Seat Altea
Pełne dane techniczne i eksploatacyjne nowego Seata Altea:
Silniki diesla:
Silnik | 1.9TDI 90KM | 1.9TDI 105KM | 1.9.TDI 105KM DSG | 2.0TDI 140KM | 2.0TDI 140KM DSG | 2.0TDI 170KM |
Pojemność skokowa [cm3] |
1896 | 1968 | ||||
Ilość cylindrów / zaworów | 4 / 2 | 4 / 4 | ||||
Stopień sprężania | 18.5 | 18.5 | 16.5 | |||
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 79.5/95.5 | 81/95.5 | ||||
Moc kW/KM przy obrotach | 66/90 4000 | 77/105 4000 | 103/140 4000 | 125/170 4200 | ||
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 210/ 1800 | 250/1900 | 320/1750 -2500 | 350/1750- 2500 | ||
Alternator(A), Akumulator (A(Ah)) | 110, 280 (61) | |||||
Prędkość maksymalna (km/h) | 170 | 183 | 183 | 201 | 201 | 211 |
Przyspieszenie 0-100km/h(s) | 14.3 | 12.3 | 12.5 | 9.9 | 9.8 | 8.5 |
Przyspieszenie 0-1000m/s (s) | 36 | 34 | 34.1 | 31.4 | 31.4 | 29.9 |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5 biegu/6 biegu | 13.9/ | 13.7/ | – | 8.9/11.1 | – | 8.7/11.2 |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) | 6.8 | 6.8 | 7.7 | 7.5 | 7.7 | 7.3 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) | 4.5 | 4.5 | 5 | 4.5 | 5.1 | 4.6 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) | 5.4 | 5.4 | 6 | 5.7 | 6 | 5.6 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 142 | 142 | 159 | 149 | 160 | 146 |
Norma emisji spalin | Euro 5 | |||||
Skrzynia biegów | 5-bieg | 5-bieg | 6-bieg DSG | 6-bieg | 6-bieg DSG | 6-bieg |
Przełożenie biegu jałowego | 3.647 | 3.647 | 4.375 | 3.684 | 3.989 | 3.684 |
Przełożenie na 1-biegu | 3.778 | 3.778 | 3.462 | 3.769 | 3.462 | 3.769 |
Przełożenie na 2-biegu | 2.063 | 2.063 | 2.050 | 2.087 | 2.050 | 2.078 |
Przełożenie na 3-biegu | 1.304 | 1.304 | 1.3 | 1.324 | 1.3 | 1.324 |
Przełożenie na 4-biegu | 0.903 | 0.903 | 0.902 | 0.977 | 0.902 | 0.919 |
Przełożenie na 5-biegu | 0.700 | 0.700 | 0.914 | 0.975 | 0.914 | 0.902 |
Przełożenie na 6-biegu | – | – | 0.756 | 0.814 | 0.756 | 0.757 |
Przełożenie na 7-biegu | – | – | – | – | – | – |
Przełożenie na wstecznym | 3.6 | 3.6 | 3.989 | 4.5.49 | 3.989 | 4.549 |
Prędkość przy 1000obrotach na 5/6 biegu | 45.3/ | 45.3/ | 38/46 | 40.7/48.8 | 40.4/48.8 | 44/52.5 |
Felgi (cale) | 6 J x 15 | 6 1/2 J x 16 | ||||
Opony | 195/65 R15 | 205/55 R16 | ||||
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) | 288×25/ 255×10 | 312×25/ 255×10 | ||||
Masa własna pojazdu | 1405 | 1405 | 1435 | 1430 | 1465 | 1430 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 2000 | 2000 | 2030 | 2025 | 2060 | 2025 |
Ładowność (kg) | 595 | |||||
Maksymalna masa przyczepy z hamulcem (kg) | 1500 | |||||
Pojemności: | ||||||
Olej silnikowy (l) | 4.2 | 3.8 | ||||
Płyn chłodniczy (l) | 8.2 | 8.8 | ||||
Płyn do spryskiwaczy (l) | 3.5 | |||||
Zbiornik paliwa (l) | 55 |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki, 5-drzwi
