Volkswagen notuje wzrost sprzedaży
W listopadzie tego roku marka Volkswagen Samochody Osobowe odnotowała znaczący wzrost sprzedaży na świecie wynoszący 25,8 procent.
Klientów znalazło 334.500 (XI 2008: 266.000) pojazdów. W pierwszych jedenastu miesiącach, w stosunku do ubiegłego roku, sprzedaż wzrosła o 9,8 procent do 3,7 (3,4) milionów aut. W Polsce do listopada Volkswagen sprzedał 24.496 samochody, czyli o 15,5 procent więcej niż przed rokiem.
Koncern Volkswagen również zanotował wzrost globalnej sprzedaży. W listopadzie przyrost o 19,1 procent do 531.300 pojazdów (listopad 2008: 446.000)* przewyższa pozytywną tendencję poprzednich miesięcy. W pierwszych jedenastu miesiącach bieżącego roku przekazano klientom 5,85 milionów samochodów (styczeń – listopad 2008: 5,73; + 2,0 procent)*.
„Udało nam się w jedenastu miesiącach tego roku osiągnąć wynik wyższy, niż się spodziewaliśmy. Oznacza to, że nasza oferta ekologicznych i dostosowywanych do specyficznych potrzeb rynku modeli odpowiada wymogom naszych klientów” – wyjaśnił szef koncernu ds. sprzedaży Detlef Wittig. Wszystko wskazuje na to, że do końca 2009 roku zarówno marka jak i koncern Volkswagen zanotują wzrost liczby przekazanych odbiorcom samochodów w stosunku do poprzedniego roku.
Duży popyt na samochody marki Volkswagen na świecie i w Polsce
Marka Volkswagen zanotowała znaczący wzrost sprzedaży w listopadzie w wysokości 25,8 procent do 334.500 (2008: 266.000) pojazdów na świecie. W pierwszych jedenastu miesiącach skumulowana sprzedaż wzrosła o 9,8 procent do 3,7 (3,4) milionów aut.
Również w Polsce Volkswagen odnotował doskonałe wyniki. „W jedenastu miesiącach tego roku sprzedaliśmy w sumie 24.496 samochodów. Jest to o 15,5 procent więcej niż przed rokiem. Tak znaczący wzrost sprzedaży, w trudnym dla branży motoryzacyjnej okresie, pozwolił nam zwiększyć udział w rynku do 8,4 procent (I-XI 2008: 7,27 procent). W 2005 roku zajmowaliśmy 9 miejsce w statystykach sprzedaży w naszym kraju, z udziałem w rynku wynoszącym 5,3 procent. Przez kolejne lata systematycznie sprzedawaliśmy coraz więcej samochodów, wszystko wskazuje na to, że również 2009 rok zakończy się dla Volkswagena sukcesem” – powiedział Karol Obiegły, Dyrektor Marki Volkswagen w Polsce.
Bardzo dobre wyniki koncernu w listopadzie na rynkach rozwojowych
Koncern Volkswagen – największy europejski producent samochodów zanotował w listopadzie wzrost globalnej sprzedaży o 19,1 procent do 531.300 pojazdów (listopad 2008: 446.000)*. W pierwszych jedenastu miesiącach bieżącego roku przekazano klientom 5,85 milionów samochodów (styczeń – listopad 2008: 5,73; + 2,0 procent)*.
Na największym dla koncernu rynku – w Chinach, w listopadzie sprzedaż zwiększyła się o 72,9 procent do 133.700 (77.300) samochodów. Dla całego regionu Azji i Pacyfiku wzrost ten wyniósł 68,9 procent do 146.500 (86.800) aut. Na niemieckim rynku sprzedaż wzrosła o 18,6 procent do 102.000 (68.000) samochodów. Tutaj widać jeszcze pozytywne skutki premii wypłacanej za złomowanie starych aut. W Europie Zachodniej (bez Niemiec) sprzedaż koncernu poprawiła się o 7,3 procent do 139.200 (129.700) samochodów. W USA koncern Volkswagen przekazał odbiorcom 23.200 (21.400; + 8,7 procent) pojazdów. W Kanadzie nabywców znalazło 4.300 (3.600) aut. W Ameryce Południowej w listopadzie sprzedano 64.300 (50.700; + 26,7 procent) samochodów. Nadal bardzo zadawalająca jest sytuacja na rynku brazylijskim. Tutaj sama marka Volkswagen sprzedała 53.800 (39.600; + 35,9 procent) pojazdów.
Znacznej poprawy sytuacji na międzynarodowych rynkach motoryzacyjnych w najbliższych miesiącach nie można jednak oczekiwać. „Nadchodzący rok będzie bardzo trudny. Należy spodziewać się różnych tendencji na poszczególnych rynkach. Podczas gdy w Chinach prawdopodobnie będzie utrzymywać się tendencja wzrostowa, w Europie możliwe są spadki sprzedaży” – skomentował Wittig.
* bez marki Scania
źródło: VW