Volkswagen notuje wzrosty w Polsce
Volkswagen znakomicie rozpoczął rok dostarczając klientom na świecie w styczniu 491.900 samochodów (styczeń 2012: 419.100; +17,4%). W Polsce w styczniu tego roku zarejestrowano 2.622 samochody osobowe marki Volkswagen, jest to o 70,59 procent więcej niż przed rokiem (styczeń 2012: 1.537).
Christian Klingler, Członek Zarządu odpowiedzialny za sprzedaż oraz marketing koncernu i marki Volkswagen na świecie powiedział: „Pomimo trudnej sytuacji na rynkach europejskich, marka Volkswagen dobrze rozpoczęła 2013 rok zwiększając sprzedaż”.
Volkswagen zanotował wzrost sprzedaży niemal na wszystkich kontynentach. Wyjątkiem jest Europa, gdzie cały rynek boryka się z problemami. Volkswagen na tym kontynencie w styczniu sprzedał 116.900 samochodów (styczeń 2012: 125.500; -6,8%). Spadek spowodowany był przede wszystkim problemami na rynkach Europy Zachodniej. W Europie Centralnej i Wschodniej sprzedano 18.200 aut, notując wzrost o 8,8 procent (styczeń 2012: 16.800). Na rynku rosyjskim sprzedano 10.000 samochodów osobowych Volkswagena (styczeń 2012: 9.300; +7,2%).
Bardzo duży wzrost rejestracji nowych, osobowych samochodów marki Volkswagen zanotowano w Polsce. W styczniu 2013 roku zarejestrowano 2.622 samochody, jest to o 70,59 procent więcej niż przed rokiem (styczeń 2012: 1.537). Zdecydowanie wzrósł także udział w rynku, który wyniósł dokładnie 10 procent (styczeń 2012: 6,36%).
W Ameryce Północnej marka Volkswagen dostarczyła klientom 43.800 aut notując wzrost o 10,6% (2012: 39.600). W Stanach Zjednoczonych nowe osobowe Volkswageny odebrało 29.000 klientów (2012: 27.200; + 6,7%). W Ameryce Południowej marka sprzedała 63.100 samochodów (2012: 64.300; -2%), poprawiając jednocześnie wynik na największym w regionie rynku – Brazylii o 5,1% (2012: 43.800, 2013: 46.100 aut).
Największy wzrost sprzedaży Volkswagen zanotował w Azji, gdzie dostarczono 251.100 samochodów (2012: 174.700; +43,7%), z czego 235.000 aut znalazło nabywców na rynku chińskim (2012: 159.900; +47%). W Indiach na zakup osobowych samochodów Volkswagena zdecydowało się 4.600 klientów (styczeń 2012: 5.800; -19,9%).