VW Jetta 5
Dane techniczne Volkswagen Jetta (2004-20??)
Silniki diesla:
Silnik | Jetta TDI 105KM | Jetta TDI 104KM DSG | Jetta TDI 140KM | Jetta TDI 140KM DSG | Jetta TDI 170KM | Jetta TDI 170KM DSG |
Pojemność skokowa [cm3] |
1598 | 1598 | 1968 | 1968 | 1968 | 1968 |
Ilość cylindrów / zaworów | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 |
Stopień sprężania | 16.5 | 16.5 | 16.5 | 16.5 | 16.5 | 16.5 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 79.5/80.5 | 79.5/80.5 | 81/95.5 | 81/95.5 | 81/95.5 | 81/95.5 |
Moc kW/KM przy obrotach | 77/105 4400 | 77/105 4400 | 103/140 4200 | 103/140 4200 | 125/170 4200 | 125/170 4200 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 250/1550- 2500 | 250/1550- 2500 | 320/1750- 2500 | 320/1750- 2500 | 350/1750- 2500 | 350/1750- 2500 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) | 110, 330 (61) | 140, 380 (68) | 140, 330 (61) | 140, 330 (61) | 140, 330 (61) | 140, 330 (61) |
Prędkość maksymalna (km/h) | 187 | 187 | 207 | 205 | 222 | 220 |
Przyspieszenie 0-80km/h(s) | 7.9 | 7.9 | 6.7 | 6.7 | 6 | 6 |
Przyspieszenie 0-100km/h(s) | 12 | 12 | 9.7 | 9.7 | 8.5 | 8.5 |
Przyspieszenie 0-400/0-1000m/s (s) | – | – | 17/31 | 17/31 | 16.2/29.5 | 16.2/29.5 |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu | 16/ | – | 10.5/14.5 | – | 8.5/11 | – |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) | 6 | 5.7 | 6.5 | 7.6 | 7.1 | 7.3 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) | 4.3 | 4.3 | 4.3 | 4.8 | 4.5 | 4.8 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) | 4.9 | 4.8 | 5.1 | 5.8 | 5.4 | 5.7 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 127 | 125 | 135 | 154 | 143 | 154 |
Poziom hałasu podczas postoju/w trakcie jazdy (dB(A)) | 70/69 | 69/69 | 71/71 | 68/69 | 77/73 | 78/69 |
Norma emisji spalin | Euro 4 | Euro 4 | Euro 4 | Euro 4 | Euro 4 | Euro 4 |
Skrzynia biegów | 5-bieg | 7-bieg DSG | 6-bieg | 6-bieg DSG | 6-bieg | 6-bieg DSG |
Przełożenie biegu jałowego | 3.647 | 4.8 | 3.45 | 4.118 | 3.684 | 4.118 |
Przełożenie na 1-biegu | 3.778 | 3.5 | 3.769 | 3.462 | 3.769 | 3.462 |
Przełożenie na 2-biegu | 1.944 | 2.087 | 1.958 | 2.05 | 2.087 | 2.05 |
Przełożenie na 3-biegu | 1.185 | 1.343 | 1.257 | 1.3 | 1.324 | 1.3 |
Przełożenie na 4-biegu | 0.816 | 0.933 | 0.87 | 0.902 | 0.919 | 0.902 |
Przełożenie na 5-biegu | 0.625 | 0.974 | 0.857 | 0.914 | 0.902 | 0.914 |
Przełożenie na 6-biegu | – | 0.778 | 0.717 | 0.756 | 0.757 | 0.756 |
Przełożenie na 7-biegu | – | 0.653 | – | – | – | – |
Przełożenie na wstecznym | 3.6 | 3.722 | 4.549 | 3.989 | 4.549 | 3.989 |
Felgi (cale) | 6 1/2 J x 16 | 6 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 |
Opony | 205/55 R 16 T | 205/55 R 16 T | 205/55 R 16 T | 205/55 R 16 T | 205/55 R 16 T | 205/55 R 16 T |
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) | 280/272 | 280/272 | 288/272 | 288/272 | 312/272 | 312/272 |
Masa własna pojazdu | 1357 | 1386 | 1411 | 1428 | 1418 | 1440 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1940 | 1970 | 2000 | 2020 | 2010 | 2030 |
Ładowność (kg) | 583 | 584 | 589 | 592 | 592 | 590 |
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) | 1030/960 | 1060/960 | 1080/970 | 1100/970 | 1090/970 | 1110/970 |
Pojemności: | ||||||
Olej silnikowy (l) | 4.2 | 4.2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Płyn chłodniczy (l) | 8.1 | 8.1 | 9.6 | 9.6 | 9.6 | 9.6 |
Płyn do spryskiwaczy (l) | 3.5 | 3.5 | 3.5 | 3.5 | 3.5 | 3.5 |
Zbiornik paliwa (l) | 55 | 55 | 55 | 55 | 55 | 55 |
Ceny PLN z VAT | ||||||
Trendline | 75 340 | 83 140 | 83 240 | 90 540 | – | – |
Comfortline | 83 840 | 88 540 | 88 640 | 95 940 | 94 840 | – |
Highline | – | – | – | – | – | – |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki
Silniki benzynowe:
Silnik | Jetta 102KM | Jetta 122KM | Jetta 160KM | Jetta 160KM DSG | Jetta 200KM | Jetta 200KM DSG |
Pojemność skokowa [cm3] |
1595 | 1390 | 1390 | 1390 | 1984 | 1974 |
Ilość cylindrów / zaworów | 4 / 2 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 |
Stopień sprężania | 10.5 | 10 | 10 | 10 | 9.8 | 9.8 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 81/77.4 | 76.5/75.6 | 76.5/75.6 | 76.5/75.6 | 82.5/92.8 | 82.5/92.8 |
Moc kW/KM przy obrotach | 75/102 5600 | 90/122 5000 | 118/160 5800 | 118/160 5800 | 147/200 5100 | 147/200 5100 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 148/3800 | 200/1500- 4000 | 240/1500- 4500 | 240/1500- 4500 | 280/1700- 5000 | 280/1700- 5000 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) | 140, 280 (60) | 110, 220 (44) | 110, 220 (44) | 110, 220 (44) | 140, 280 (60) | 140, 280 (60) |
Prędkość maksymalna (km/h) | 186 | 199 | 220 | 220 | 235 | 233 |
Przyspieszenie 0-80km/h(s) | 7.9 | 6.7 | 6 | 6 | 5.4 | 5.2 |
Przyspieszenie 0-100km/h(s) | 12.2 | 9.8 | 8.5 | 8.5 | 7.5 | 7.2 |
Przyspieszenie 0-400/0-1000m/s (s) | 18.1/33.5 | 17.2/31.6 | 16.3/29.6 | 16.2/29.5 | 15.4/27.8 | 15.3/27.7 |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu | 16/ | 12.5/16 | 10.5/13 | – | 8/10 | – |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) | 9.9 | 8.3 | 8.6 | 8 | 10.7 | 10.6 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) | 6 | 5.2 | 5.5 | 5.4 | 6 | 6.1 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) | 7.4 | 6.3 | 6.6 | 6.4 | 7.7 | 7.6 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 176 | 149 | 154 | 148 | 181 | 180 |
Poziom hałasu podczas postoju/w trakcie jazdy (dB(A)) | 77/72 | 75/73 | 76/72 | 75/70 | 80/71 | 80/71 |
Norma emisji spalin | Euro 4 | Euro 4 | Euro 4 | Euro 4 | Euro 4 | Euro 4 |
Skrzynia biegów | 5-bieg | 6-bieg | 6-bieg | 7-bieg DSG | 6-bieg | 6-bieg DSG |
