Kuzaj testuje Fabię S2000
Od wczoraj, przez 3 kolejne dni Leszek Kuzaj wraz zespołem oficjalnie testuje Fabię S2000.
Miejscem oficjalnych testów jest rejon Karpacza, m.in. Karpniki i Mała Kamienica. „Tę okolicę wybraliśmy z premedytacją, przede wszystkim ze względu na dostępną nawierzchnię asfaltową, która jest bardzo urozmaicona, tzn. czasami dziurawa i nierówna, by za chwilę przejść w gładką powierzchnię. Drogi idealnie odzwierciedlają te, którymi będę jeździł podczas Rajdowych Mistrzostw Polski”, powiedział Leszek Kuzaj, kierowca zespołu Skoda Castrol BP Rally Team. „Cała trasa jest odpowiednio zabezpieczona i przede wszystkim zamknięta. Mamy tutaj zespół blisko 20 osób, który pomaga ją zabezpieczyć. Nie po raz pierwszy testuję auto w okolicach Karpacza, więc dokładnie wiem, jakie walory to miejsce oferuje każdemu kierowcy rajdowemu” – dodał Kuzaj.
„Te 3 dni chcemy wykorzystać przede wszystkim na znalezienie precyzyjnych ustawień auta dla różnych nawierzchni asfaltowych. Oczywiście każdy mój przejazd jest mierzony, dysponujemy profesjonalnym sprzętem do pomiaru czasu. Wyciągamy wnioski. Do naszego zespołu dołączył niesamowity fachowiec, Fin Tapio Laukanen, kierowca testowy i skarbnica wiedzy, jeżeli chodzi o auto S2000. Towarzyszyć nam będzie nie tylko podczas tych oficjalnych testów, ale będziemy kontynuować współpracę również podczas rajdowych eliminacji”, zapowiedział Kuzaj. Na zakończenie dodał: „Oczywiście nasze 3-dniowe testy pozwolą nam optymalnie ustawić geometrię kół i przetestować różne opony. No i jeszcze jedno: z utęsknieniem czekamy na deszcz. Chcielibyśmy sprawdzić auto również w takiej aurze.”
Skoda Fabia S2000 – dane techniczne:
Silnik: | Benzynowy z aluminiowym blokiem i głowicą |
Cylindry | 4 |
Zawory | 16 |
Pojemność skokowa | 1996cm3 |
Moc | 265KM |
Moment obrotowy | 245Nm |
Obroty | Ograniczone do 8500 |
Prędkość maksymalna | 170 / 190km/h – zależnie od przełożeń |
Elektryka | Magneti Marelli |
Napęd | Na cztery koła, 2 mechaniczne dyferencjały |
Skrzynia biegów | 6-biegowasekwencyjna |
Sprzęgło | AP Racing 184mm |
Koła | Felgi OZ |
Opony | BF Goodrich na asfalt 18″, na szutry 15″ |
Hamulce | Tarczowe Brembo |
Przód | 355mm na asfalt 300mm na szuter |
Tył | 300mm |
Amortyzatory | Rieger Racing System |
Wymiary: | |
Długość: | 3992mm |
Szerokość | 1820mm |
Rozstaw osi: | 2486mm |
Waga: | 1200kg |