Golf 928

Golf 928

Pod koniec lat 70tych firma Nordstadt miała ciekawe pomysły na przebudowy kilku modelu Audi, Volkswagena i Porsche, był to między innymi sławny Volkswagen Garbus Carrera z silnikiem z modelu Porsche 911, osiągającym moc 210 koni, czy Scirocco Pickup, Jetta Cabrio.

To jednak nie wystarczyło właścicielowi, Gunterowi Artz, w 1978 roku został zakupiony nowy model Porsche 928 z silnikiem V8 4.5l 240KM, stał się on bazą dla najbardziej spektakularnej przeróbki z Nordstadt – Golf 928, bo tak został nazwany ten dziwoląg, posiadał oczywiście jednostkę napędową z Porsche, napęd na tył, całe zawieszenie, a także środek (skórzane kubełki, deskę rozdzielczą), układ hamulcowy i felgi, tak zwane później – telefony.

Do budowy tego auta, Gunter Artz poszerzył oryginalnego Golfa pierwszej generacji o 30cm, musiał także przerobić błotniki i drzwi, nie obyło się także bez specjalnie dorabianych szyb, sama przednia szyba kosztowała w latach 80tych 4000DM.

Z materiałów do, których dotarliśmy wynika, że zostało zbudowanych w sumie 10 egzemplarzy wyposażonych w silnik V8 4,5l 240Km, oraz nieznana ilość (prawdopodobnie 6) z mocniejszą jednostką – 4,6l 300KM. Osiągi tego tylnonapędowego Golfa były interesujące jak na wczesne lata 80te, 240 konna jednostka pozwalała się rozpędzić do setki w 7.5 sekundy, prędkość maksymalna wynosiła około 225km/h (prawdopodobnie została ograniczona manualną 5-biegową skrzynią z Porsche 928). Natomiast mocniejsza, 300konna rozwijała prędkość 100km/h już po 6,6s. Auto ważyło około 1590kg.

W 1981 roku trzeba było zapłacić 150 000 DM (!) za ten niepozorny pojazd.

Dane techniczne Golfa 928

Pojemność skokowa [cm3]
V8 4.6
Ilość cylindrów / zaworów 8 / 2
Pojemność skokowa [cm3] 4608
Stopień sprężania 10,0
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) 97,0 x 78,9
Moc kW/KM przy obrotach 221 / 300 przy 5900
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min 385 przy 4500
Prędkość maksymalna (km/h) 251
Skrzynia biegów manualna, 5-biegowa
Przyspieszenie od 0 do 80 km/h 5,0
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h 6,6
Przyspieszenie od 0 do 120 km/h 9,0
Przyspieszenie od 0 do 140 km/h 11,8
Przyspieszenie od 0 do 160 km/h 16,0
Przyspieszenie od 0 do 180 km/h 20,9
1km ze startu zatrzymanego (s) 26,8
Elastyczność na 5 biegu 40-100 km/h 11,2
Elastyczność na 5 biegu 60-120 km/h 16,1
Felgi 7 J x 16″
Opony 225/50 VR 16″
Masa własna pojazdu (kg) 1590
Dopuszczalna masa całkowita (kg) 1970
Ładowność (kg) 380
Rozstaw osi (mm) 2500
Wymiary
Długość (mm) 4110
Szerokość (mm) 1860
Wysokość (mm) 1420
Cena (DM) w 1981 roku 150 000

 

Do dziś zachowało się podobno kilka egzemplarzy, poniżej dwa filmy z Golfem 928.

Oraz jeden Golf 928 po małym dzwonie.

I zarejestrowany sam moment rozbicia:

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz