Audi A3 Cerruti, czyli pierwsza edycja specjalna na rynek polski
Wiele już razy tworzono limitowane serie różnych modeli samochodów, lecz po raz pierwszy projekt tego typu był zrealizowany specjalnie i wyłącznie na polski rynek, już na początku 2002 roku.
Geneza projektu
Początki tego projektu sięgają czerwca 2001 roku. Szef działu Audi Kulczyk Tradex rozpoczął wówczas pierwsze rozmowy z Domem Mody Cerruti. Idea stworzenia limitowanej serii Audi A3 przez kreatora mody wyłącznie na rynek polski przedstawiono również producentowi. Koncern Audi AG w pełni zaakceptował ten pomysł i zapewnił ze swej strony wszelką pomoc w wyprodukowaniu samochodu zaprojektowanego przez Nino Cerruti.
Prace nad szczegółowym projektem tego wyjątkowego modelu rozpoczęły się jesienią 2001 roku. W pierwszej fazie Nino Cerruti zaproponował trzy koncepcje kolorystyczne nowego Audi A3. Każda z koncepcji oparta była na najnowszych trendach mody, jednocześnie jednak miała na celu zachowanie klasycznej i eleganckiej linii samochodu Audi A3.
Koncepcja i powstanie samochodu
W wyniku licznych rozmów i uzgodnień, zarówno z Nino Cerruti, jak i z Audi AG, wyłoniona została ostateczna koncepcja samochodu. Wybrany projekt łączy modny kolor tytanu jako kolor nadwozia z bardzo eleganckim i klasycznym wnętrzem, w którym tapicerka skórzana w kolorze Aztecgold doskonale komponuje się z jasnymi elementami wykończenia. Po sprawdzeniu możliwości produkcyjnych oraz przeprowadzeniu rozmów z dostawcami Audi AG w lutym 2002 rozpoczęto produkcję Audi A3 zaprojektowanego przez Nino Cerruti. Jedyna w swoim rodzaju niepowtarzalna seria Audi A3 Cerruti powstała w ograniczonej, ustalonej wcześniej liczbie egzemplarzy – wyprodukowano jedynie 50 sztuk.
Indywidualizm
Limitowana seria została także zindywidualizowana poprzez liczne dodatkowe elementy wyposażenia. Do każdego samochodu dołączono zestaw trzech toreb podróżnych z kolekcji Cerruti. Z zewnątrz limitowaną serię oznaczono emblematami Cerruti oraz podpisem Nino Cerruti, natomist wewnątrz logo domu mody Cerruti umieszczono na dźwigni zmiany biegów. Każdy nabywca otrzyma certyfikat potwierdzający pochodzenie samochodu wraz z kolejnym numerem (od 1 do 50) oraz podpisem Nino Cerruti. Do kluczyków zostanie dołączony brelok pochodzący z kolekcji Cerruti, a dokumenty pojazdu umieszczone będą w specjalnie przygotowanym etui w kolorze skóry Aztekgold – również z potwierdzeniem numeru samochodu (jeden z 50).
Produkt
Obok efektu estetycznego twórcy limitowanej serii postawili sobie za cel stworzenie samochodu, który będzie gwarantował także prawdziwą przyjemność z jazdy. Jako model wyjściowy wybrano zatem wersję Audi A3 Ambiente z bardzo dynamicznym silnikiem oraz z elementami zapewniającymi wysoki komfort i bezpieczeństwo podróżowania.
Audi A3 Cerruti:
Silnik: 1.8T 150 KM
Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa
Kolor nadwozia: Atlasgrau (kolor ten nie występuje seryjnie dla modelu Audi A3)
Obręcze aluminiowe o klasycznym kształcie
Istotniejsze elementy wyposażenia – zgodne z Audi A3 w wersji Ambiente:
– ABS z EBV, ASR, ESP
– centralny zamek
– klimatyzacja elektroniczna – klimatronik
– elektrycznie opuszczane szyby przednie
– elektrycznie opuszczane szyby tylne (w wersji 5-drzwiowej)
– elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia
– immobiliser
– poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
– poduszki powietrzne boczne
– wspomaganie układu kierowniczego
– Easy Entry
– dzielona i kładziona kanapa tylna
– czteroramienne koło kierownicy w skórze
– centralny zamek sterowany falami radiowymi
Wyposażenie dodatkowe wersji Cerruti:
– lakier metalic w kolorze Atlasgrau
– radio Concert z systemem Bose
– pełny FIS
– reflektory ksenonowe wraz z systemem poziomowa i spryskiwaczami
– podgrzewane siedzenia z przodu
– pakiet zimowy
– asystent parkowania
– tapicerka skórzana Vachettleder
Cena w kwietniu 2002 roku: 27.000 euro
A tak wyglądała prezentacja modelu, 25 kwietnia 2002 roku
25 kwietnia 2002 roku o godz. 20.00 w Hotelu Sheraton odbył się niezwykły pokaz, w trakcie którego swoją premierę świętował model Audi A3 Cerruti. Samochód ten powstał we współpracy koncernu Audi ze światowej sławy projektantem mody Nino Cerruti. Prezentacji Audi A3 towarzyszył pokaz aktualnej kolekcji wiosna – lato domu mody Cerruti, specjalnie sprowadzonej do Warszawy z Paryża.
Gości powitała prowadząca pokaz Grażyna Torbicka. Po niej na scenie pojawił się manager marki Audi w Polsce – pan Arkadiusz Tomala, który opowiedział gościom o narodzinach pomysłu współpracy marki Audi z domem mody Cerruti. Po jego wystąpieniu zgasły na chwilę wszystkie światła, a dynamiczna muzyka była sygnałem rozpoczynającego się pokazu. Na wybiegu pojawiły się najpierw modelki, a później modele w kreacjach z najnowszej kolekcji domu mody Cerruti. Zaprezentowane stroje utrzymane były w stonowanych, pastelowych barwach, a ich krój, choć zgodny z najnowszymi trendami mody, zachował charakterystyczną dla Nino Cerruti klasyczną elegancję.
Punktem kulminacyjnym wieczoru było przedstawienie gościom modelu Audi A3 Cerruti, który od początku pokazu stał w centralnym punkcie sceny, ukryty pod srebrną tkaniną. Światła ponownie zgasły i rozległa się potęgująca napięcie muzyka. Pod osłoną ciemności odkryto samochód. W tym momencie rozbłysły wszystkie światła i oczom gości ukazało się Audi A3 Cerruti, w kolorze tytanu, z jasnym słonecznym wnętrzem. Na wybiegu pojawił się sam mistrz w towarzystwie wszystkich modeli prezentujących jego najnowszą, a jednocześnie pożegnalna kolekcję. Na zakończenie Nino Cerruti wręczył kluczyki i własnoręcznie podpisany certyfikat pani Ewie Nagulewicz – pierwszej właścicielce Audi A3 z limitowanej kolekcji. W pokazie wzięło udział ponad 300 osób, wśród nich wiele znakomitości ze świata kultury, biznesu i mediów.
Nino Cerruti przyleciał do Polski samolotem z Mediolanu dzień przed pokazem – 24 kwietnia, o godz. 12.30. Na lotnisku Okęcie powitali go przedstawiciele firmy Kulczyk Tradex oraz dziennikarze. Wczesnym popołudniem w hotelu Sheraton odbyła się konferencja prasowa, w której wzięło udział ponad 50 osób. Czas wolny Nino Cerruti spędził zwiedzając zabytki polskiej stolicy – stare miasto, zamek Królewski i Łazienki.