Nowy silnik dla Superba
Zmienia się gama silników dostępnych dla Superba – dotychczasowa jednostka 2.0 TDI PD DPF 103 kW/140 KM zostaje zastąpiona nową: 2.0 TDI CR DPF 103 kW/140 KM.
Nowa jednostka dostępna jest z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów oraz 6-stopniową automatyczną przekładnią DSG. Silnik spełnia normy emisji spalin EU5. Cena Superba wyposażonego w nowy silnik się nie zmienia.
Silnik jest już dostępny w modelu Yeti, a po wprowadzeniu go do gamy silników Superba (zarówno w wersji nadwozia liftback, jak i kombi) w dalszej kolejności trafi do modelu Octavia.
W tabeli zaprezentowano porównanie niektórych parametrów technicznych dla wersji nadwozia Combi.
Superb combi | ||||
Skrzynia biegów | 6M | 6 DSG | ||
2.0 TDI PD DPF | 2.0 TDI CR DPF | 2.0 TDI PD DPF | 2.0 TDI CR DPF | |
Norma emisji spalin | EU4 | EU5 | EU4 | EU5 |
Moc maks. przy obr. (kW/min-1) | 103/4000 | 103/4200 | 103/4000 | 103/4200 |
Maks. moment obr. przy obr (Nm/min-1) | 320/1800-2500 | 320/1750-2500 | 320/1800-2500 | 320/1750-2500 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 10,3 | 10,2 | 10,3 | 10,3 |
Zużycie paliwa (warunki miejskie) |
7,7 | 6,9 | 8,9 | 7,7 |
Zużycie paliwa (warunki pozamiejskie) |
5,1 | 4,7 | 5,6 | 5,1 |
Zużycie paliwa (wartość uśredniona) |
6,1 | 5,5 | 6,8 | 6,0 |
Emisja CO2 | 160 | 145 | 179 | 158 |
Superb w wersji liftback z silnikiem 2.0 TDI CR DPF osiąga prędkość maksymalną 208 km/h, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 10,1 sekundy i zużywa średnio 5,4 l paliwa na 100 km. W porównaniu ze swoim poprzednikiem silnik emituje mniej spalin – wartość emisji CO2 wynosi 143 g/km (poprzednik: 155 g/km). Tak doskonałe właściwości zapewnia nowoczesny układ bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail. Dzięki niemu jednostka napędowa gwarantuje mniejsze zużycie paliwa, a tym samym – mniejszą emisję spalin.