EOS i Scirocco z silnikiem 2.0TSI 210KM
Znana z Golfa GTI doładowana jednostka 2.0TSI legitymująca się 210KM i 280Nm od teraz znalazła się w palecie silników EOSa i Scirocco.
Jak zapewnia producent, auta zadowolą się o 9% mniejszą ilością spalanego paliwa w porównaniu do silników 2.0TSI 200KM. Kolejna nowość, to podniesienie poprzeczki pod względem ekologii, nowe silniki spełniają bardzo restrykcyjną (szczególnie w stosunku do benzynowych silników) normę Euro5. Nowe Scirocco przyspiesza teraz do setki w 6.9s, czyli dokładnie tyle samo, ile zajmowało to w 1992 roku modelowi Corrado wyposażonemu w kultową już jednostkę VR6 2.9l 193KM.
Ceny aut z nowymi silnikami zaczynają się od 26,050 Euro w przypadku Scirocco i 31,975 Euro w przypadku podstawowej wersji EOSa.
Poniżej pełne dane techniczne VW Eos i Scirocco 2.0TSI 210KM w wersji ze skrzynią 6-biegową ręczną i automatyczną DSG.
Nowe silniki w EOS i Scirocco 2.0TSI 210KM:
Silnik | EOS TSI | EOS TSI DSG | Scirocco TSI | Scirocco TSI DSG |
Pojemność skokowa [cm3] |
1984 | 1984 | 1984 | 1984 |
Ilość cylindrów / zaworów | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 |
Stopień sprężania | 9.6 | 9.6 | 9.6 | 9.6 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 82.5/92.8 | 82.5/92.8 | 82.5/92.8 | 82.5/92.8 |
Moc kW/KM przy obrotach | 155/210 5300 | 155/210 5300 | 155/210 5300 | 155/210 5300 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 280/1700- 5200 | 280/1700- 5200 | 280/1700- 5200 | 280/1700- 5200 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) | 140, 280 (51) | 140, 280 (51) | 140, 280 (51) | 140, 280 (51) |
Prędkość maksymalna (km/h) | 234 | 236 | 240 | 238 |
Przyspieszenie 0-80km/h(s) | 5.4 | 5.4 | 5.0 | 5 |
Przyspieszenie 0-100km/h(s) | 7.8 | 7.8 | 6.9 | 6.9 |
Przyspieszenie 0-400/0-1000m/s | – | – | – | – |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu | 10.5/ | – | /9.5 | – |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) | 9.7 | 10.4 | 10.1 | 10.0 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) | 5.7 | 6.1 | 5.9 | 6.0 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) | 7.2 | 7.7 | 7.4 | 7.5 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 167 | 178 | 172 | 174 |
Poziom hałasu podczas postoju/w trakcie jazdy (dB(A)) | 78/71 | 78/72 | 84/75 | 85/74 |
Norma emisji spalin | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 |
Skrzynia biegów | 6-bieg | 6-bieg DSG | 6-bieg | 6-bieg DSG |
Przełożenie biegu jałowego | 3.684 | 4.059 | 3.944 | 4.059 |
Przełożenie na 1-biegu | 3.769 | 3.462 | 3.357 | 3.462 |
Przełożenie na 2-biegu | 2.087 | 2.05 | 2.087 | 2.15 |
Przełożenie na 3-biegu | 1.324 | 1.3 | 1.469 | 1.464 |
Przełożenie na 4-biegu | 0.977 | 0.902 | 1.098 | 1.079 |
Przełożenie na 5-biegu | 0.975 | 0.914 | 1.108 | 1.095 |
Przełożenie na 6-biegu | 0.813 | 0.756 | 0.927 | 0.921 |
Przełożenie na 7-biegu | – | – | – | – |
Przełożenie na wstecznym | – | 3.989 | 3.99 | 3.989 |
Felgi | 7.0J x 16″ | 7.0J x 16″ | 8J x 17″ | 8J x 17″ |
Opony | 215/55 R16 | 205/55 R16 | 225/45 R17 W | 225/45 R17 W |
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) | 312/272 | 312/272 | 312/272 | 312/272 |
Masa własna pojazdu | 1497 | 1514 | 1298 | 1318 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 2000 | 2020 | 1740 | 1760 |
Ładowność (kg) | 503 | 506 | 442 | 442 |
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) | 1060/970 | 1080/970 | 1020/770 | 1040/770 |
Pojemności: | ||||
Olej silnikowy (l) | – | – | – | – |
Płyn chłodniczy (l) | – | – | – | – |
Płyn do spryskiwaczy (l) | 3 | 3 | 3 | 3 |
Zbiornik paliwa (l) | 55 | 55 | 55 | 55 |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki
foto: Volkswagen