Audi A8 Hybrid

Audi A8 Hybrid

Audi prezentuje A8 hybrid na Genewskim Salonie Samochodowym jako studium techniczne. Jego oba silniki – 2.0 TFSI i silnik elektryczny – mają razem moc 180 kW (245 KM) i moment obrotowy 480 Nm.


Pozwalają na uzyskanie osiągów porównywalnych z dużym silnikiem sześciocylindrowym. Także pod względem zużycia paliwa konsekwentny „downsizing” w połączeniu z zaletami napędu elektrycznego pokazują swoje mocne strony. Średnie spalanie wynosi tylko 6,2 litra na 100 km, co oznacza emisję CO2 144 g/km.

Napęd hybrydowy w Audi A8 zbudowany jest w układzie równoległym. Ta wysokoefektywna koncepcja pozwala na uniknięcie niepotrzebnych strat wskutek tarcia i spadków mocy. Między czterocylindrowym silnikiem benzynowym dysponującym mocą 155 kW (211 KM) i ośmiostopniową skrzynią tiptronic umieszczono mocny silnik elektryczny. Jego moc wynosi 33 kW (45 KM), a moment obrotowy 211 Nm. Łącznie oba silniki mają moc 180 kW i moment obrotowy 480 Nm. Audi A8 hybrid przyspiesza od zera do 100 km/h w 7,6 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 235 km/h.

Studyjne A8 jest pełną hybrydą. Charakteryzuje się tym, że może być napędzane tylko silnikiem benzynowym lub tylko silnikiem elektrycznym lub też można łączyć siłę obu tych napędów. W fazach toczenia i hamowania silnik elektryczny pracuje jako generator, zamienia energię kinetyczną na elektryczną i ładuje przy tym akumulator. Napęd hybrydowy pozwala na elektryczną jazdę z prędkością do 65 km/h i pokonanie ponad dwóch kilometrów – wystarczająco, aby poruszać się w zatłoczonym, dużym mieście.

Zobacz też:  Audi A8 – galeria zdjęć i opis nowego modelu.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz