Golf GTI Clubsport 290KM już w salonach!
Bardzo mocny, bardzo szybki i bardzo bogato wyposażony Golf GTI Clubsport debiutuje w polskich salonach. Specjalna wersja Golfa GTI nawiązuje do jubileuszowych edycji tego modelu, które Volkswagen prezentował przy okazji 20., 25., 30., i 35. urodzin Golfa GTI. Ceny Golfa GTI Clubsport zaczynają się od 132.590 zł za model trzydrzwiowy z mechaniczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach.
Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, w który jest wyposażona jubileuszowa edycja Golfa GTI, standardowo osiąga moc 195 kW/265 KM. Silnik ten jest o aż 35 KM mocniejszy od jednostki napędowej stosowanej w Golfie GTI z pakietem Performance. Za sprawą funkcji boost, uruchamianej poprzez mocniejsze wciśnięcie pedału przyspieszenia, z silnika można na 10 sekund wykrzesać dodatkowe 25 KM.
Golf GTI Clubsport wyposażony w 6-biegową przekładnię mechaniczną przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,3 sekundy i bez problemu osiąga, ograniczoną elektronicznie, prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h. Przy tak znakomitych osiągach średnie zużycia paliwa na poziomie 7,0 l/100 km świadczy o doskonałej sprawności nie tylko silnika, ale również układu przeniesienia napędu. Droższa o 8.300 zł wersja wyposażona w dwusprzęgłową skrzynię biegów o sześciu przełożeniach gwarantuje identyczne osiągi i zużycie paliwa.
Ze znakomitymi osiągami Golfa GTI Clubsport idzie w parze wyjątkowy wygląd tego modelu – zarówno zewnętrzny, jak i w kabinie. Za sprawą większego docisku aerodynamicznego niż w innych modelach Golfa, który generują – między innymi – zmieniony przedni zderzak i tylny spojler wersji Clubsport, pod względem dynamiki jazdy ten GTI może równać się z wyczynowymi samochodami sportowymi rodem z torów wyścigowych. Nowa wersja kultowego modelu wyróżnia się znakomitą przyczepnością przy dużych prędkościach i zdolnością do bardzo szybkiego pokonywania zakrętów.
Z zewnątrz Golfa GTI Clubsport wyróżniają nie tylko obudowy lusterek zewnętrznych lakierowane w kolorze czarnym, ale również dodatkowo przyciemniane szyby – boczne i tylna, wykonane w technologii LED i przyciemniane światła z tyłu, dwie chromowane końcówki układu wydechowego (po jednej po każdej stronie auta) oraz sporych rozmiarów i dwuczęściowy spojler z tyłu. Seryjnie Golf GTI Clubsport jest wyposażony w 18-calowe, kute obręcze z lekkich stopów „Belvedere” z oponami w rozmiarze 225/40 R18. Z profilu edycja jubileuszowa Golfa GTI przypomina model pierwszej generacji, który z boku na wysokości zderzaka miał szeroki ozdobny czarny pas, biegnący od przedniego do tylnego nadkola. Podobny pas, jako nawiązanie do Golfa GTI z 1976 roku, zdobi również wersję Clubsport.
We wnętrzu Clubsport również prezentuje się inaczej niż typowy Golf GTI. Sportowe fotele kierowcy i pasażera są wyposażone w regulacje – wysokości i odcinka lędźwiowego. Pokryto je częściowo Alcantarą, na oparciach i siedziskach zastosowano wzór plastra miodu. Dodatkowo wyróżnia je napis GTI umieszczony na oparciu. Po otwarciu drzwi, oprócz foteli, uwagę przyciąga trójramienna, multifunkcyjna, obszyta Alcantarą kierownica, która ma wszyty czerwony pasek, oznaczający jej centralne położenie. W kabinie nie brakuje również elementów typowych dla Golfa GTI – tapicerki w szkocką kratę, czerwonych ozdobnych szwów, gałki dźwigni zmiany biegów przypominającej piłeczkę golfową oraz czarnej podsufitki.
Do bardzo bogatego seryjnego wyposażenia Golfa GTI Clubsport należą, między innymi, system radiowy „Composition Media” z 6,5-calowym, kolorowym ekranem dotykowym, 8 głośników, instalacja telefoniczna (bluetooth), automatyczna klimatyzacja, reflektory biksenonowe oraz system „Park Pilot”, czyli czujniki parkowania z tyłu z wizualizacją odległości na ekranie radia, a także autoalarm z niezależnym zasilaniem oraz z funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu.