Przełożenie biegu jałowego | 4.533 | 4.056 | 3.647 | 4.438 | 3.944 | 4.059 |
Przełożenie na 1-biegu | 3.455 | 3.516 | 3.778 | 3.765 | 3.357 | 3.462 |
Przełożenie na 2-biegu | 1.955 | 1.955 | 2.118 | 2.273 | 2.087 | 2.15 |
Przełożenie na 3-biegu | 1.281 | 1.281 | 1.36 | 1.531 | 1.469 | 1.464 |
Przełożenie na 4-biegu | 0.975 | 0.973 | 1.029 | 1.122 | 1.098 | 1.079 |
Przełożenie na 5-biegu | 0.813 | 0.778 | 0.857 | 1.176 | 1.108 | 1.094 |
Przełożenie na 6-biegu | 0 | 0.646 | 0.733 | 0.951 | 0.927 | 0.921 |
Przełożenie na 7-biegu | 0 | – | – | 0.795 | – | – |
Przełożenie na wstecznym | 3.182 | 3.182 | 3.6 | 4.17 | 3.99 | 3.989 |
Felgi (cale) | 6 1/2 J x 16 | 6 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 |
Opony | 205/55 R 16 T | 205/55 R 16 T | 205/55 R 16 T | 205/55 R 16 T | 205/55 R 16 T | 205/55 R 16 T |
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) | 280/272 | 288/272 | 312/272 | 312/272 | 312/272 | 312/272 |
Masa własna pojazdu | 1268 | 1308 | 1359 | 1377 | 1373 | 1391 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1870 | 1910 | 1930 | 1950 | 1950 | 1960 |
Ładowność (kg) | 602 | 602 | 571 | 573 | 577 | 569 |
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) | 960/960 | 1000/960 | 1020/960 | 1040/960 | 1040/960 | 1050/960 |
Pojemności: | ||||||
Olej silnikowy (l) | 4 | 3.6 | 3.6 | 3.6 | 4.85 | 4.86 |
Płyn chłodniczy (l) | 8 | 7.3 | 7.3 | 7.3 | 8.4 | 8.4 |
Płyn do spryskiwaczy (l) | 3.5 | 3.5 | 3.5 | 3.5 | 3.5 | 3.5 |
Zbiornik paliwa (l) | 55 | 55 | 55 | 55 | 55 | 55 |
Ceny PLN z VAT | ||||||
Trendline | 64 840 | 69 640 | 73 740 | 81 040 | – | – |
Comfortline | 70 240 | 75 040 | 79 140 | 86 440 | – | – |
Highline | – | – | – | – | – | – |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki
Galeria zdjęć Volkswagen Jetta
Wymiary i dane eksploatacyjne Jetty:
Długość: 4554mm
Szerokość: 1781mm
Wysokość: 1459mm
Pojemność bagażnika: 527l
Rozstaw osi: 2578mm
Rozstaw kół przód/tył: 1534/1512mm
Zwrotność: 10.9m
Pojemność zbiornika paliwa: 55l
Pojemność zbiornika czynnika klimatyzacji: 500-550g
Pojemność układu hamulcowego: 1,15l
Ilość gwiazdek w teście Euro NCAP: 5
Stylistyka – nowe oblicze, nowa dynamika
Dominującym elementem stylistycznym nowej Jetty jest jej przód z chromowaną osłoną chłodnicy. Oblicze piątej generacji tego modelu odzwierciedla wyraźne dążenie do niepowtarzalności, sportowego charakteru i elegancji na drodze. Osłona chłodnicy w kształcie litery V świadomie wskazuje na pokrewieństwo z nowym Passatem i Golfem GTI – dwoma pierwszymi modelami produkowanymi seryjnie z „nową twarzą VW”. Skutek: przód jest ostrzej zarysowany i tym samym bardziej dynamiczny oraz bardziej elegancki. Wyjątkowa jest też część tylna nadwozia: jest ona również zgodna z aktualną linią stylistyczną VW i posiada już niemal typowe dla Volkswagena, szybko reagujące światła diodowe.
