – „Elegancja i emocjonalność, sportowy charakter i dynamika, tak jak zawsze, pozostają głównymi kryteriami przy przygotowaniu projektu i kształtowaniu ostatecznej formy. W ramach tej prostoty i czystości starannie dobierane są środki, które najdokładniej wyrażają intencje designerów i najlepiej przemawiają do oglądających.”

Punktem wyjścia wszystkich projektów jest dochowanie wierności marce Volkswagen, jej historii i wartościom. „Niektóre charakterystyczne elementy stylistyczne – wyjaśnia de Silva – stały się typowe dla marki. Opanowanie architektury i równowaga proporcji stanowią podstawę. Podkreślenie poziomych linii stało się cechą wspólną dla wszystkich modeli, a przysłowiowe już zamiłowanie do szczegółów – głównym środkiem wyrazu.” Nad tym wszystkim stoi wysoki poziom jakości, widoczny w rozpoznawalnej precyzji prowadzenia linii i płaszczyzn. Nowe Polo stanowi odzwierciedlenie tych zasad stylistycznych w pełnym tego słowa znaczeniu.”

Wygląd zewnętrzny

• Niepowtarzalna stylistyka z czystymi, dynamicznymi formami

Proporcje nowego Polo są zdecydowanie bardziej dynamiczne. Bardzo czysty podstawowy rysunek, zredukowane promienie, wąskie szczeliny i ekstremalnie ostre krawędzie w całej sylwetce, pokrywie silnika i tylnej klapie podkreślają logikę koncepcji stylistycznej VW. Nowe Polo z każdej perspektywy daje wrażenie większej siły i dynamiki.

Przód

Płaska osłona chłodnicy i typowy pas reflektorów, teraz dopasowane specjalnie dla Polo, po raz pierwszy zaprezentowane zostały w Scirocco. Podkreślają one szerokość i nisko położony punkt ciężkości samochodu. W oblicze to, poniżej czarnego grilla chłodnicy, wpisuje się harmonijnie zderzak w kolorze nadwozia.

Jeszcze niżej, jako trzecią poziomą linię umieszczono duży wlot powietrza chłodzącego silnik i hamulce. Jest on zakończony po bokach światłami dziennymi i reflektorami przeciwmgielnymi ze zintegrowanymi światłami doświetlającymi pobocze. Światła do jazdy w dzień oszczędzają 0,15 litra paliwa na 100 km w porównaniu z tradycyjnymi, stale włączonymi światłami. Tylko kilka centymetrów nad nawierzchnią znajduje się, utrzymany w kolorze nadwozia, wąski przedni spojler.

Zależnie od wersji wyposażenia Volkswagen oferuje Polo z dwoma lub trzema różnymi rodzajami reflektorów. Wersja podstawowa Trendline posiada reflektory z żarówkami H4. W Comfortline i Highline zastosowano podwójne reflektory H7. W porównaniu z systemem zastosowanym w Polo poprzedniej generacji halogeny H7 mają o dziesięć procent lepszą wydajność świetlną. W reflektorach wbudowane są kierunkowskazy.

Tył

Geometryczny porządek i sportowy charakter to także cechy tylnej części nadwozia. Stylistyczna forma przednich reflektorów z załamaną w górę główną linią została przejęta także przez tylne światła. Światła te mają wyjątkową grafikę widoczną w nocy. Sięgają aż na szerokie barki Polo, na których, w okolicach widocznej z każdej perspektywy, bocznej „linii charakteru” opiera się dach. Podobnie jak w Golfie, jako uchwyt do otwierania klapy bagażnika służy znaczek VW. Na tylnej pokrywie umieszczony jest seryjny spojler dachowy.

Tył nowego Polo ma atletyczny wygląd. Ponieważ styliści ekstremalnie wykorzystali rozstaw kół (z przodu i z tyłu o 30 mm większy) i przesunęli zewnętrzne krawędzie obręczy aż do nadkoli nowe Polo doskonale prezentuje się z bardzo dużymi kołami i oponami. Spektrum opcjonalnych opon sięga aż do rozmiaru 215/40 R17.

