VW Polo 5
Poniżej przedstawiamy dane techniczne Volkswagen Polo 2009 – 2014, model 6R:
Silniki diesla:
Silnik | Polo 1.6TDI 75KM | Polo 1.6TDI 90KM BlueMotion | Polo 1.6TDI 90KM | Polo 1.6TDI 90KM DSG | Polo 1.6TDI 105KM |
Okres produkcji | 03.2009 – 05.2010 | 03.2009 – 03.2014 | 03.2009 – 03.2014 | 03.2009 – 03.2014 | 03.2009 – 03.2014 |
Pojemność skokowa [cm3] |
1598 | 1598 | 1598 | 1598 | 1598 |
Ilość cylindrów / zaworów | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 |
Stopień sprężania | 16.5 | 16.5 | 16.5 | 16.5 | 16.5 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 79.5/80.5 | 79.5/80.5 | 79.5/80.5 | 79.5/80.5 | 79.5/80.5 |
Moc kW/KM przy obrotach | 55/75 4000 | 66/90 4200 | 66/90 4200 | 66/90 4200 | 77/105 4400 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 195/1500- 2000 | 230/1500- 2500 | 230/1500- 2500 | 230/1500- 2500 | 250/1500- 2500 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) | 110, 330 (61) | 140, 380 (68) | 140, 330 (61) | 140, 330 (61) | 140, 330 (61) |
Prędkość maksymalna (km/h) | 170 | 180 | 180 | 180 | 190 |
Przyspieszenie 0-80km/h(s) | 9.0 | 7.8 | 7.8 | 7.7 | 7.0 |
Przyspieszenie 0-100km/h(s) | 14.0 | 11.5 | 11.5 | 11.5 | 10.4 |
Przyspieszenie 0-400/0-1000m/s (s) | 19/35.5 | – | – | – | – |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu | 18/ | 14.5/ | 14.5/ | – | 13.5/ |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) | 5.1 | 4.6 | 5.1 | 5.2 | 5.1 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) | 3.6 | 3.2 | 3.6 | 3.7 | 3.6 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) | 4.2 | 3.7 | 4.2 | 4.3 | 4.2 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 109 | 96 | 109 | 112 | 109 |
Poziom hałasu podczas postoju/w trakcie jazdy (dB(A)) | 76/72 | 71/70 | 71/70 | 71/70 | 71/71 |
Norma emisji spalin | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 |
Skrzynia biegów | 5-bieg | 5-bieg | 5-bieg | 7-bieg DSG | 5-bieg |
Przełożenie biegu jałowego | 3.158 | 3.158 | 3.158 | 4.437 | 3.158 |
Przełożenie na 1-biegu | 3.778 | 3.778 | 3.778 | 3.5 | 3.778 |
Przełożenie na 2-biegu | 2.118 | 2.118 | 2.118 | 2.087 | 2.118 |
Przełożenie na 3-biegu | 1.269 | 1.269 | 1.269 | 1.343 | 1.269 |
Przełożenie na 4-biegu | 0.865 | 0.865 | 0.865 | 0.933 | 0.865 |
Przełożenie na 5-biegu | 0.66 | 0.66 | 0.66 | 0.974 | 0.66 |
Przełożenie na 6-biegu | – | – | – | 0.778 | – |
Przełożenie na 7-biegu | – | – | – | 0.653 | – |
Przełożenie na wstecznym | 3.6 | 3.6 | 3.6 | 3.722 | 3.6 |
Felgi (cale) | 5 J x 14 | 6 J x 15 | 6 J x 15 | 6 J x 15 | 6 J x 15 |
Opony | 175/70 R 14T | 185/60 R 15T | 185/60 R 15T | 185/60 R 15T | 185/60 R 15T |
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) | 256/200 | 256/230 | 256/230 | 256/230 | 256/230 |
Masa własna pojazdu | 1082 | 1090 | 1082 | 1104 | 1090 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1650 | 1650 | 1650 | 1680 | 1660 |
Ładowność (kg) | 568 | 560 | 568 | 576 | 570 |
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) | 930/770 | 930/770 | 930/770 | 960/770 | 940/770 |
Pojemności: | |||||
Olej silnikowy (l) | |||||
Płyn chłodniczy (l) | |||||
Płyn do spryskiwaczy (l) | 3.5 | 3.5 | 3.5 | 3.5 | 3.5 |
Zbiornik paliwa (l) | 45 | 45 | 45 | 45 | 45 |
Ceny PLN z VAT | |||||
Trendline | 50 290 | – | 52 090 | – | – |
Comfortline | 51 790 | – | 53 590 | 60 090 | 55 390 |
Highline | 53 790 | – | 55 590 | 62 090 | 57 390 |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki
Silniki benzynowe:
Silnik | Polo 1.2 60KM | Polo 1.2 70KM | Polo 1.4 85KM | Polo 1.4 85KM DSG | Polo 1.2TSI 105KM |
Okres produkcji | 03.2009 – 03.2014 | 11.2010 – 03.2004 | 03.2009 – 03.2014 | 03.2009 – 03.2014 | 11.2009 – 03.2014 |
Pojemność skokowa [cm3] |
1198 | 1198 | 1390 | 1390 | 1197 |
