Dobre wyniki sprzedaży Volkswagena w 2010 roku
Koncern Volkswagen sprzedał w pierwszym półroczu 2010 roku więcej samochodów, niż pierwotnie planowano.
Łącznie klientom przekazanych zostało 3,58 mln pojazdów (styczeń – czerwiec 2009: 3,10), czyli o około 16 procent więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tylko w czerwcu 644.600 klientów (czerwiec 2009: 609.900; wzrost o 5,7 procent) nabyło pojazd wyprodukowany przez koncern Volkswagen.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników sprzedaży w pierwszym półroczu. Nasze innowacyjne i ekologiczne modele znalazły uznanie w oczach klientów. Jesteśmy pełni optymizmu także w odniesieniu do całego roku, jednak nie można założyć, że wynik drugiego półrocza będzie automatycznie tak samo dobry.” – powiedział w piątek Członek Zarządu Koncernu ds. Sprzedaży Christian Klingler.
Koncern odnotował wzrost na wszystkich dużych rynkach motoryzacyjnych
Na swoim największym rynku zbytu – w Chinach – koncern zanotował w pierwszych sześciu miesiącach znaczny wzrost sprzedaży, o 45,7 procent do 950.300 aut (styczeń – czerwiec 2009: 625.200). Największy przyrost dotyczył przede wszystkim modeli Volkswagen Lavida i New Bora. W Indiach sprzedaż po raz kolejny podwoiła się do 17.400 sztuk (8.200; +112,9 procent). Wielkość sprzedaży w całym regionie Azji i Pacyfiku wzrosła w pierwszym półroczu o 45,2 procent.
Także w USA obserwowany jest stały wzrost sprzedaży samochodów produkowanych przez koncern. Od stycznia do czerwca klienci odebrali 175.300 aut (styczeń – czerwiec 2009: 135.800; +29,2 procent). W Europie Volkswagen zanotował wzrost o 4,7 procent. Łącznie sprzedanych zostało tutaj 1,74 mln (1,66 mln) samochodów osobowych i użytkowych. Szczególnie na rynkach zachodnioeuropejskich koncert odnotował dalszy wyraźny wzrost sprzedaży, na przykład w Hiszpanii nabywców znalazło 151.100 (107.300; +40,8 procent), a w Wielkiej Brytanii 209.500 pojazdów (158.800; +31,9 procent).
W Niemczech, z powodu premii za złomowanie w minionym roku, nadal mamy do czynienia ze spadkiem popytu (-28,7 procent). Mimo to koncern Volkswagen z wynikiem 531.300 (632.00; -15,9 procent) wypadł lepiej, niż pozostali producenci.
Marka Volkswagen znacznie poprawiła sprzedaż
Marka Volkswagen sprzedała w pierwszych sześciu miesiącach na całym świecie łącznie 2,26 mln (1,95) sztuk samochodów osobowych i zwiększyła w ten sposób swoją sprzedaż o 16,2 procent. Największy wzrost Volkswagen odnotował w regionie Azji i Pacyfiku – o 40,6 procent. Obok produkowanych specjalnie na rynek chiński modeli powodzeniem cieszyły się przede wszystkim Polo i Tiguan.
W Polsce w pierwszym półroczu ogólna sprzedaż samochodów na rynku była niższa w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku (-6,26 procent). Volkswagen przekazał klientom w tym czasie 12.515 samochodów osobowych, jest to mniej o 1.701 szt. niż w pierwszym półroczu 2009, mimo to marka awansowała na 3 miejsce w ogólnym zestawieniu sprzedaży w naszym kraju.