Sylwetka

Boczna linia zdominowana jest przez sportowy przedni i ekstremalnie krótki tylny zwis, wyraźnie wymodelowaną linię charakteru oraz niższy, obniżający się zdecydowanie ku tyłowi dach. Mocno zaznaczona linia barków wprowadza nowy podział bryły samochodu i podkreśla jego atletyczny wygląd. Od czwartej generacji, w pięciodrzwiowym Polo zastosowano tak zwaną „grafikę trzech okien”. Chodzi tu o trzecią, włączoną w słupek C boczną szybę. W nowym Polo ta cecha stylistyczna jest szczególnie zaznaczona. W obrębie słupka A i C linia okien załamuje się ku górze i nawiązuje do przednich i tylnych świateł. Nie tylko mocno wyprofilowany kształt progu poprawia aerodynamikę. Także spód nadwozia Polo został zoptymalizowany pod tym względem, podobnie jak obudowy lusterek zewnętrznych, które w porównaniu z poprzednim modelem dają o 20 procent mniejszy opór powietrza.

Wnętrze

• Wnętrze – nowy poziom jakości do klasy małych samochodów
• Kokpit w nowym Polo jest konsekwentnie zorientowany na kierowcę i ergonomię

Cechą wyróżniającą wszystkie Volkswageny jest fakt, że ich obsługa dla nikogo nie stanowi zagadki, a ergonomia jest zawsze idealnie dopasowana do kierowcy i pasażera. To samo dotyczy także nowego Polo. Całe wnętrze zostało zaprojektowane na nowo: tablica rozdzielcza jest pokryta od wersji Comfortline materiałem w technice „slush” (bardzo szlachetna, miękka w dotyku struktura powierzchni). Dolna część kokpitu, tapicerka drzwi oraz tapicerka całego wnętrza są dostępne w kolorze anthrazit lub seashell.

Ergonomia zorientowana na kierowcę

Konsola środkowa jest zwrócona bardziej w kierunku kierowcy. Jej centralne pola są podzielone tak, jak w poprzedniej wersji Polo, jednak otrzymały całkowicie nowe kształty. Na górze znajdują się dwa centralne wyloty powietrza, które w wersjach Comfortline i Highline otoczone są aluminiowymi pierścieniami. Na kolejnym poziomie kierowca Polo znajdzie, listwę z idealnie umieszczonym w zasięgu ręki i wzroku przyciskiem świateł awaryjnych oraz przyciskami ogrzewania tylnej szyby i oferowanego jako opcja ogrzewania foteli. Dalej znajduje się główna płaszczyzna obsługowa nowych systemów radiowych i nawigacji, które zostały po raz pierwszy zastosowane w Polo. Najwyższym modelem jest RNS 310 – system nawigacji z radiem, z ekranem dotykowym, złączem multimedialnym (MEDIA-IN), możliwością odczytu formatu MP3 (przez CD, DVD lub kartę SD) oraz gniazdem AUX-IN na przedniej ściance urządzenia. System RNS może być rozszerzony o urządzenie głośnomówiące do telefonu.

Na dolnym poziomie umieszczono również całkiem nowe elementy do obsługi wentylacji lub klimatyzacji dostępnej opcjonalnie. Także na tej wysokości znajduje się uchwyt na okulary, przycisk dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera oraz – w zależności od indywidualnego wyposażenia – przyciski kontroli ciśnienia w oponach i złącze MP3.

Białe podświetlenie zegarów

Nową formę nadano również zegarom Polo – podświetlone teraz na biało nawiązują stylistycznie do zegarów Golfa. W nowej generacji Polo poziom paliwa wyświetlany jest cyfrowo. Podobnie jak obramowanie dysz wentylacji także pokrętło świateł w wersji Comfortline i Highline wykonane jest z metalu.

Analogicznie do innych nowych modeli marki Volkswagen również dla Polo opracowano nowe trójramienne kierownice. Ich średnica jest nieco mniejsza, niż w Golfie.
Wyjątkowo ergonomiczne są kieszenie i zagłębienia w tapicerce drzwi (z miejscem na 1,5-litrową butelkę) oraz środkowy podłokietnik ze schowkiem – po raz pierwszy dostępny w Polo.