Ilość cylindrów / zaworów | 3 / 4 | 3 / 4 | 4 / 2 | 4 / 2 | 4 / 2 |
Stopień sprężania | 10.5 | 10.5 | 10.5 | 10.5 | 10 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 76.5/86.9 | 76.5/86.9 | 76.5/75.6 | 76.5/75.6 | 71/75.6 |
Moc kW/KM przy obrotach | 44/60 5200 | 51/70 5400 | 63/85 5000 | 63/85 5000 | 77/105 5000 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 108/3000 | 112/3000 | 132/3800 | 132/3800 | 175/1550- 4100 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) | 90, 220 (44) | 90, 220 (44) | 110, 220 (44) | 110, 220 (44) | 110, 220 (44) |
Prędkość maksymalna (km/h) | 157 | 165 | 177 | 177 | 190 |
Przyspieszenie 0-80km/h(s) | 10.5 | 9.2 | 8 | 7.7 | 6.5 |
Przyspieszenie 0-100km/h(s) | 16.1 | 14.1 | 12.1 | 11.9 | 9.7 |
Przyspieszenie 0-400/0-1000m/s (s) | 19.9/37.3 | 19/35.5 | 18.1/33.4 | – | – |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu | 24/ | 23/ | 18/ | – | 12.5/16.5 |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) | 7.3 | 7.3 | 8.0 | 7.7 | 6.8 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) | 4.5 | 4.5 | 4.7 | 4.7 | 4.5 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) | 5.5 | 5.5 | 5.9 | 5.8 | 5.3 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 128 | 128 | 139 | 135 | 124 |
Poziom hałasu podczas postoju/w trakcie jazdy (dB(A)) | 74/73 | 75/73 | 81/73 | 80/73 | 79/71 |
Norma emisji spalin | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 |
Skrzynia biegów | 5-bieg | 5-bieg | 5-bieg | 7-bieg DSG | 6-bieg |
Przełożenie biegu jałowego | 4.188 | 4.188 | 3.882 | 4.389 | 3.933 |
Przełożenie na 1-biegu | 3.769 | 3.769 | 3.769 | 3.765 | 3.615 |
Przełożenie na 2-biegu | 2.095 | 2.095 | 2.095 | 2.367 | 1.955 |
Przełożenie na 3-biegu | 1.281 | 1.281 | 1.387 | 1.575 | 1.281 |
Przełożenie na 4-biegu | 0.927 | 0.927 | 1.026 | 1.151 | 0.927 |
Przełożenie na 5-biegu | 0.74 | 0.74 | 0.813 | 1.188 | 0.74 |
Przełożenie na 6-biegu | – | – | – | 0.981 | 0.611 |
Przełożenie na 7-biegu | – | – | – | 0.81 | – |
Przełożenie na wstecznym | 3.182 | 3.182 | 3.182 | 4.281 | 4.508 |
Felgi (cale) | 5 J x 14 | 5 J x 14 | 6 J x 15 | 6 J x 15 | 6 J x 15 |
Opony | 175/70 R 14T | 175/70 R 14T | 185/60 R 15T | 185/60 R 15T | 185/60 R 15T |
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) | 256/200 | 256/200 | 256/230 | 256/230 | 256/230 |
Masa własna pojazdu | 992 | 992 | 995 | 1029 | 1088 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1550 | 1550 | 1550 | 1580 | 1750 |
Ładowność (kg) | 558 | 558 | 555 | 551 | 557 |
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) | 830/770 | 830/770 | 830/770 | 860/770 | 850/770 |
Pojemności: | |||||
Olej silnikowy (l) | |||||
Płyn chłodniczy (l) | |||||
Płyn do spryskiwaczy (l) | 3.5 | 3.5 | 3.5 | 3.5 | 3.5 |
Zbiornik paliwa (l) | 45 | 45 | 45 | 45 | 45 |
Ceny PLN z VAT | |||||
Trendline | 40 540 | 41 740 | 43 540 | 50 040 | – |
Comfortline | – | 43 240 | 45 020 | 51 540 | – |
Highline | – | 45 240 | 47 040 | 53 540 | – |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki
Silnik | Polo GTI | Polo WRC R |
Okres produkcji | 05.2010 – 03.2014 | 09.2013 – 03.2014 |
Pojemność skokowa [cm3] |
1390 | 1984 |
Ilość cylindrów / zaworów | 4 / 4 | 4 / 4 |
Stopień sprężania |
10 | 9,8 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) |
76.5/75.6 | 82,5 x 92,8 |
Moc kW/KM przy obrotach |
132/180 6200 |
162/220 4500- 6300 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min |
250/2000-4500 | 350/ 2500- 6300 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) |
110, 220 (44) |
140, 330 (61) |
Prędkość maksymalna (km/h) |
229 | 243 |
Przyspieszenie 0-80km/h(s) | 5.2 | 4,9 |
Przyspieszenie 0-100km/h(s) | 6.9 | 6,4 |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu | 5,2/ 6,9 |
