Golf GTI Cabriolet – 210 KM i 7,7 l/100 km
Najmocniejszy Golf kabriolet w historii. Volkswagen prezentuje w Genewie pierwszego GTI Cabriolet od czasu rozpoczęcia produkcji Golfa. Silnik GTI dysponujący mocą 155 kW/210 KM czyni to czteroosobowe auto z otwartym nadwoziem najmocniejszym kabrioletem Golfa w historii.
Dokładnie przed rokiem Volkswagen zaprezentował na Genewskim Salonie Samochodowym nowego Golfa Cabriolet. Teraz w tym samym miejscu odbywa się światowa premiera szczególnej wersji tego bestsellera: pierwszego GTI Cabriolet w historii Golfa. Silnik GTI o mocy 155 kW/210 KM czyni to czteroosobowe auto z otwartym nadwoziem najmocniejszym Golfem Cabriolet, jaki został kiedykolwiek wyprodukowany. GTI to nie tylko większa moc, lecz także bardziej sportowa stylistyka zewnętrzna i wnętrze oraz odpowiednio dostrojone zawieszenie. Pierwsze egzemplarze Golfa GTI Cabriolet będą dostępne w salonach tuż przed początkiem kalendarzowego lata.
Seryjna XDS, opcjonalna DSG. Klienci będą mogli wybrać wersję z 6-biegową przekładnią manualną lub 6-biegową DSG (przekładnią dwusprzęgłową). W obu wersjach moc silnika benzynowego z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem przenoszona jest na przednią oś. Już od 1.700 obr./min silnik rozwija maksymalny moment obrotowy 280 Nm. Moment ten jest dostępny aż do prędkości obrotowej 5.300 obr./min. By siła silnika była optymalnie zamieniana na siłę ciągu, Cabriolet będzie wyposażony nie tylko w elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego (EDS) z ESP, lecz również – seryjnie – w poprzeczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS. Nawet przy wychodzeniu z zakrętu z dużą szybkością XDS, zintegrowana z ESP, zapewnia optymalną przyczepność i maksymalną stabilność.
Mocny i elegancki. Wyposażony w ten silnik Golf GTI Cabriolet z każdą z wersji przekładni przyspiesza do 100 km/h w 7,3 sekundy. Prędkość maksymalna przy zamkniętym dachu wynosi 237 km/h (DSG: 235 km/h), średnie zużycie paliwa to 7,6 l/100 km, a emisja CO2 – 177 g/km (DSG: 7,7 l/100 i 180 g/km CO2). Ważny jest także fakt, że dwulitrowy, czterocylindrowy i czterozaworowy silnik dzięki wysokiemu przebiegowi momentu obrotowego idealnie nadaje się do, typowej dla kabrioletów, dostojnej jazdy. Wysoki bieg, niska prędkość obrotowa, a mimo to przy przyspieszaniu Golf GTI Cabriolet nie pozostawia nic do życzenia.
Atrybuty zewnętrzne GTI. Kabriolet ma typowe cechy wizualne GTI, między innymi czerwone obramowanie osłony chłodnicy o strukturze plastra miodu z napisem GTI, przedni zderzak w stylu GTI z dużym wlotem powietrza (również o strukturze plastra miodu) oraz typowe reflektory przeciwmgielne w pionowym układzie, nowy tylny dyfuzor i chromowane końcówki rur wydechowych. Podobnie jak w „zamkniętym” GTI ciemnoczerwone światła tylne wykonane są w technice LED, tablica rejestracyjna oświetlona jest również diodowym światłem, a na progach znajdują się nakładki poszerzające. Klasyczne dla GTI są seryjne, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Denver, z pięcioma otworami i oponami 225/45. Taki sam design, lecz ze szlifowaną na połysk powierzchnią i czarnymi częściami wewnętrznymi mają opcjonalne, 18-calowe obręcze, noszące nazwę Detroit (opony: 225/40).
Cechy GTI we wnętrzu. We wnętrzu kabriolet, poza mocniej pochyloną ramą przedniej szyby i specjalną tylną kanapą, ściśle nawiązuje do klasycznego GTI. Do wyposażenia seryjnego należy klasyczna tapicerka w kratę (Jacky) na sportowych siedzeniach. Jako opcja dostępna jest tapicerka skórzana (Vienna). Fotele posiadają funkcję podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa, regulowaną dźwignią z boku fotela. Ponadto Cabriolet wyposażony jest w pedały z nakładkami ze szczotkowanej stali nierdzewnej, specjalną dźwignię zmiany biegów GTI z aluminiowym wykończeniem, obszytą skórą kierownicę z wyprofilowanymi zagłębieniami na dłonie i emblematem GTI. Kierownicę, osłonę dźwigni zmiany biegów i dźwignię hamulca ręcznego zdobią czerwone szwy. Wewnętrzne poszycie składanego dachu ma kolor czarny, podobnie jak poszycie słupków. Wszystko to są elementy typowe dla GTI. Wnętrze Golfa GTI Cabriolet różni się od pozostałych wersji Golfa także czarnymi, błyszczącymi aplikacjami Black Stripe o wyglądzie metalu, umieszczonymi w drzwiach i na tablicy rozdzielczej. Do wyposażenia seryjnego należy również automatyczna klimatyzacja Climatronic, chromowane pierścienie m.in. wokół przełącznika świateł, przycisków otwierania/zamykania okien i regulacji lusterek oraz radioodtwarzacz RCD 210.
Lato w 9,5 sekundy. Konstrukcja miękkiego, składanego dachu Golfa Cabriolet przystosowana jest do dużych prędkości, dlatego została zastosowana w GTI bez żadnych modyfikacji. Seryjnie dach jest otwierany i zamykany elektrohydraulicznie. Otwarcie trwa tylko 9,5 sekundy, zamknięcie – 11 sekund i to podczas jazdy z prędkością do 30 km/h. Po zamknięciu dachu Volkswagen jest jednym z najcichszych kabrioletów. Golf GTI Cabriolet to wzór najwyższej jakości i bezpieczeństwa. Wysuwane automatycznie pałąki chroniące przed skutkami dachowania, przednie i boczne poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową oraz poduszka chroniąca kolana kierowcy należą do wyposażenia seryjnego. Golf GTI Cabriolet oferuje największe wnętrze w swojej klasie oraz bagażnik, którego pojemność 250 litrów można w pełni wykorzystywać także przy otwartym dachu.