Silniki benzynowe:
Silnik | 1.4 85KM | 1.6 102KM | 1.4TSI 125KM | 1.8TSI 160KM | 1.8TSI 160KM DSG |
Pojemność skokowa [cm3] |
1390 | 1595 | 1390 | 1798 | |
Ilość cylindrów / zaworów | 4 / 4 | 4 / 2 | 4 / 4 | 4 / 4 | |
Stopień sprężania | 10.5 | 10.3 | 10 | 9.6 | |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 76.5/ 75.6 | 81/77.4 | 76.5/75.6 | 82.5/84.2 | |
Moc kW/KM przy obrotach | 63/83 5000 | 75/102 5600 | 92/125 5000 | 118/160 4500- 6200 | |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 132/ 3800 | 148/ 3800 | 200/1500 -4000 | 250/1500- 4500 | |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) | 90, 220 (44) | 110, 220 (44) | |||
Prędkość maksymalna (km/h) | 169 | 181 | 194 | 210 | 210 |
Przyspieszenie 0-100km/h(s) | 14.8 | 12.8 | 10.3 | 8.4 | 8.4 |
Przyspieszenie 0-1000m (s) | 36.2 | 34.3 | 32 | 29.7 | 29.5 |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5 biegu/6 biegu | 20.8/ | 15.9 | 13.2/17.2 | 10.1/12.9 | – |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) | 8.8 | 9.9 | 8.3 | 9.3 | 8.9 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) | 5.4 | 5.8 | 5.3 | 5.8 | 5.5 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) | 6.7 | 7.3 | 6.4 | 7.1 | 6.7 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 159 | 173 | 152 | 165 | 157 |
Norma emisji spalin | Euro 5 | ||||
Skrzynia biegów | 5-bieg | 5-bieg | 6-bieg | 6-bieg | 7-bieg DSG |
Przełożenie biegu jałowego | 4.533 | 4.533 | 4.055 | 3.647 | 4.169 |
Przełożenie na 1-biegu | 3.769 | 3.769 | 3.615 | 3.777 | 3.764 |
Przełożenie na 2-biegu | 2.095 | 2.095 | 1.955 | 2.062 | 2.272 |
Przełożenie na 3-biegu | 1.387 | 1.433 | 1.281 | 1.454 | 1.531 |
Przełożenie na 4-biegu | 1.026 | 1.079 | 0.973 | 1.107 | 1.121 |
Przełożenie na 5-biegu | 0.813 | 0.851 | 0.778 | 0.875 | 1.176 |
Przełożenie na 6-biegu | – | – | 0.646 | 0.725 | 0.951 |
Przełożenie na 7-biegu | – | – | – | – | 0.795 |
Przełożenie na wstecznym | 3.182 | 3.182 | 3.182 | 3.6 | 4.169 |
Prędkość przy 1000obrotach na 5/6 biegu | 31.4/ | 30/ | 36.6/44 | 36.2/43.7 | 30.5/37.7 |
Felgi (cale) | 6 J x 15 | 6 1/2 J x 16 | |||
Opony | 195/65 R15 | 205/55 R16 | |||
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) | 280×22/ 256×10 | 288×25/ 255×10 | |||
Masa własna pojazdu | 1291 | 1320 | 1364 | 1400 | 1420 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1886 | 1920 | 1959 | 1995 | 2015 |
Ładowność (kg) | 595 | 600 | 595 | ||
Maksymalny ciężar przyczepy z hamulcem (kg) | 1200 | 1500 | |||
Pojemności: | |||||
Olej silnikowy (l) | 3.5 | 4 | 3.6 | ||
Płyn chłodniczy (l) | 7.1 | 8 | 7.3 | ||
Płyn do spryskiwaczy (l) | 3.5 | ||||
Zbiornik paliwa (l) | 55 |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki, 5-drzwi
Dane techniczne Seat Altea, rok modelowy 2015:
Silnik | 1.2TSI 105KM S/S |