4,5/ 5,5 |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) |
7,5 | 10,1 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) |
5,1 | 6,0 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) |
5.9 | 7,5 |
Poziom emisji CO2 (g/km) |
139 | 174 |
Norma emisji spalin |
Euro 5 |
Euro 5 |
Skrzynia biegów |
7-bieg DSG |
6-bieg |
Przełożenie biegu jałowego |
4.437 | |
Przełożenie na 1-biegu |
3.5 | |
Przełożenie na 2-biegu |
2.273 | |
Przełożenie na 3-biegu |
1.531 | |
Przełożenie na 4-biegu |
1.122 | |
Przełożenie na 5-biegu |
1.176 | |
Przełożenie na 6-biegu |
0.951 | |
Przełożenie na 7-biegu |
0.795 | |
Przełożenie na wstecznym |
4.17 | |
Felgi (cale) |
7 J x 17 | 7 1/2 J x 18 |
Opony | 215/40 R 17 V | 215/35 R 18 V |
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) |
312/230 | 312/230 |
Masa własna pojazdu |
1269 | 1324 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) |
1680 | 1670 |
Ładowność (kg) |
486 | 421 |
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) |
930/800 | 940/780 |
Oznaczenia literowe silników | CAVE, CTHE | CDLJ |
Pojemności: | ||
Olej silnikowy (l) |
3,6 | |
Płyn chłodniczy (l) |
7,3 | |
Płyn do spryskiwaczy (l) |
3,5 | |
Zbiornik paliwa (l) |
45 | |
Ceny PLN z VAT | ||
GTI | – |
Polo BlueMotion 1.2TDI CR
Silnik | 1.2TDI 87g | 1.2TDI 89g |
Pojemność skokowa [cm3] |
1199 | 1199 |
Ilość cylindrów / zaworów | 3 / 4 | 3 / 4 |
Stopień sprężania | 16.5 | 16.5 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 79.5/80.5 | 79.5/80.5 |
Moc kW/KM przy obrotach | 55/75 4200 | 55/75 4200 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 180/2000 | 180/2000 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) | 140, 380 (68) | 140, 380 (68) |
Prędkość maksymalna (km/h) | 173 | 173 |
Przyspieszenie 0-80km/h(s) | 8.9 | 8.9 |
Przyspieszenie 0-100km/h(s) | 13.9 | 13.9 |
Przyspieszenie 0-400/0-1000m/s (s) | – | – |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu | 17/ | 17/ |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) | 4.0 | 4.1 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) | 2.9 | 3.0 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) | 3.3 | 3.4 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 87 | 89 |
Poziom hałasu podczas postoju/w trakcie jazdy (dB(A)) | 73/69 | 73/69 |
Norma emisji spalin | Euro 5 | Euro 5 |
Skrzynia biegów | 5-bieg | 5-bieg |
Przełożenie biegu jałowego | 3.389 | 3.389 |
Przełożenie na 1-biegu | 3.778 | 3.778 |
Przełożenie na 2-biegu | 2.118 | 2.118 |
Przełożenie na 3-biegu | 1.269 | 1.269 |
Przełożenie na 4-biegu | 0.865 | 0.865 |
Przełożenie na 5-biegu | 0.66 | 0.66 |
Przełożenie na 6-biegu | – | – |
Przełożenie na 7-biegu | – | – |
Przełożenie na wstecznym | 3.6 | 3.6 |
Felgi (cale) | 5 1/2 J x 15 | 5 1/2 J x 15 |
Opony | 195/55 R 15 V | 185/60 R 15 T |
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) | 256/200 | 256/200 |
Masa własna pojazdu | 1075 | 1075 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1590 | 1590 |
Ładowność (kg) | 515 | 515 |
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) | 800/740 | 800/750 |
Pojemności: | ||
Olej silnikowy (l) | ||
Płyn chłodniczy (l) | ||
Płyn do spryskiwaczy (l) | 3.5 | 3.5 |
Zbiornik paliwa (l) | 45 | 45 |
Ceny Euro (rynek niemiecki) | ||
BlueMotion | 16.500 | 16.500 |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki
Długość: 3970mm
Szerokość: 1682mm
Wysokość: 1485mm
Pojemność bagażnika: 280l (952l po rozłożeniu tylnej kanapy)
Rozstaw osi: 2470mm
Rozstaw kół przód/tył: 1463/1456mm
Zwrotność: 10,6m
Pojemność zbiornika paliwa: 45l
Pojemność zbiornika czynnika klimatyzacji: 500-550g
Pojemność układu hamulcowego: 1,15l
Ilość gwiazdek w teście Euro NCAP: ?