Więcej miejsca dla pasażerów

Fotele kierowcy i pasażera oraz tylna kanapa otrzymały nową formę. Na wszystkich pięciu miejscach siedzących nowego Polo jest teraz więcej przestrzeni. Jest to odczuwalne przede wszystkim na wysokości kolan dzięki dodatkowym 8 milimetrom długości wnętrza (teraz: 1.674 mm). Także szerokość na wysokości ramion wzrosła o 22 milimetry do 1.372 mm. Dzięki nowym wymiarom wnętrze Polo sprawia wrażenie bardziej przestronnego. Dodatkowo Polo umożliwia łatwą aranżację wnętrza: tylną kanapę (od wersji Comfortline dzieloną seryjnie w stosunku 60:40) można z łatwością złożyć a seryjna (również dostępna od wersji Comfortline) podwójna podłoga w bagażniku pozwala na uzyskanie płaskiej powierzchni bagażowej. Podwójna podłoga może być zamontowana na dwóch różnych wysokościach.

Silniki

• Od 2009 roku nowe Polo będzie dostępne z siedmioma silnikami
• Nowe Polo z silnikiem TSI zużywa 5,5 litrów paliwa
• Wersja BlueMotion z jednostką TDI spala 3,8 litra na 100 km

W pierwszym roku nowe Polo będzie dostępne z siedmioma silnikami – czterema benzynowymi i trzema wysokoprężnymi: pięć silników jest całkowitą nowością lub zostało po raz pierwszy zastosowane w Polo; trzy z nich mogą być połączone opcjonalnie z 7-biegową, innowacyjną przekładnią dwusprzęgłową DSG zamiast z manualną 5-biegową.

Silniki benzynowe, dwa trzy- i dwa czterocylindrowe, uzyskują moc pomiędzy 44 kW/60 KM a 77 kW/105 KM. Nowością w palecie są dwa najmocniejsze silniki benzynowe – 1.4 o mocy 63 kW/85 KM oraz połączony seryjnie z 6-biegową przekładnią silnik 1.2 TSI o imponującej mocy 105 KM.

Również, czterocylindrowe silniki TDI z Common Rail o wysokim momencie obrotowym i mocy od 55 kW/75 KM do 77 kW/105 KM są nowością w nowym Polo. Silnik o mocy 66 kW/90 KM zadebiutuje w Europie jeszcze w 2009 roku w wersji BlueMotion, zużywającej zaledwie 3,8 litra paliwa na 100 kilometrów i emitującej 96 g/km CO2.

Poniżej zestawienie wszystkich silników Polo 2009 roku:

Benzynowe:
Silnik kW/KM l/100 km g/km CO2 maks. km/h przekładnia
1.2 44/60 5,5 128 157 5-biegowa
1.2 51/70 5,5 128 165 5-biegowa
1.4* 63/85 5,9 139 177 5-biegowa
1.2 TSI * 77/105 5,5 ** 129 ** 190 6-biegowa

Wysokoprężne
silnik kW/KM l/100 km g/km CO2 maks. km/h przekładnia
1.6 TDI 55/75 4,2 109 170 5-biegowa
1.6 TDI 66/90 4,2 ** 109 ** 180 5-biegowa
1.6 TDI *** 66/90 3,8 ** 96 ** 180 5-biegowa
1.6 TDI 77/105 4,2 ** 109 ** 189 5-biegowa

* Opcjonalnie z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową
** Prognoza
*** Wartości dla TDI z pakietem BlueMotion

Układ jezdny

• Przednia oś z kolumnami McPhersona i zespolona oś tylna
• Wzorowe prowadzenie

Volkswagen w znacznym stopniu unowocześnił zawieszenie Polo z przednią osią z kolumnami McPhersona i zespoloną osią tylną. Z przodu oraz z tyłu zwiększono rozstaw kół o 30 milimetrów (z przodu 1,464, z tyłu 1.456 mm) i w rezultacie uzyskano lepszą dynamikę jazdy.

Wzorowe prowadzenie

Z przodu Volkswagen zamontował całkowicie nową oś z kolumnami McPhersona. Przednie koła zostały przesunięte o pięć milimetrów do przodu. Ponadto w Polo zastosowano nowe łożyska amortyzatorów, które z jednej strony są lżejsze, z drugiej strony poprawiają komfort jazdy. Możliwości układu hamulcowego zostały dostosowane do nowej generacji tego modelu: między innymi zamiast 8,5-calowego wzmacniacza siły hamowania zastosowano teraz wydajniejszy, 10-calowy system.