1.4TSI 125KM |
1.6TDI 90KM | 1.6TDI 105KM |
1.6TDI 105KM DSG |
2.0TDI 140KM |
2.0TDI 140KM 4×4 |
Pojemność skokowa [cm3] |
1197 | 1390 | 1598 | 1598 | 1598 | 1968 | 1968 |
Ilość cylindrów / zaworów | 4 / 8 | 4 / 16 | 4 / 16 | 4 / 16 | 4 / 16 | 4 / 16 | 4 / 16 |
Stopień sprężania |
10,0 | 10,0 | 16,5 | 16,5 | 16,5 | 16,0 | 16,0 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) |
71 x 75,6 |
76,5 x 75,6 | 79,5 x 80,5 | 79,5 x 80,5 | 79,5 x 80,5 |
81,0 x 95,5 | 81,0 x 95,5 |
Moc kW/KM przy obrotach |
77/105 5000 |
92/125 5000 | 66/90 4200 | 77/105 4400 | 77/105 4400 | 103/140 4200 | 103/140 4200 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min |
175/ 1550- 4100 |
200/ 1500- 4000 | 230/1500- 2500 | 250/ 1500- 2500 | 250/ 1500- 2500 | 320/ 1750- 2500 | 320/ 1750- 2500 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) |
140, 68 (380) | 140, 44-70 (220 – 340) | 140, 61-72 (330- 380) | 140, 68 (380) | 140, 61-72 (330- 380) |
140, 61-72 (330- 380) |
140, 61-72 (330- 380) |
Prędkość maksymalna (km/h) |
184 | 194 | 172 | 183 | 183 | 202 | 198 |
Przyspieszenie 0-100km/h(s) |
11,3 | 10,3 | 13,8 | 12,2 | 12,4 | 9,7 | 10,1 |
Przyspieszenie 0-1000m (s) |
33,1 | 32,0 | 35,7 | 33,4 | 34,3 | 31,5 | 32,0 |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5 biegu | 14,7 | 13,2 | 14,0 | 16,4 | 14,2 | 10,9 | 13,4 |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) |
6,9 | 8,2 | 5,9 | 5,2 | 5,8 | 6,2 | 7,2 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) |
5,1 | 5,5 | 4,2 | 4,1 | 4,4 | 4,2 | 4,8 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) |
5,7 | 6,5 | 4,8 | 4,5 | 4,9 | 4,9 | 5,7 |
Poziom emisji CO2 (g/km) |
132 | 152 | 126 | 119 | 129 | 129 | 149 |
Norma emisji spalin |
Euro 5 | Euro 5 |
Euro 5 |
Euro 5 |
Euro 5 |
Euro 5 |
Euro 5 |
Skrzynia biegów |
6-bieg | 6-bieg | 5-bieg | 5-bieg | 7-bieg DSG |
6-bieg | 6-bieg |
Przełożenie na 1-biegu |
3.615 | 3.615 | 3.778 | 3.778 | 3.500 | 3.769 | 3.769 |
Przełożenie na 2-biegu |
1,954 | 1,954 | 1.944 | 1,944 | 2,087 | 1,950 | 1,950 |
Przełożenie na 3-biegu |
1,281 | 1.281 | 1.185 | 1.185 | 1.343 | 1.257 | 1.257 |
Przełożenie na 4-biegu |
0,973 | 0,973 | 0.816 | 0,816 | 0.933 | 0,870 | 0,870 |
Przełożenie na 5-biegu |
0,778 | 0,778 | 0.625 | 0,625 | 0.974 | 0.857 | 0.857 |
Przełożenie na 6-biegu |
0,646 | 0,646 | – | – | 0,778 | 0.717 | 0.717 |
Przełożenie na 7-biegu |
– | – | – | – | 0,653 | – | – |
Przełożenie na wstecznym |
3.182 | 3.182 | 3.6 | 3.6 | 3,722 | 4,549 | 4,549 |
Felgi (cale) |
6J x 15″ |
6,5J x 16″ |
6,5J x 16″ |
||||
Opony | 195/65 R15 91H |
205/55 R16 91V |
205/55 R16 91V |
||||
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) |
288×25/ 253×10 |
||||||
Masa własna pojazdu |
1360 | 1429 | 1455 | 1450 | 1475 | 1465 | 1588 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) |
