Seat Exeo
Dane techniczne Seat Exeo (2009- )
Silnik | 1.6 102KM | 1.8T 150KM | 2.0 TFSI 200KM | 2.0 TDI 143KM | 2.0 TDI 170KM |
Pojemność skokowa [cm3] |
1595 | 1781 | 1984 | 1968 | 1968 |
Ilość cylindrów / zaworów | 4 / 16 | 4 / 16 | 4 / 16 | 4 / 16 | 4 / 16 |
Stopień sprężania | 10,3 | 10,3 | 10,3 | 16,5 | 16,5 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 81 / 77,4 | 81 / 86,4 | 82,5 / 92,8 | 81 / 95,5 | 81 / 95,5 |
Moc kW/KM przy obrotach | 75/102 5600 | 110/150 5700 | 147/200 5100 | 105/ 143 4200 | 125/ 170 4200 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 148/ 3800 | 220/ 1800 | 280/ 1800 | 320/ 1750 – 2500 | 350/ 1750 – 2500 |
Prędkość maksymalna | 190 | 217 | 241 | 214 | 229 |
Skrzynia biegów | 6-bieg | 6-bieg | 6-bieg | 6-bieg | 6-bieg |
Przyspieszenie 0-100km/h | 12,6 | 9,3 | 7,3 | 9,2 | 8,4 |
Zużycie paliwa miasto | 10,6 | 10,9 | 10,9 | 7,9 | 7,8 |
Zużycie paliwa poza miastem | 5,8 | 6,1 | 5,8 | 4,3 | 4,6 |
Zużycie paliwa średnio | 7,5 | 7,9 | 7,7 | 5,5 | 5,8 |
Emisja spalin | 175 | 184 | 179 | 143 | 153 |
Norma euro | Euro5 | Euro5 | Euro5 | Euro5 | Euro5 |
Masa własna | 1310 | 1400 | 1430 | 1430 | 1455 |
Masa całkowita | 1870 | 1960 | 1990 | 1990 | 2015 |
UWAGI: Dane na rynek niemiecki, czerwiec 2009
Seat Exeo galeria oficjalnych zdjęć
Wymiary i dane eksploatacyjne:
Długość: 4661mm
Szerokość: 1772mm
Wysokość: 1430mm
Rozstaw osi: 2642mm
Rozstaw kół przód/tył: 1522/1523mm
Średnica skrętu: 10,9m
Pojemność zbiornika paliwa: 70l
Rozmiary felg: 6,5Jx16″ w wersji Referance, Style, 7Jx17″ w wersji
Sport, Style, 7,5Jx18″ w wersji Sport
Rozmiary opon: 205/55/16, 235/45/17, 235/40/18
Obciążenie dachu: 75kg
Pojemność bagażnika: 460l (833l po złożeniu kanapy)
SEAT w wielkim stylu wchodzi do segmentu D ze znakomitym nowym samochodem. Exeo to jeden z najbardziej zaawansowanych modeli w swojej kategorii, w bardzo konkurencyjnej cenie. Marka wkracza do prestiżowego segmentu limuzyn średniej klasy z produktem łączącym luksus, komfort i przestronne wnętrze ze sportowym zacięciem charakterystycznym dla wszystkich modeli tej marki.
SEAT Exeo będzie oferowany z pięcioma silnikami do wyboru, w tym trzema benzynowymi i dwoma Dieslami, po raz pierwszy zasilanymi w technologii common rail. Wszystkie wersje spełniają rygorystyczne wymagania norm EU5 i są dostępne w trzech poziomach wykończenia – Reference, Style i Sport.
Nowy model w segmencie
Pojawienie się nowego SEAT-a Exeo zapowiada wejście marki do segmentu limuzyn średniej klasy – trzeciego pod względem znaczenia na europejskim rynku. Samochód ten powinien być atrakcyjny nie tylko dla nowych klientów, ale także dla posiadaczy dotychczasowych modeli SEAT-a, którzy chcieliby przesiąść się do większego auta z wyższego segmentu, nie zmieniając ulubionej marki. Ważną grupę nowych klientów SEAT-a będą stanowiły osoby kupujące samochody służbowe, stanowiące duży odsetek nabywców w tym segmencie pojazdów.
Fabryka w Martorell została przystosowana do produkcji SEAT-a Exeo w rekordowo krótkim czasie. Cały proces zajął 18 miesięcy, w czasie których zbudowano i zagospodarowano obiekty o powierzchni 15 000 metrów kwadratowych, w których będzie produkowana nowa limuzyna. Linia montażowa ma wydajność 450 nadwozi sedan i ST dziennie, aczkolwiek na początku wielkość produkcji będzie mniejsza. W celu zapewnienia najwyższej wydajności, wprowadzono system Shingijutsu, polegający na optymalizacji procesów pod kątem uzyskania najwyższej jakości w najkrótszym czasie.
W nadwoziu nowego Exeo uwagę zwraca przede wszystkim jego elegancka sylwetka. Z jednej strony, z racji rozmiarów i wyrazistych linii, jest to typowa limuzyna – z drugiej zaś stylistyczna “koncepcja strzały” z przodu, logo marki będące jednocześnie uchwytem do otwierania bagażnika oraz lusterka boczne na panelach drzwi to typowe rozwiązania stylistyczne SEAT-a, podkreślające sportowy charakter i wygląd pojazdu.
W zawieszeniu i podwoziu nowego Exeo także zastosowano typowe dla hiszpańskiej marki rozwiązania. Wielodrążkowe zawieszenie z przodu i z tyłu oraz jego charakterystyka zapewniają sportowe właściwości jezdne i dynamiczne osiągi.
Common rail
Nowy SEAT Exeo to nie tylko nowość w segmencie limuzyn, ale także pierwszy samochód, w którym SEAT zdecydował się na wprowadzenie technologii common rail w konstrukcji silników Diesla. Technologia ta zapewnia zmniejszenie emisji spalin i zużycia paliwa oraz ograniczenie hałasu. Pierwsze egzemplarze Exeo z Dieslem osiągają moc 170 KM lub 143 KM. Wszystkie samochody z silnikami Diesla wyposażone są w filtr cząstek stałych DPF, zapewniający zgodność z rygorystycznymi normami w zakresie emisji spalin, które wejdą w życie w 2011 roku.
Oferta silników benzynowych także obejmuje trzy jednostki: 1.6 102 KM, 1.8 turbo 150 KM oraz 2.0 TSI z bezpośrednim wtryskiem, rozwijającą moc 200 KM. Wszystkie samochody z silnikami benzynowymi także spełniają wymagania norm EU5, co oznacza, że SEAT Exeo jest pierwszym modelem w tym segmencie, w przypadku którego wszystkie wersje silnikowe zostały dostosowane do tych rygorystycznych wymagań europejskich. To kolejne potwierdzenie konsekwentnego zaangażowania firmy w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Silnik Diesla o mocy 143 KM emituje 143 g CO2 na 100 km, a wersja 170-konna – 153 g/km. W przypadku silników benzynowych emisja wynosi 175 g/km dla silnika 1.6, 184 g/km dla silnika 1.8 oraz 179 g/km dla silnika 2.0 TSI. Cztery z pięciu dostępnych silników to jednostki turbodoładowane, a więc mające lepsze osiągi przy niższym zużyciu paliwa i emisji spalin.
Wszystkie silniki współpracują z sześciobiegowymi przekładniami manualnymi. W późniejszym czasie planowane jest wprowadzenie sekwencyjnej skrzyni automatycznej z systemem Multitronic, która będzie dostępna w pojazdach z silnikiem 2.0 TSI.
Pierwsi nabywcy nowego SEAT-a Exeo mają do wyboru trzy silniki benzynowe – 1.6 102 KM, 1.8 T 150 KM i 2.0 TSI 200 KM – oraz dwa diesle o pojemności 2 litrów i mocy 143 lub 170 KM. Obydwie jednostki wysokoprężne są wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF) oraz układ zasilania common rail. Wszystkie silniki współpracują z sześciobiegowymi skrzyniami manualnymi i spełniają normy emisji EU5. SEAT Exeo będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Reference, Stylance i Sport. Klienci mają do wyboru sześć wzorów tapicerki i 14 kolorów nadwozia.