By uzyskać pięć gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP całkowicie przekonstruowano regulowaną płynnie wzdłuż i osiowo kolumnę kierownicy. Równocześnie udało się zmniejszyć jej masę. Seryjne elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego zostało przejęte od poprzednika i dopasowane do nowego modelu. Wyczucie kierownicy, jej reakcje są teraz wzorcowe.

Wyposażenie

• Polo wprowadza nowe standardy jakościowe
• Trendline, Comfortline i Highline już w momencie wprowadzenia na rynek

W porównaniu z poprzednikiem Volkswagen zmienił hierarchię wersji wyposażenia: Trendline nadal stanowi wariant podstawowy, Comfortline tak jak dotychczas oznacza środkowy poziom wyposażenia. Nowością jest najwyższa wersja Highline.

Trendline
Wnętrze Polo Trendline charakteryzuje się szlachetnymi, czarnymi aplikacjami o wysokim połysku. Już w tej wersji wyposażenie zwiększające komfort i bezpieczeństwo jest bardzo rozbudowane.
Bezpieczeństwo bierne: obok przednich poduszek powietrznych (poduszka pasażera z możliwością odłączenia) oraz łączonych poduszek chroniących głowę i klatkę piersiową, Polo posiada zagłówki przednie, których konstrukcja zapobiega urazom odcinka szyjnego kręgosłupa w wyniku uderzenia od tyłu, napinacze i ograniczniki siły naprężenia pasów z przodu i mocowania Isofix dla fotelików dziecięcych (na zewnętrznych miejscach siedzących tylnej kanapy). Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo aktywne, Polo Trendline wyposażono w system zapobiegający blokowaniu się kół ABS.

Komfort: do seryjnego wyposażenia należy między innymi elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie podnoszone i opuszczane przednie szyby, centralny zamek, oświetlenie bagażnika i zaczepy do mocowania bagażu, brzęczyk ostrzegawczy włączonych świateł, regulacja wysokości fotela kierowcy, lusterka do makijażu w osłonach przeciwsłonecznych i zielone szyby termoizolacyjne. Kolor wykończenia czarny Titan i tkanina Metric sprawiają, że we wnętrzu roztacza się atmosfera najwyższej jakości.

Comfortline

Wersję Comfortline można rozpoznać z zewnątrz po obudowach lusterek zewnętrznych i klamkach w kolorze nadwozia, podwójnych reflektorach z żarówkami H7 i 15-calowym obręczom ze specjalnymi pełnymi osłonami kół. W kwestii komfortu seryjne wyposażenie uzupełniają elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, fotel pasażera z regulacją wysokości, szuflady pod przednimi fotelami, asymetrycznie dzielona i składana tylna kanapa i oparcie, podwójna podłoga bagażnika, kieszenie na oparciach przednich foteli oraz pilot centralnego zamka.
Wnętrze Polo Comfortline dodatkowo podkreśla wytłaczana tkanina Fonzie na środkowych częściach siedzeń. W tej wersji wyposażenia obok koloru wykończenia anthrazit oferowany jest także kolor seashell – w przypadku seashell dolna część deski rozdzielczej jest dwukolorowa.

Highline

Najwyższa wersja wyposażenia nowego Polo nosi klasyczną dla Volkswagena nazwę Highline. To najszlachetniejsze Polo odróżnia się od wersji Comfortline chromowymi listwami w osłonie chłodnicy, 15-calowymi kołami ze stopu metali lekkich i seryjnymi reflektorami przeciwmgielnymi. We wnętrzu, takie detale jak trójramienna kierownica skórzana (dolna część środkowego ramienia chromowana), środkowy podłokietnik z przodu, wskaźnik wielofunkcyjny i wskaźnik kontroli ciśnienia powietrza, sportowe fotele z regulacją wysokości z przodu, dźwignia hamulca ręcznego i gałka drążka zmiany biegów pokryte skórą oraz elegancki materiał w paski na siedzeniach (deseń Livon) nadają modelowi Highline wyjątkowo elegancki charakter. Wszystkie trzy wersje wyposażenia będą oferowane w momencie wprowadzenia na rynek.

źródło: Volkswagen Polska

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz