Scirocco R-Cup w Brands Hatch
Legendy sportu motorowego, znane osobistości na widowni i zmiana na pozycji lidera w klasyfikacji generalnej – szósty wyścig najbardziej ekologicznego pucharu marki Scirocco R zagwarantował widzom w Brands Hatch najwyższej klasy spektakl sportowy.
W sobotniej sesji kwalifikacyjnej do szóstego wyścigu Pucharu Volkswagen Scirocco R w Brands Hatch Kris Heidorn z wynikiem 52,009 sekundy uzyskał najlepszy czas i wywalczył dla siebie pole position. Drugi był Jan-Hendrik Ubben z czasem 52,060 sekundy. Maciek Steinhof (z czasem 52,200 s.) wywalczył piąte, a Adam Gładysz siódme miejsce startowe. O tym jak wyrównany poziom prezentują zawodnicy, świadczy fakt, że Izabela Biela, która uzyskała osiemnaste miejsce startowe, przejechała pomiarowe okrążenie wolniej od Krisa Heidorna o niespełna sekundę.
Na starcie obok stałych zawodników Scirocco R-Cup ustawili się także czterej brytyjscy kierowcy Formuły 1 i „legendy” sportu motorowego: Mark Blundell (3.), Johnny Herbert (6.), Martin Brundle (10.) i Derek Bell (23.), którzy mają łącznie na swoim koncie 389 startów w Grand Prix i siedem zwycięstw w 24-godzinnym wyścigu na torze Le Mans.
Przed wyścigiem czterech kierowców, których w klasyfikacji generalnej dzieli zaledwie kilkanaście punktów, zapowiedziało walkę o pozycję lidera: Maciek Steinhof (Polska, 156 punktów), Aditya Patel (Indie, 148), Heidorn (Niemcy,148) i Arne Larisch (Niemcy, 146).
Przed rozpoczęciem wyścigu została nałożona kara na czterech kierowców – Derek Bell, Adam Hay-Nicholls, Daniel Bohr i Adam Gładysz – zostali przesunięci o pięć miejsc do tyłu, ponieważ podczas piątkowego treningu uzyskali najlepsze czasy przy żółtej fladze.
Emocjonujący wyścig i zmiana na pozycji lidera klasyfikacji generalnej
Szósty wyścig z cyklu Scirocco R-Cup odbył się w sobotnie popołudnie. Widzowie na angielskim torze Brands Hatch zobaczyli wiele pojedynków i ekscytujących manewrów wyprzedzania. Kris Heidorn wygrał swój pierwszy wyścig w sezonie. Drugi był adept ze szkoły Volkswagena Jann-Hendrik Ubben, który w emocjonującym finiszu pokonał o jedną dziesiątą sekundy byłego kierowcę Formuły 1 Marka Blundella. Jako czwarty linię mety minął Maciek Steinhof. Adam Gładysz zajął dwunaste miejsce.
Wspaniały pojedynek, w osiągającym do 275 KM Scirocco na biogaz (80 procent mniejsza emisja CO2), toczyli przez całe 26 okrążeń Johnny Herbert i Mark Blundell, który ostatecznie wygrał były kolega z zespołu Miki Häkkinena – Blundell. Herbert minął linię mety na piątej pozycji. Martin Brundle, ex-kierowca Formuły 1, który w pierwszym wyścigu sezonu w Hockenheim wywalczył miejsce na trzecim stopniu podium, musiał tym razem zadowolić się siódmą lokatą. Pechowym przegranym był Hindus Aditya Patel, który krótko po starcie wjechał na żwirowe pobocze i zakończył wyścig.
Po szóstym wyścigu prowadzenie w klasyfikacji generalnej objął Kris Heidorn. Maciek Steinhof traci do lidera 12 punktów, na trzecim miejscu jest Jann Ubben ze stratą 11 punktów do Polaka. Adam Gładysz z 122 punktami zajmuje ósmą lokatę.
Damon Hill, Anthony Hamilton i Stig z “Top Gear” gośćmi Volkswagena
Przyjemności zobaczenia czterech byłych angielskich kierowców Formuły 1 w Pucharze Scirocco R, rywalizujących z utalentowanymi młodymi kierowcami nie mogło sobie odmówić wielu celebrytów związanych ze sportem motorowym. Gośćmi Volkswagena w Brands Hatch byli obok mistrza świata Formuły 1 Damona Hilla również ojciec kierowcy McLarena Lewis Hamilton a także Perry McCarthy (znany jako były „Stig” z serialu BBC Top Gear) oraz legendarny konstruktor bolidów Formuły 1 Gary Anderson.
Kris Nissen, Dyrektor Volkswagen Motorsport:
”Widzieliśmy bardzo emocjonujący wyścig, Push-to-pass bardzo dobrze zdał egzamin także w Brands Hatch. Jestem zachwycony tym, jak dobrze pokazali się na torze Mark Blundell i Johnny Herbert, ponieważ kierowcy pucharu mają przecież za sobą już pięć wyścigów w tym sezonie. Można zauważyć szczególnie tutaj, w Anglii, że „legendy” w naszym Pucharze Scirocco R wzbudzają olbrzymie zainteresowanie wśród publiczności, prasy i w obozie kierowców. Nasi juniorzy – Kris Heidorn i Jann-Hendrik Ubben bardzo dobrze spisali się na tym wyjątkowo trudnym torze.”
Kris Heidorn (Niemcy); Kwalifikacje: miejsce 1; wyścig: miejsce 1
„To świetne uczucie na tym pełnym tradycji torze, gdzie trzeba mieć dużo odwagi, aby wygrać. Dojechać do mety przed „legendami” to zawsze jest przyjemność, ale tutaj, pokonać czterech byłych kierowców Formuły 1 na ich ojczystym torze, to po prostu przyjemność niewyobrażalna.”
Maciek Steinhof (Polska); Kwalifikacje: miejsce 5; wyścig: miejsce 4
„Miałem dobry start i założyłem, że znajdę się na podium. Ale tym razem po prostu popełniłem zbyt dużo błędów. Manewr Marka Blundella, gdy wyprzedził mnie po zewnętrznej, był doskonały.”
Adam Gładysz (Polska); Kwalifikacje: miejsce 7; wyścig: miejsce 12
Mimo iż podczas kwalifikacji uzyskałem 7 czas, w skutek nałożonej kary do wyścigu ruszałem z 12 pozycji. Zaraz po starcie przesunąłem się na 10 pozycję, podczas walki o 9 miejsce straciłem kilka pozycji. Tor jest wąski i szybki, trudno się wyprzedza, czasy okrążenia notowałem na poziomie pierwszej piątki, ale niestety nie udało mi się przesunąć na czoło. Nałożona kara zepsuła mi ten wyścig, tym bardziej z niecierpliwością czekam na kolejne eliminacje w Oschersleben.