Wymiary nadwozia – nowa wielkość, nowa klasa
Przejście od Bory do Jetty oznacza nie tylko duży skok stylistyczny, lecz także zmianę wymiarów nadwozia i wnętrza. Nowa Jetta ma długość 4,55 metra (+ 17,8 cm), szerokość 1,78 metra (+4,6 cm) i wysokość 1,46 metra (+1,3 cm). Analogicznie do długości zmienił się także rozstaw osi do 2,58 metra (+ 6,5 cm).
Wymiary wnętrza – więcej miejsca z tyłu, bagażnik 527 litrów
Wzrost nadwozia pozwolił na zwiększenie przestronności wnętrza. Przykład: przestrzeń dla nóg w tylnej części auta zwiększyła się o 5 centymetrów, a przestrzeń nad głową o 2,4 centymetra. Tradycyjnie duży bagażnik Jetty jest teraz jeszcze większy: jego pojemność maksymalna to 527 litrów, czyli o 72 litry więcej, niż u poprzednika. Seryjnie oparcie tylnej kanapy może być składane w stosunku 1/3 do 2/3 i pozwala na uzyskanie prawie płaskiej przestrzeni bagażowej.
Wyposażenie standardowe
Nowa Jetta będzie dostępna do wyboru z siedmioma silnikami (cztery silniki benzynowe, trzy wysokoprężne z turbosprężarką, spektrum mocy od 75 kW do 147 kW) oraz w trzech wersjach wyposażenia (Trendline, Comfortline i Sportline). Do wyposażenia seryjnego w Niemczech należą półautomatyczna klimatyzacja (Climatic), ESP, sześć poduszek powietrznych, aktywne przednie zagłówki, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie podnoszone szyby (cztery), centralny zamek z pilotem, elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, pokryte lakierem „soft”, uszlachetnione tworzywa sztuczne także w dolnej części armatury, poszycia drzwi i konsoli środkowej oraz opony w rozmiarze 205 (16 cali).
Silniki – siedem jednostek napędowych, sześć z bezpośrednim wtryskiem paliwa
Oprócz podstawowej jednostki napędowej w modelu Jetta montowane są wyłącznie silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa (FSI i TDI). Jednostki benzynowe mają moc 85 kW / 115 KM (1.6 FSI) i 110 kW / 150 KM (2.0 FSI). Najmocniejszym silnikiem jest T-FSI o mocy 147 kW / 200 KM, robiący aktualnie furorę w Golfie GTI. Tym trzem silnikom FSI towarzyszą również trzy jednostki TDI o mocy 77 kW / 105 KM, 103 kW / 140 KM i 125 kW / 170 KM (ta ostatnia pojawi się trochę później).
Silniki TDI i T-FSI mogą być połączone opcjonalnie z wysokowydajną i sportową, dwusprzęgłową przekładnią DSG. Dla jednostek benzynowych 75 kW i 110 kW dostępna będzie ponadto sześciobiegowa przekładnia automatyczna. Od jesieni 2005 roku nowa Jetta będzie oferowana także z filtrem cząsteczek stałych.
Rynki
Dziesięcioma najważniejszymi rynkami dla Jetty, poza Niemcami i USA, pod względem wielkości sprzedaży są: Wielka Brytania, Turcja, Austria, Hiszpania, Włochy, Francja, Holandia, Belgia, Australia i Szwecja. Na kolejnych miejscach jest Polska, Japonia, Irlandia, Węgry i Finlandia. Nowa Jetta będzie produkowana w meksykańskich zakładach VW Puebla z wykorzystaniem najnowocześniejszych procesów produkcyjnych: na przykład przy łączeniu nadwozia będzie stosowana w większym stopniu technika spawania laserowego oraz stal o wysokiej wytrzymałości. W porównaniu z poprzednikiem długość spoin wykonanych laserowo zwiększy się czternastokrotnie. Między innymi dzięki temu statyczna i dynamiczna sztywność karoserii znacznie wzrośnie.
Galeria zdjęć Volkswagen Jetta
Tekst i foto: Volkswagen