Nowy sportowy sedan hiszpańskiej marki ma bardzo bogate wyposażenie standardowe. Wyposażenie wersji podstawowej Reference obejmuje między innymi: ABS + TCS, ESP z układem wspomagania hamowania awaryjnego EBA, dwie czołowe poduszki powietrzne, poduszki boczne i poduszki ochraniające głowy, możliwość wyłączenia poduszki czołowej pasażera, system przypominający o obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa dla kierowcy, 16-calowe stalowe obręcze kół, dwustrefową automatyczną klimatyzację, komputer podróżny, przednie i tylne szyby boczne sterowane elektrycznie, elektrycznie podgrzewane lusterka, lampy przeciwmgielne, zdalnie sterowany centralny zamek, radioodtwarzacz CD z wejściem aux-in i czterema głośnikami oraz zaczepy Isofix do mocowania fotelika dziecięcego na fotelu pasażera z przodu i miejscach skrajnych z tyłu.
Standardowe wyposażenie poszczególnych wersji przeznaczonych na rynek polski:
Reference
NADWOZIE
– ABS
– ESP i TCS + EBA
– Lampy przeciwmgielne
– Klamki lakierowane w kolorze nadwozia
– Listwy boczne lakierowane w kolorze nadwozia
– Komfortowe zawieszenie
– Opony 205/55 i 16-calowe, stalowe felgi
– Zestaw Tyre fit
WNĘTRZE
– Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
– Czołowe poduszki powietrzne
– 2 kurtyny powietrzne
– 2 poduszki boczne
– Możliwość odłączenia poduszki powietrznej pasażera
– Układ przypominający o obowiązku zapięcia pasa bezpieczeństwa przez kierowcę
– Zaczepy Isofix na fotelu pasażera z przodu i miejscach skrajnych z tyłu + zaczep Top Tether
– Zagłówki w systemie “wok”
– Regulacja wysokości fotela kierowcy
– Uchwyt na kubki w desce rozdzielczej
– Podłokietnik z tyłu ze schowkiem
– Dzielona składana tylna kanapa
– Haczyki w bagażniku
– Podświetlany schowek w desce rozdzielczej
UKŁADY ELEKTRYCZNE
– Zdalnie sterowany centralny zamek
– Przednie i tylne szyby boczne sterowane elektrycznie
– Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
– Komputer pokładowy
– Radioodtwarzacz CD/MP3/Aux-in + 4 głośniki
– Lampki do czytania z przodu i z tyłu
Style
Wyposażenie wersji Reference oraz dodatkowo:
– Regulacja wysokości fotela pasażera
– Fotele przednie z regulacją podparcia kręgosłupa lędźwiowego
– Tempomat
– Pakiet oświetleniowy
– Pakiet dla palących
– Lusterka boczne składane do parkowania
– Czujnik parkowania z tyłu
– Wycieraczki z sensorem deszczu
– Czujnik zmierzchu włączający reflektory
– Lusterko wsteczne z układem zabezpieczającym przed oślepieniem
– Szyba czołowa z izolacją akustyczną
– Szyba czołowa z paskiem przeciwsłonecznym
– Układ opóźniający wyłączenie reflektorów “Coming Home”
– Podłokietnik z przodu/z tyłu ze schowkiem + 2 uchwyty na kubki
– Chromowane ramki wokół okien + błyszczące słupki B i C + aluminiowe nakładki na progi
– Chłodzony schowek w desce rozdzielczej
– Skórzane pokrycie kierownicy i rękojeści dźwigni zmiany biegów
– Dywaniki podłogowe
– Przyciski sterujące na kierownicy
– 4 dodatkowe głośniki
– Alarm wolumetryczny z czujnikiem przechyłu
– Układ ostrzegający o spadku ciśnienia w ogumieniu
– Opony 205/55 i 16-calowe obręcze ze stopów lekkich
Sport
Wyposażenie wersji Reference oraz dodatkowo:
– Sportowe fotele
– Regulacja wysokości fotela pasażera
– Fotele przednie z regulacją podparcia kręgosłupa lędźwiowego
– Tempomat
– Podłokietnik z przodu/z tyłu ze schowkiem + 2 uchwyty na kubki
– Skórzane pokrycie kierownicy i rękojeści dźwigni zmiany biegów
– Przyciski sterujące na kierownicy
– 4 dodatkowe głośniki
– Alarm wolumetryczny z czujnikiem przechyłu
– Układ ostrzegający o spadku ciśnienia w ogumieniu
– Opony 225/45 i 17-calowe obręcze ze stopów lekkich
Seat Exeo galeria oficjalnych zdjęć
Dane: Seat, foto Seat