1880 | 1959 | 1975 | 1970 | 1995 | 1985 | 2132 |
Ładowność (kg) |
520 | 530 | 520 | 520 | 520 | 520 | 550 |
Maksymalny ciężar przyczepy z hamulcem (kg) | 1500 | 1650 | |||||
Pojemności: | |||||||
Olej silnikowy (l) |
4,5 | 4,5 | 425 | 4,2 | 4,2 | 3,8 | 3,8 |
Płyn chłodniczy (l) |
8,9 | 8,9 | 8,2 | 8,2 | 8,2 | 8,8 | 8,8 |
Płyn do spryskiwaczy (l) |
3.5 | ||||||
Zbiornik paliwa (l) |
55 (60 w wersji freetrack) |
Wymiary i dane eksploatacyjne Seata Altea:
Długość: 4282mm
Szerokość: 1768mm
Wysokość: 1576mm
Pojemność bagażnika: 409l
Rozstaw osi: 2578m
Rozstaw kół przód/tył: 1541/1517mm
Zwrotność: 10,7m
Pojemność zbiornika paliwa: 55l
Pojemność zbiornika czynnika klimatyzacji: ?
Pojemność układu hamulcowego: ?
Ilość gwiazdek w teście Euro NCAP: 5
SEAT Altea zapoczątkował w roku 2004 nową generację produktów marki SEAT. Altea, opracowana w Centrum Technicznym firmy SEAT, reprezentuje nowy wizerunek modeli tej marki i jest pierwszym pojazdem, który został w całości zbudowany przez Audi Brand Group, utworzoną w 2002 roku. W Polsce model ten swoją rynkową premierę miał w połowie 2004 roku i od tej pory cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich klientów. Właśnie ze względu na konsekwentnie podnoszący się poziom sprzedaży modelu w Polsce firma IMC zdecydowała o uzupełnieniu oferty o nowe jednostki napędowe.
Co warte przypomnienia to, iż od momentu swojej światowej premiery model SEAT Altea zdobył liczne nagrody i wyróżnienia, tj.:
* Najlepsze Auto Koncepcyjne 2003 wg organizacji Designers (Europe)
* Red Dot: Best of the Best (“Czerwony punkt: najlepszy z najlepszych”) od Centrum Projektowego Nadrenii-Westfalii (Niemcy)
* “Autonis” od niemieckich czasopism Auto-Strassenverkehr i Mot
* Nagrody Towncar of the Year (“dla najlepszego samochodu roku do holowania przyczepy”), przyznane przez Caravan Club we współpracy z angielskim czasopismem What Car?
* “Auto Trophy 2004” od niemieckiego czasopisma Autozeitzung
* Tytuł “Najpiękniejszego Samochodu Świata 2004” przyznawany w Mediolanie przez jury składające się z profesjonalnych projektantów, historyków sztuki i dziennikarzy motoryzacyjnych
Jednocześnie SEAT Altea to najbezpieczniejsze auto w swojej klasie. W najnowszych testach zderzeniowych przeprowadzonych przez prestiżową organizację Euro NCAP model ten uzyskał doskonałe wyniki: pięć gwiazdek za bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy, cztery gwiazdki za bezpieczeństwo dzieci oraz trzy gwiazdki za bezpieczeństwo pieszych. Pod względem liczby gwiazdek uzyskanych przez poszczególne modele w trzech kategoriach testów Euro NCAP, model Altea zajmuje pierwsze miejsce w rankingu jednobryłowych samochodów kompaktowych, będąc pierwszym modelem, który zdołał zdobyć taką liczbę gwiazdek jednocześnie we wszystkich kategoriach:
tekst i foto: Seat