Marzenie nie tylko młodych
Kiedy w roku 1974 roku z fabryki w Wolfsburga zjeżdżał pierwszy model następcy Garbusa, mało kto przypuszczał, że będzie to godny następca. Volkswagen Golf od samego początku ujął swoich użytkowników. Zaprojektowana przez Giorgio Giugiaro linia nadwozia, charakteryzowała się nowoczesnością, a także lekkością. Samochód był oferowany w wersjach trzy i pięciodrzwiowej. Nadwozie było wyjątkowo pojemne, a do napędu kupujący otrzymali żwawe i oszczędne silniki benzynowe. To był początek prawdziwej manii na punkcie tego samochodu. Od narodzin Golfa powstało już siedem wersji tego kompaktowego samochodu. Podobnie jak poprzednicy, również Golf najnowszej generacji cieszy się wielkim powodzeniem wśród kupujących. Jednak mianem kultowego cieszą się tylko niektóre jego wersje.
Kultowe Youngtimery.
Nie ma dwóch zdań, że Golfy z pierwszych generacji to kultowe Youngtimery, które mimo upływających lat chętnie są kupowane. Na rynku krajowym można kupić Volkswagena Golfa I oraz II generacji w całkiem dobrym stanie za rozsądną cenę. Kupują i młodzi i bardziej dojrzali, którzy w Golfie znajdują swoją młodość. Najchętniej jednak kupowanym Golfem jest Volkswagen Golf GTI, którego pierwszy egzemplarz z taśm fabryki w Wolfsburgu zjechał w roku 1985. Fabrycznie pod maską drzemał silnik 1.8 o mocy od 136 do 210KM. To była wielka moc, która ten lekki kompaktowy samochód rozpędzał do całkiem niezłych prędkości.
Volkswagen Golf to samochód, który chętnie jest poddawany przeróbkom. Nie trzeba nowoczesnych warsztatów, by uzyskać całkiem niezłe efekty nie tylko wizualne, ale i mechaniczne. Sprawę ułatwia fakt, że mimo upływu lat na rynku jest wiele części, które umożliwiają przeróbki. Nie ma nawet potrzeby wychodzić z domu, wystarczy wejść na stronę części-samochodowe-online.pl, by otrzymać wszystko co się do tego kultowego samochodu potrzebuje. Golf I oraz II generacji ot samochód bardzo wdzięczny jeśli chodzi o wszelkie przeróbki. Najchętniej jednak wykonywany jest tunning nadwozia, który upodabnia ten samochód do sportowych kitcarów. Bardzo często powiększa się rozmiar obręczy aluminiowych, na których opony letnie prezentują się wręcz kosmicznie. Niektórzy właściciele Golfów I oraz II generacji zmieniają swoje samochody faktycznie w pojazdy kosmiczne. Świecące podwozia, zamontowany wewnątrz sprzęt audio wysokiej klasy, czy też zmiany dokonane to tylko niektóre pomysły na zmiany w wyglądzie tego kultowego pojazdu. Można jednak zauważyć, że co raz większa grupa osób, pragnie zachować te samochody zgodne z oryginałem, by jeszcze długo następne pokolenia mogły się cieszyć ich widokiem.
Jeden z nielicznych.
Nie wszystkie Youngtimery można zaliczyć do samochodów kultowych. To bardzo elitarne grono w którym Volkswagen Golf I, a także II generacji czuje się doskonale. To samochód z duszą, który jeszcze długo będzie cieszyć nas swoją obecnością na drogach.