Audi A3 lifting
Audi A3 ma połowę swojego życia za sobą, tak więc w Ingolstadt przygotowano kurację odmładzającą, która stylistycznie zbliżyła auto do nowszych modeli. Przednie światła otrzymały typowy pas diod, a Sportback będzie teraz dostępny również w wersji S3.
Ponad 200 tys. egzemplarzy sprzedanych w zeszłym roku nie wskazuje, by Audi A3 dotknięte zostało kryzysem wieku średniego. Wbrew temu producent zdecydował się na facelifting, który ma utrzymać, a nawet zwiększyć zainteresowanie klientów. Druga generacja Audi A3 zaprezentowała się w roku 2003, a z końcem marca z taśm produkcyjnych zjechał już jej milionowy egzemplarz.
Główne zmiany wizualne przebiegły z przodu. Znajdziemy tu zupełnie nowe lampy ze światłami do jazdy w dzień, lekko przestylizowaną atrapę single-frame, nowy zderzak, maskę i błotniki. Za dopłatą dostępne są reflektory bi-ksenonowe z pasem świetlnym z diod. W zmienionych lusterkach zewnętrznych zamontowano diodowe kierunkowskazy. Na drzwiach znajdziemy nowe klamki, a w nadkolach nowe koła ze stopów lekkich. Sportback otrzymał nowy pas świetlny w tylnych lampach, 3-drzwiowe A3 nieco się wydłużyło (do 4,24 m), podczas gdy Sportback pozostał bez zmian (4,29 m).
Wewnątrz nie znajdziemy rażących zmian. Zmodyfikowano przełączniki na konsoli centralnej, zegary mają czarne tło i czerwone wskazówki, dodatkowo pojawił się indykator zmiany biegów pomagający w optymalizacji zużycia paliwa. Zmienione są również opcjonalnie dostępne kierownice, jedna w wersji ze skrojoną dolną częścią. Nowe materiały mają być atrakcyjniejsze, ale zarazem stonowane i jakościowe co najmniej tak samo jak dotychczas.
Gama silników pozostała praktycznie bez zmian. Benzynowe jednostki reprezentowane są przez silniki 1,6 (75 kW/102 KM), 1,4 TFSI (92 kW/125 KM), 1,8 TFSI (118 kW/160 KM) i 2,0 TFSI (147 kW/200 KM), turbodiesle znajdziemy w ofercie trzy – 1,9 TDI (77 kW/105 KM) oraz dwie wersje 2,0 TDI CR z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail (103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM). Na szczycie pozostają jednostki 3,2 FSI (184 kW/250 KM) oraz 2,0 TFSI (195 kW/265 KM) montowana w najostrzejszej wersji S3, która będzie teraz dostępna również z karoserią Sportback. Silnik 1,6 oferowany będzie również w wersji spalającej mieszankę E85, przygotowano też oszczędną wersję 1,9 TDI e, której zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 4,5 l/100 km.
Dwusprzęgłowa przekładnia S tronic z sześcioma przełożeniami jest standardem w 3,2 FSI, w połączeniu z silnikami wysokoprężnymi i benzynowym 2,0 TFSI przekładnia dostępna będzie za dopłatą. Dla pozostałych jednostek przewidziano 7-stopniową wersję z dwoma suchymi sprzęgłami. System quattro ze sprzęgłem Haldex najnowszej generacji oferowany będzie w połączeniu z pięcioma silnikami.
Dla wersji 1,8 TFSI i obu 2-litrowych jednostek wysokoprężnych można teraz zamówić system Audi Magnetic Ride, który szybko i dokładnie zmienia charakterystykę zawieszenia poprzez działanie pola elektromagnetycznego.
źródło: roadlook.pl