Volkswagen Polo – galeria zdjęć.
Wersje wyposażenia:
Trendline
Wnętrze Polo Trendline charakteryzuje się szlachetnymi, czarnymi aplikacjami o wysokim połysku. Już w tej wersji wyposażenie zwiększające komfort i bezpieczeństwo jest bardzo rozbudowane. Bezpieczeństwo bierne: obok przednich poduszek powietrznych (poduszka pasażera z możliwością odłączenia) oraz łączonych poduszek chroniących głowę i klatkę piersiową, Polo posiada zagłówki przednie, których konstrukcja zapobiega urazom odcinka szyjnego kręgosłupa w wyniku uderzenia od tyłu, napinacze i ograniczniki siły naprężenia pasów z przodu i mocowania Isofix dla fotelików dziecięcych (na zewnętrznych miejscach siedzących tylnej kanapy). Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo aktywne, Polo Trendline wyposażono w system zapobiegający blokowaniu się kół ABS.
Komfort: do seryjnego wyposażenia należy między innymi elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie podnoszone i opuszczane przednie szyby, centralny zamek, oświetlenie bagażnika i zaczepy do mocowania bagażu, brzęczyk ostrzegawczy włączonych świateł, regulacja wysokości fotela kierowcy, lusterka do makijażu w osłonach przeciwsłonecznych i zielone szyby termoizolacyjne. Kolor wykończenia czarny Titan i tkanina Metric sprawiają, że we wnętrzu roztacza się atmosfera najwyższej jakości.
Comfortline
Wersję Comfortline można rozpoznać z zewnątrz po obudowach lusterek zewnętrznych i klamkach w kolorze nadwozia, podwójnych reflektorach z żarówkami H7 i 15-calowym obręczom ze specjalnymi pełnymi osłonami kół. W kwestii komfortu seryjne wyposażenie uzupełniają elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, fotel pasażera z regulacją wysokości, szuflady pod przednimi fotelami, asymetrycznie dzielona i składana tylna kanapa i oparcie, podwójna podłoga bagażnika, kieszenie na oparciach przednich foteli oraz pilot centralnego zamka. Wnętrze Polo Comfortline dodatkowo podkreśla wytłaczana tkanina Fonzie na środkowych częściach siedzeń. W tej wersji wyposażenia obok koloru wykończenia anthrazit oferowany jest także kolor seashell – w przypadku seashell dolna część deski rozdzielczej jest dwukolorowa.
Highline
Najwyższa wersja wyposażenia nowego Polo nosi klasyczną dla Volkswagena nazwę Highline. To najszlachetniejsze Polo odróżnia się od wersji Comfortline chromowymi listwami w osłonie chłodnicy, 15-calowymi kołami ze stopu metali lekkich i seryjnymi reflektorami przeciwmgielnymi. We wnętrzu, takie detale jak trójramienna kierownica skórzana (dolna część środkowego ramienia chromowana), środkowy podłokietnik z przodu, wskaźnik wielofunkcyjny i wskaźnik kontroli ciśnienia powietrza, sportowe fotele z regulacją wysokości z przodu, dźwignia hamulca ręcznego i gałka drążka zmiany biegów pokryte skórą oraz elegancki materiał w paski na siedzeniach (deseń Livon) nadają modelowi Highline wyjątkowo elegancki charakter. Wszystkie trzy wersje wyposażenia będą oferowane w momencie wprowadzenia na rynek.
Zobacz też: