VW Polo 4 FL
Poniżej przedstawiamy dane techniczne Polo czwartej generacji (2005-2009):
Silniki diesla:
Silnik | 1.4 TDI 70KM | 1.9 TDI 100KM | 1.9 TDI 130KM | 1.4 TDI 80KM | |
Pojemnośc skokowa [cm3] |
1422 | 1896 | 1896 | 1422 | |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) |
-/ – | ||||
Moc kW/KM przy obrotach |
51/70 4000 | 74/100 4000 | 96/130 4000 | 59/80 4000 | |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min |
155/ 1600 – 2800 | 240/ 1800 – 2400 | 310/ 1900 | 195/ 2200 | |
Prędkość maksymalna |
164 | 188 | 206 | 174 | |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) |
90, 330 (61) | 90, 330 (61) | 90, 330 (61) | 90, 330 (61) | |
Skrzynia biegów |
5-bieg | 5-bieg | 6-bieg | 5-bieg | |
Przyspieszenie 0-80, 0-100km/h, 80-120km/h |
9,4/ 14,6/ | 7,3/ 10,7 | 6,2/ 9,2 | 8,4/ 12,8 | |
Zużycie paliwa miasto |
5,7 | 6,4 | 6,8 | 5,5 | |
Zużycie paliwa poza miastem |
3,9 | 4,0 | 4,3 | 3,9 | |
Zużycie paliwa średnio |
4,5 | 4,9 | 5,2 | 4,5 | |
Poziom emisji CO2 (g/km) |
119 | 129 | 137 | 119 | |
Norma spalin |
Euro5 | Euro4 | Euro4 | Euro4 | |
Masa własna pojazdu | 1091 | 1129 | 1170 | 1091 | |
Dopuszczalna masa całkowita/ |
1650 | 1680 | 1720 | 1650 | |
DPF (filtr cząstek stałych) |
nie | nie/tak | nie | nie/tak | |
Cena Trendline [PLN] |
42740 | ||||
Cena Comfortline [PLN] |
46740 | ||||
Cena Sportline [PLN] |
49740 |
Silniki benzynowe
Silnik | 1,2 6V 60KM 3-cyl | 1,2 12V 70KM 3-cyl | 1,4 16V 80KM | 1,4 16V 80KM Tiptronic | 1,6 105KM | |
Pojemnośc skokowa [cm3] |
1198 | 1198 | 1390 | 1390 | 1595 | |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) |
– | – | – | – | ||
Moc kW/KM przy obrotach |
44/60 5200 | 51/70 5400 |
|
59/80 5000 | 77/105 5600 | |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min |
108/ 3000 | 112/ 3000 | 132/ 3800 | 132/ 3800 | 153 /3800 | |
Prędkość maksymalna |
157 | 167 | 175 | 171 | 192 | |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) |
70, 220 (44) | 70, 220 (44) | 70, 220 (44) | 70, 220 (44) | 110, 220 (44) | |
Skrzynia biegów |
5-bieg | 5-bieg | 5-bieg | Tiptronic | 5-bieg | |
Przyspieszenie 0-80, 0-100km/h, 80-120km/h |
10,8/ 16,5/ – | 9,5/ 14,5/- | 8,2/ 12,2/ – | 9,6/ 14,3 | 7/ 10,4 | |
Zużycie paliwa miasto |
7,6 | 7,6 | 8,3 | 9,7 | 9,3 | |
Zużycie paliwa poza miastem |
4,8 | 4,8 | 5,2 | 5,3 | 5,5 | |
Zużycie paliwa średnio |
5,8 | 5,8 | 6,3 | 6,9 | 6,9 | |
Poziom emisji CO2 (g/km) |
128 | 138 | 150 | 165 | 165 | |
Norma spalin |
Euro4 | Euro4 | Euro4 | Euro4 | Euro4 | |
Masa własna pojazdu | 1015 | 1016 | 1013 | 1058 | 1031 | |
Dopuszczalna masa całkowita/ |
1550 | 1570 | 1580 | 1620 | 1590 | |
DPF (filtr cząstek stałych) |
nie | nie | nie | nie | nie | |
Cena Trendline [PLN] |
37240 | 38240 | 39240 | 45040 | ||
Cena Comfortline [PLN] |
– | 42240 | 43240 | 49040 | ||
Cena Sportline [PLN] |
– | – | 46240 | 49740 |
Długość: 3916mm
Szerokość: 1650mm
Wysokość: 1467mm
Pojemność bagażnika: 270l
Rozstaw osi: 2465mm
Rozstaw kół przód/tył: 1434/1426mm
Zwrotność: 10,6m
Pojemność zbiornika paliwa: 45l
Pojemność zbiornika czynnika klimatyzacji: 500-550g
Pojemność układu hamulcowego: 1,15l
Ilość gwiazdek w teście Euro NCAP: ?
Najnowsza wersja Polo jest kolejnym ogniwem w jego pełnej sukcesów historii. Od dokładnie 30 lat Polo wytycza standardy w swoim segmencie i jego kolejna generacja, bazująca na czwartej generacji tego cieszącego się wielką popularnością modelu, również wyraźnie podkreśla swoje dążenie do osiągnięcia pozycji lidera.
Już spoglądając po raz pierwszy na Polo – lub dokładniej: po tym, jak ono na nas spojrzy – zauważymy jego nowoczesny charakter. Całkowicie nowy przód o wyraźnie trójwymiarowej formie powoduje, że Polo wydaje się masywniejsze i mocniejsze niż dotychczas. Sprawia wrażenie bardziej dynamicznego, dojrzalszego, a jego podkreślony język formy jest świeży i dopasowany do dzisiejszych czasów.
Polo jest po Passacie drugim Volkswagenem prezentującym nowe oblicze marki. Stylistyka ta wysuwa na pierwszy plan dynamikę oraz emocje i oferuje przy tym duże możliwości interpretacji.
Charakterystyczne oblicze nowego Polo niesie ze sobą jasne przesłanie. Jego przód w bardzo osobisty sposób prezentuje narysowany wyraziście w modelach studyjnych temat „V”. Od przednich słupków przez pokrywę silnika do osłony chłodnicy przeciągnięta jest wyraźna linia, stanowiąca część trójwymiarowej formy przodu nadwozia, którą podkreśla także konsekwentny, poziomy podział.
Charakterystyczne okrągłe reflektory pozostają nadal przyciągającym uwagę elementem. Decydujący wpływ na oblicze nowego Polo mają reflektory. Stanowią one trapezowy element, podkreślony okrągłymi reflektorami głównymi. Styliści wykazali dużą kreatywność przy zabawie z charakterystycznym, okrągłym symbolem i stworzyli przy tym fascynujące akcenty, jak na przykład przy dolnej krawędzi reflektorów, zagłębionych jak kieszeń w przednim zderzaku. W tym zagłębieniu znajdują się przednie kierunkowskazy, boczne kierunkowskazy umieszczono w obudowie lusterek zewnętrznych. Po reflektorach widać dokładnie, jak duża przestrzeń dla stylistycznych wariacji otwiera się wraz z nowym obliczem Volkswagena. Powstaje miejsce dla fascynujących detali, które podkreślają jakość stylistyki w najmniejszych nawet szczegółach – na przykład w żarówkach reflektorów, które rzucają swoje światło na drogę przez niewielki element ze znakiem VW.
Stylistyka przodu Polo zachowuje z jednej strony sympatyczny charakter dotychczasowej generacji tego modelu, jednocześnie jednak – z nowoczesnym językiem formy – kwalifikuje się do wyższej klasy aut. Nowy przód przedłużył całe nadwozie w stosunku do poprzednika o 19 milimetrów do 3.916 milimetrów. Szerokość (1.650 mm) i wysokość (1,465 mm) są takie same, jak w oferowanym dotychczas modelu.
Dynamiczne akcenty w ukształtowaniu tyłu
Kolejne dynamiczne akcenty znajdziemy w części tylnej auta. Tutaj tylna szyba ma wyraźny wykrój w kształcie litery V, który nadaje oglądanemu od tyłu Polo lekkości. W ten sposób powtarza się, delikatnie i w sposób nie narzucający się, ale jednocześnie wyraźny temat „V”, pochodzący z przedniej części samochodu. Niepowtarzalność i dynamiczny charakter cechują także nowe tylne światła, czerpiące w swoim rysunku z okrągłych elementów przedniej części nadwozia i stawiające wyraźne akcenty w tylnej partii nowego Polo.
Różny charakter obu wersji nadwozia
Linia boczna nowego Polo pozostaje wierna stylowi swojego poprzednika i zachwyca czystą a jednocześnie niepowtarzalną formą. Wykorzystanie przestrzeni wnętrza oraz rozciągnięcie nadwozia zostały tutaj perfekcyjnie połączone. Niezmienione pozostało charakterystyczne dla Polo zaakcentowanie obu dostępnych wersji nadwozia: wersja dwudrzwiowa ze swoją wznosząca się ku górze linią boczną robi dynamiczne wrażenie i zbliża się pod niektórymi względami do coupé, natomiast rodzinna wersja czterodrzwiowa ze swoim wyraźnym podziałem i trzecim oknem w słupku C podkreśla format i solidność tego auta.
Nowe Polo – Wnętrze
Praktyczne detale
W desce rozdzielczej, z prawej strony instrumentów, a tym samym w zasięgu kierowcy, wbudowano specjalny schowek, w którym można przechowywać na przykład kwitki parkingowe lub przepustki uprawniające do wjazdu.
Radioodtwarzacz
Wysoki poziom nowego Polo widać na przykład także w oferowanym aktualnie sprzęcie audio „RCD 200”, który może być połączony z czterema lub ośmioma głośnikami. Radio z odtwarzaczem CD jest skonstruowane w formacie 2-DIN i doskonale wkomponowuje się pod względem formy i stylistyki w tablicę rozdzielczą Polo. Duże przyciski o kształtach, które pozwalają na ich bezbłędną identyfikację, sprawiają, że obsługa sprzętu audio jest dziecinnie prosta i przemyślana w każdym calu.
Bagażnik może przewieźć każdy bagaż
Polo doskonale sprawdza się w życiu codziennym, także wtedy, gdy chodzi o transport bagażu. Bagażnik Polo ma pojemność 270 litrów, którą kilkoma ruchami można zwiększyć. Montowana w wersji wyposażenia „Comfortline” i wyższych tylna kanapa dzielona w stosunku 40/60 pozwala na powiększenie pojemności bagażnika do 1.030 litrów. Do takiego bagażnika zmieszczą się bez trudu nawet duże zakupy. Przemyślany jest także pakiet służący do zabezpieczenia bagażu. Obejmuje on obok chowanej w podłodze bagażnika składanej skrzynki również siatkę na bagaż, która może służyć także jako torba.
Nowe Polo – Nadwozie
Ponadprzeciętna jakość nadwozia jest jedną z cech charakterystycznych Volkswagenów. Nowe Polo konsekwentnie kontynuuje wytyczone przez dotychczasowe generacje Polo standardy. Wysoki poziom jakości nadwozia zauważą nawet laicy, na przykład przyglądając się niezwykle wąskim szczelinom między poszczególnymi elementami karoserii, które wyraźnie świadczą o tym, że nowe Polo posiada bardzo wysoką sztywność na skręcanie. Sztywność ta nie tylko zmniejsza niepożądane odgłosy wewnątrz konstrukcji nadwozia, lecz również zwiększa w decydujący sposób bezpieczeństwo pasażerów. Struktura bezpieczeństwa nadwozia Polo gwarantuje optymalną ochronę w razie wypadku. Karoseria jest również dobrze chroniona przed korozją: Volkswagen udziela na nią dwunastoletniej gwarancji.
Nowe Polo jest o 19 milimetrów dłuższe niż jego poprzednik, czyli ma długość 3.916 milimetrów. Ze swoją szerokością 1.650 milimetrów i wysokością 1.465 milimetrów oferuje idealne warunki do optymalnego wykorzystania powierzchni i przestrzeni.
Nowe kolory dodają barw
Volkswagen oferuje osiem nowych kolorów dla modelu Polo. Olympiablau, Silverbird, Fairwaygreen, Sunflower, Winterred, Sunsetred, Shadowblue i Tossablau nie są tylko pięknie brzmiącymi nazwami, lecz podkreślają wesołość i pozytywny stosunek do życia, które wyraża ten samochód.
Nowe Polo – Silniki
Swój wyjątkowy talent do wszechstronnych zastosowań nowe Polo udowadnia dużą różnorodnością dostępnych silników. Do wyboru jest pięć silników benzynowych dysponujących mocą od 40 kW / 55 KM do 74 kW / 100 KM, a także cztery najnowocześniejsze jednostki napędowe TDI o mocy od 51 kW / 70 KM do 96 kW / 130 KM – dzięki tak szerokiej palecie możliwe jest spełnienie najróżniejszych życzeń klientów. Czy to w postaci bardzo ekonomicznego silnika bazowego, czy dynamicznej jego alternatywy, albo też w postaci rozwijającego potężny moment obrotowy i oszczędnego diesla – nowe Polo ma zawsze gotową odpowiedź na wszelkie oczekiwania klientów. Szczególnie w odniesieniu do coraz częściej kupowanych silników diesla, nowe Polo oferuje nowoczesny program, na który składają się wyłącznie jednostki napędowe TDI z nowatorską technologią pompowtryskiwaczy. Wysoki poziom techniczny silników Polo uwidacznia się również w dziedzinie emisji spalin, ponieważ wszystkie jednostki benzynowe i wysokoprężne spełniają normę Euro 4. Filtr cząstek stałych diesla jest dla nowego Polo w przygotowaniu. Następną zaletą silników Polo są okresy międzyobsługowe. Nie są one zaprogramowane na stałe, lecz są wyliczane dynamicznie i sygnalizowane kierowcy za pośrednictwem wskaźnika przeglądów serwisowych w taki sposób, że przegląd okresowy wymagany jest dopiero po okresie do dwóch lat lub po zmiennym przebiegu do maksymalnie 30.000 kilometrów.
Polo 1.2 2V o mocy 40 kW / 55 KM
Wyjątkowo ekonomiczną ofertę, rozpoczynającą program silnikowy nowego Polo, stanowi 1,2-litrowa jednostka napędowa o mocy 40 kW / 55 KM. Ten trzycylindrowy silnik dwuzaworowy stanowi połączenie oszczędności z nowoczesną techniką: dzięki zastosowaniu wałka wyrównoważającego chlebem powszednim jest również dla małej jednostki trzycylindrowej kultura pracy, która w najmniejszym stopniu nie ustępuje silnikom czterocylindrowym. Jednocześnie wykorzystuje on zalety swej trzycylindrowej konstrukcji – chodzi tu przede wszystkim o niskie zużycie paliwa. Podstawowa jednostka napędowa nowego Polo zużywa średnio tylko 5,8 litra benzyny na 100 kilometrów.
Polo 1.2 4V o mocy 47 kW / 65 KM
Drugi przedstawiciel spośród oferowanych w nowym Polo silników benzynowych posiada również trzy cylindry, które składają się na 1,2 litra pojemności skokowej. Zasadnicza różnica w stosunku do bazowej jednostki napędowej znajduje się w głowicy cylindrów, gdzie silnik ten posiada po cztery zawory dla każdej komory spalania. Dzięki temu, ta szczególnie lubiana przez klientów poprzedniej generacji Polo jednostka napędowa, korzysta ze zwiększonej mocy i jednocześnie ze zmniejszonego zużycia paliwa: trzycylindrowy silnik o mocy 47 kW / 65 KM zużywa średnio tylko 5,9 litra benzyny na 100 kilometrów. W porównaniu z konwencjonalnym silnikiem czterocylindrowym, ten nowoczesny silnik czterozaworowy pozwala na odczuwalną oszczędność paliwa przede wszystkim w ruchu miejskim.
Polo 1.4 4V o mocy 55 kW / 75 KM
Silnikiem o pojemności 1,4-litra rozpoczyna się grupa silników czterocylindrowych oferowanych dla Polo. Ta jednostka napędowa o mocy 55 kW / 75 KM dysponuje wystarczającym potencjałem do uzyskiwania dynamicznych osiągów. Już od 2.200 1/min silnik oddaje 90 procent swojego maksymalnego momentu obrotowego 126 Nm. Oprócz spontanicznego rozwijania mocy, jednostka 1,4 litrowa imponuje niezwykle niskim zużyciem paliwa w obszarze obciążeń częściowych, a całkowite zużycie paliwa o średniej wartości 6,4 litra benzyny na 100 kilometrów również nie zwiększa znacząco kosztów utrzymania nowego Polo wyposażonego w ten silnik. Oprócz swoich właściwości dynamicznych, 1,4 litrowa jednostka napędowa może również pokazać swoją bardzo komfortową stronę – gdy agregat napędza Polo za pośrednictwem montowanej na życzenie czterobiegowej automatycznej skrzyni przekładniowej.
Polo 16V o mocy 74 kW / 100 KM
Czy nie mogłoby być trochę więcej ? Kto podczas wyboru jednostki napędowej potrafi się zadowolić dopiero trzycyfrowymi wartościami mocy, znajdzie oczekiwaną satysfakcję w drugim wariancie silnika o pojemności 1,4 litra. Silnik ten jest ściśle spokrewniony z jednostką napędową o mocy 55-kW, jednak w celu znacznego zwiększenia mocy zmienione zostały niektóre detale konstrukcyjne. Zmodyfikowany został cały kolektor ssący oraz poszerzone kanały wlotowe i wylotowe w głowicy. Zmiany te, wspólnie z zastosowaniem innego wałka rozrządu, umożliwiły zwiększenie natężenia przepływu powietrza, które przyczyniło się do wzrostu mocy silnika. Maksymalna prędkość 188 km/h stanowi dynamiczny rezultat tych modyfikacji.
Polo 1.4 FSI o mocy 63 kW / 86 KM
Najbardziej nowoczesną jednostką napędową w programie silników benzynowych Polo jest 1,4-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny (FSI). Dysponując mocą 63 kW / 86 KM doskonale łączy dynamikę i oszczędność: jak to jest w zwyczaju w silnikach FSI Volkswagena, także ta jednostka napędowa imponuje bardzo niskimi wartościami zużycia paliwa. Polo FSI konsumuje średnio tylko 5,8 litra benzyny na 100 kilometrów. Zmniejszenie zużycia paliwa w porównaniu z silnikiem benzynowym z konwencjonalnym przygotowaniem mieszanki jest szczególnie wyraźne w ruchu miejskim. Polo FSI zużywa tam o 13 procent mniej paliwa niż tradycyjny silnik czterocylindrowy.
Polo 1.4 TDI o mocy 51 kW / 70 KM
Paleta silników wysokoprężnych została w nowym Polo wzbogacona o dwa nowe agregaty TDI. Podobnie jak znane już silniki TDI, spełniają one bez problemu graniczne wartości normy emisji spalin Euro 4 i zaliczają się w ten sposób do najbardziej przyjaznych środowisku silników diesla w ogóle. Świat diesli nowego Polo otwierać będzie w przyszłości 1,4 litrowa jednostka napędowa o mocy 51 kW / 70 KM. Ten trzycylindrowy agregat wyposażony w pompowtryskiwacze wytwarza – typowy dla tego rodzaju wtrysku – duży moment obrotowy przy niskich obrotach wału korbowego: już przy 1.600 1/min rozwija on dumne 155 Nm. Dynamicznemu przyspieszaniu towarzyszy znaczna wstrzemięźliwość w spożyciu oleju napędowego. Nowy diesel zużywa go przeciętnie tylko 4,5 litra na 100 kilometrów.
Polo 1.4 TDI o mocy 59 kW / 80 KM
Nowy jest także następny TDI w aktualnym programie silników Polo, posiada on również trzy cylindry i dysponuje pojemnością skokową 1,4 litra. Jednak dzięki wytwarzanej mocy 59 kW / 80 KM oferuje on odczuwalny wzrost osiągów w porównaniu z 70 – konnym dieslem. Modyfikacje w elektronicznym sterowaniu silnika oraz odpowiednie dopasowanie wielkości przepływu paliwa zapewniły trzycylindrowej jednostce napędowej więcej mocy i momentu obrotowego: moment obrotowy o wartości 195 Nm przy 2.200 1/min gwarantuje dynamiczne ruszanie z miejsca i imponujące przyspieszanie. Nowe Polo osiąga z tym silnikiem prędkość maksymalną 174 km/h i potrafi być – co jest jedną z typowych zalet TDI – niezwykle oszczędne: zaledwie 4,4 litry oleju napędowego wystarczy średnio temu TDI na pokonanie dystansu 100 kilometrów.
Polo 1.9 TDI o mocy 74 kW / 100 KM
Oszczędność silnika diesla i dynamika silnika sportowego – połączenie tych dwóch cech jest dzisiaj rzeczą oczywistą dla nowoczesnych silników wysokoprężnych Volkswagena. Również oba montowane w nowym Polo czterocylindrowe silniki TDI z łatwością łączą w sobie te cechy. 1,9-litrowa jednostka napędowa o mocy 74 kW / 100 KM gwarantuje znakomite osiągi jezdne i bardzo niskie zużycie paliwa: uzyskanie prędkości maksymalnej 188 km/h nie stanowi dla tego silnika trudności, a średnie zużycie paliwa wynosi tylko 4,9 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Silnik ten, dzięki momentowi obrotowemu o maksymalnej wartości 240 Nm, oferuje nowemu Polo znakomite wartości przyspieszeń.
Polo 1.9 TDI o mocy 96 kW / 130 KM
Nowe Polo, wyposażone także w 1,9 litrowy, lecz dysponujący mocą 96 kW / 130 KM silnik TDI, wykazuje cechy prawdziwego sportowca. Również niezwykle duży moment obrotowy, osiągający maksymalną wartość 310 Nm przy obrotach tylko 1900 1/min, przyczynia się w znacznej mierze do imponujących osiągów Polo. Kompaktowy, wysokoprężny sportowiec potrzebuje tylko 9,2 sekundy do wykonania sprintu z postoju do 100 km/h, a na autostradzie uzyskuje on prędkość maksymalną 206 km/h. Do sportowego charakteru tego silnika pasuje sześciobiegowa manualna skrzynia przekładniowa, w którą seryjnie jest wyposażone Polo ze swym najmocniejszym dieslem.
Trzy wersje skrzyń biegów
Cztery, pięć albo sześć biegów – tak można zdefiniować aktualną ofertę skrzyń biegów nowego Polo. Do dużej części modeli montowana jest pięciostopniowa manualna skrzynia biegów, przy czym do współpracy z silnikami TDI dysponującymi dużymi momentami obrotowymi stosowana jest skrzynia przekładniowa specjalnie dopasowana do tych silników.
Kto chciałby podczas podróży nowym Polo czuć się szczególnie komfortowo i komu przeszkadza częste naciskanie pedału sprzęgła podczas jazdy w korkach, odpowiednią propozycję znajdzie w automatycznej wersji Polo. Na życzenie, w kombinacji z silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 litra i mocy 55 kW / 75 KM, Volkswagen oferuje czterostopniową automatyczną skrzynię biegów.
Z kolei kierowcy o zacięciu sportowym nie wykazują najmniejszej niechęci do przełączania biegów, więc tylko konsekwencją tego jest fakt, że sportowe Polo z silnikiem 1,9 TDI o mocy 96 kW / 130 KM jest wyposażone seryjnie w sześciobiegową przekładnię manualną. Przenosi ona niezwykle duży moment obrotowy tego silnika w sposób niezawodny na koła napędowe i pozwala na szybką zmianę biegów odpowiednio do każdej sytuacji drogowej.
Nowe Polo – Podwozie
Konstrukcja podwozia Polo opiera się zarówno na nowoczesnych, jak i sprawdzonych rozwiązaniach, które czynią Polo jednym z najbezpieczniejszych samochodów w tym segmencie. Oś przednią stanowi konstrukcja z kolumnami prowadzącymi McPherson, w której umieszczone na dole trójkątne wahacze poprzeczne dbają o możliwie najlepszą stateczność kierunkową. Dzięki ramie pomocniczej udoskonalone zostały właściwości jezdne i bezpieczeństwo zderzeniowe nowego Polo, a ponadto zmniejszyły się także odgłosy toczenia.
Prowadzenie kół tylnych powierzył Volkswagen zespolonej osi tylnej, która ma decydujący wpływ na neutralne właściwości jezdne nowego Polo. Oddzielne rozmieszczenie sprężyn śrubowych i amortyzatorów pozwoliło na korzystne zwiększenie szerokości załadowczej bagażnika.
W nowym Polo zastosowano sprawdzone, adaptacyjne elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy, które zostało udoskonalone w celu uzyskania bardziej sportowej charakterystyki pracy. Pompa hydrauliczna układu wspomagania jest napędzana silnikiem elektrycznym i dzięki temu wspomaganie jest niezależne od obrotów silnika samochodu. W zależności od prędkości jazdy i ciężaru samochodu układ hydrauliczny pracuje z większym lub mniejszym ciśnieniem. System elektrohydrauliczny przynosi korzyści przede wszystkim w dziedzinie zużycia paliwa: zależne od zapotrzebowania wysterowanie pompy wspomagania wymaga mniej energii niż konwencjonalne pompy wspomagania.
Tekst: Volkswagen Polska 20.05.2005