Golf GTI Clubsport wyposażenie standardowe:
Zewnętrzne
- Kierunkowskazy boczne w obudowach lusterek zewnętrznych
- Obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze czarnym i klamki lakierowane w kolorze nadwozia
- Szyby termoizolacyjne
- Szyba tylna oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane
- Zderzaki sportowe, lakierowane w kolorze nadwozia, stylistyka Sportclub
- Listwa na osłonie chłodnicy oraz reflektorach z przodu w kolorze czerwonym
- Światła tylne wykonane w technologii LED, przyciemniane
- Chromowane emblematy GTI z przodu na osłonie chłodnicy, błotnikach oraz z tyłu na pokrywie bagażnika
- Chromowane końcówki układu wydechowego, dwie (jedna po lewej, druga po prawej stronie)
- Oświetlenia tablicy rejestracyjnej z tyłu w technologii LED
- Spojler dachowy powiększony, dwuczęściowy w kolorze nadwozia
- Zawieszenie sportowe, nadwozie obniżone o 15 mm
- Zaciski hamulcowe w kolorze czerwonym (dla pakietu “Performance” z logo GTI)
Wewnętrzne
- Konsola środkowa z przodu ze schowkiem i dwoma miejscami na napoje
- Podłoga w bagażniku, podwójna
- System “Easy Entry” – dla wersji 3-drzwiowej
- Fotel kierowcy i pasażera z regulacja wysokości i z regulacją odcinka lędźwiowego, sportowy
- Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta Alcantarą
– dźwignia zmiany biegów obszyta Alcantarą
– możliwość sterowania radiem, komputerem pokładowym lub telefonem - Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta Alcantarą z funkcją Tiptronic – dla samochodów z DSG
– dźwignia zmiany biegów obszyta Alcantarą
– możliwość sterowania radiem, komputerem pokładowym lub telefonem
– łopatki do zmiany biegów przy kierownicy - Listwy progowe z napisem GTI
- Oparcie kanapy tylnej z podłokietnikiem, składane i dzielone (1/3 do 2/3) z otworem do przewożenia długich przedmiotów
- Tapicerka siedzeń “Clubsport/Alcantara”
- Tapicerka drzwi – Alcantara
- Wstawki wykończeniowe wnętrza “Piano Black”
- Kieszenie w oparciach przednich foteli
- Konsola dachowa z zamykanym schowkiem
- Podłokietnik z przodu ze schowkiem
- Szuflada pod siedzeniem kierowcy
- Szuflada pod siedzeniem pasażera z przodu
- Uchwyty do mocowania bagażu w przestrzeni bagażowej
- Dywaniki materiałowe z przodu i z tyłu
- Nakładki na pedały, aluminiowe
- Podsufitka w kolorze czarnym
Bezpieczeństwo
- Asystent podjazdu i zjazdu
- Deaktywacja poduszki powietrznej dla pasażera
- ESP – system stabilizacji toru jazdy wraz z ASR, ABS, EDS, MSR, asystentem siły hamowania
- Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu, z przodu wentylowane
- Hamulec wielokolizyjny – pomaga ograniczyć skutki kolizji poprzez zainicjowanie hamowania
- Isofix – przygotowanie do montażu dwóch fotelików dziecięcych na zewnętrznych siedzeniach z tyłu
- Poduszki powietrzne (siedem): dwie czołowe, dwie boczne, dwie kurtynowe i kolanowa dla kierowcy
- Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach
- XDS – blokada mechanizmu różnicowego
- Zabezpieczenie antykradzieżowe /Immobiliser/
- Autoalarm z niezależnym zasilaniem (Back-up-Horn), funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu
Golf GTI clubsport dane techniczne
Silnik | 2.0 265KM Clubsport |
2.0 265KM Clubsport DSG |
Pojemność skokowa [cm3] |
1984 | 1984 |
Ilość cylindrów / zaworów | 4 / 4 | 4 / 4 |
Stopień sprężania | 9,6 | 9,6 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 82,5 / 92,8 | 82,5 / 92,8 |
Moc kW/KM przy obrotach | 195/265 5350-6600 | 195/265 5350-6600 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 350 / 1700-5300 | 350 / 1700-5300 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) | 140, 360 (69) | 140, 360 (69) |
Prędkość maksymalna (km/h) | 250 | 250 |
Przyspieszenie 0-80km/h(s) | 4.8 | 4.8 |
Przyspieszenie 0-100km/h(s) | 6.3 | 6.3 |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 4/5 biegu | 4.5 / 6.3 | – / – |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) | 9.1 | 8.6 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) | 5.9 | 5.9 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) | 7.0 | 7.0 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 162 | 159 |
Norma emisji spalin | Euro 6 | Euro 6 |
Skrzynia biegów | 6-bieg | 6-bieg DSG |
Przełożenie biegu jałowego dla 1-4/5-6 | 3,45 / 2,76 | 4.769 / 3.444 |
Przełożenie na 1-biegu | 3.789 | 2.923 |
Przełożenie na 2-biegu | 2.087 | 1.792 |
Przełożenie na 3-biegu | 1.469 | 1.143 |
Przełożenie na 4-biegu | 1.152 | 0.778 |
Przełożenie na 5-biegu | 1.167 | 0.8 |
Przełożenie na 6-biegu | 0.97 | 0.639 |
Przełożenie na 7-biegu | – | – |
Przełożenie na wstecznym | 4.549 | 3.264 |
Felgi (cale) | 7 1/2 J x 18 | 7 1/2 J x 18 |
Opony | 225/40 R 18W | 225/40 R 18W |
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) | 340/310 | 340/310 |
Masa własna pojazdu | 1375 | 195 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1850 | 1870 |
Ładowność (kg) | 422 – 550 | 429 – 550 |
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) | 1020 / 880 | 1020 / 880 |
Pojemności: | ||
Olej silnikowy (l) | – | – |
Płyn chłodniczy (l) | – | – |
Płyn do spryskiwaczy (l) | 3 | 3 |
Zbiornik paliwa (l) | 50 | 50 |
Oferowany w wersjach | GTI Clubsport | GTI Clubsport |
Cena (stan na 06.2016) | 132 590 (3D) | 140 890 (3D) |
Golf GTI Clubsport galeria zdjęć