Z wizytą w fabryce Volkswagena
Zastanawialiście się jak wygląda proces produkcji Volkswagena Golfa? Mamy ciekawe galerie zdjęć z procesu produkcji zarówno Golfa, jak i Phaetona.
Po wejściu w temat otworzą się galerie zdjęć.
Fabryka Kassel, Niemcy, produkuje się tutaj skrzynie biegów, silniki oraz Centralny Magazyn Części zamiennych
Centralny Magazyn Części Zamiennych, którego budowę rozpoczęto w 1991 roku, został uruchomiony w roku 1994. Jest to największe centrum logistyczne Europy. Obrót ETZ wzrósł w roku ubiegłym o 8,5 % do 3,13 miliardów Euro. Obecnie pracuje tu 2 700 osób.
Fabryka Wolfsburg, Niemcy, rodzima montownia aut Volkswagena
Część energii zużywanej przez fabrykę produkowana jest przez ogniwa słoneczne, które znajdują się na jej dachach. Łącznie zamontowanych zostało 21.400 modułów słonecznych o powierzchni 41.500 metrów kwadratowych. Ich moc wynosi około 3,3 megawata. Generowana przez baterie energia elektryczna mogłaby zasilać przez cały rok 740 czteroosobowych gospodarstw domowych.
Fabryka Zwickau, Niemcy, produkcja Volkswagena Golfa szóstej generacji
Na przestrzeni 1,800,000 metrów kwadratowych produkuje się Golfy i Passaty najnowszych generacji a także silniki i skrzynie biegów. W 2008 roku w Zwickau wyprodukowano ponad 600tyś silników TSI i TDI oraz ponad 717tyś skrzyń biegów. Fabryka zatrudnia ponad 8200 osób.
Szklana manufaktura w Dreźnie, Niemcy, montaż Pheatona
Produkcja w Szklanej Manufakturze odbywa się na kilku poziomach. Głównym elementem nowej linii produkcyjnej jest tzw. „taśma łuskowa”. Jedyną wspólną cechą tej taśmy i tradycyjnych taśm produkcyjnych jest taktowe sterowanie w poszczególnych krokach montażowych. Taśma składa się z 29 pojedynczych członów, całkowicie wyłożonych parkietem i prowadzących montowane pojazdy. Kolejne cechy charakterystyczne produkcji w Szklanej Manufakturze to między innymi dostarczanie prądu drogą indukcyjną oraz nowoczesne, pośrednie oświetlenie. Wszystkie części potrzebne do montażu podążają w pojemniku za danym samochodem.