Audi A3 lifting

Audi A3 lifting

Audi A3 ma połowę swojego życia za sobą, tak więc w Ingolstadt przygotowano kurację odmładzającą, która stylistycznie zbliżyła auto do nowszych modeli. Przednie światła otrzymały typowy pas diod, a Sportback będzie teraz dostępny również w wersji S3.

Audi A3

Ponad 200 tys. egzemplarzy sprzedanych w zeszłym roku nie wskazuje, by Audi A3 dotknięte zostało kryzysem wieku średniego. Wbrew temu producent zdecydował się na facelifting, który ma utrzymać, a nawet zwiększyć zainteresowanie klientów. Druga generacja Audi A3 zaprezentowała się w roku 2003, a z końcem marca z taśm produkcyjnych zjechał już jej milionowy egzemplarz.

Główne zmiany wizualne przebiegły z przodu. Znajdziemy tu zupełnie nowe lampy ze światłami do jazdy w dzień, lekko przestylizowaną atrapę single-frame, nowy zderzak, maskę i błotniki. Za dopłatą dostępne są reflektory bi-ksenonowe z pasem świetlnym z diod. W zmienionych lusterkach zewnętrznych zamontowano diodowe kierunkowskazy. Na drzwiach znajdziemy nowe klamki, a w nadkolach nowe koła ze stopów lekkich. Sportback otrzymał nowy pas świetlny w tylnych lampach, 3-drzwiowe A3 nieco się wydłużyło (do 4,24 m), podczas gdy Sportback pozostał bez zmian (4,29 m).

Audi A3

Wewnątrz nie znajdziemy rażących zmian. Zmodyfikowano przełączniki na konsoli centralnej, zegary mają czarne tło i czerwone wskazówki, dodatkowo pojawił się indykator zmiany biegów pomagający w optymalizacji zużycia paliwa. Zmienione są również opcjonalnie dostępne kierownice, jedna w wersji ze skrojoną dolną częścią. Nowe materiały mają być atrakcyjniejsze, ale zarazem stonowane i jakościowe co najmniej tak samo jak dotychczas.

Audi A3

Gama silników pozostała praktycznie bez zmian. Benzynowe jednostki reprezentowane są przez silniki 1,6 (75 kW/102 KM), 1,4 TFSI (92 kW/125 KM), 1,8 TFSI (118 kW/160 KM) i 2,0 TFSI (147 kW/200 KM), turbodiesle znajdziemy w ofercie trzy – 1,9 TDI (77 kW/105 KM) oraz dwie wersje 2,0 TDI CR z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail (103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM). Na szczycie pozostają jednostki 3,2 FSI (184 kW/250 KM) oraz 2,0 TFSI (195 kW/265 KM) montowana w najostrzejszej wersji S3, która będzie teraz dostępna również z karoserią Sportback. Silnik 1,6 oferowany będzie również w wersji spalającej mieszankę E85, przygotowano też oszczędną wersję 1,9 TDI e, której zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 4,5 l/100 km.

Dwusprzęgłowa przekładnia S tronic z sześcioma przełożeniami jest standardem w 3,2 FSI, w połączeniu z silnikami wysokoprężnymi i benzynowym 2,0 TFSI przekładnia dostępna będzie za dopłatą. Dla pozostałych jednostek przewidziano 7-stopniową wersję z dwoma suchymi sprzęgłami. System quattro ze sprzęgłem Haldex najnowszej generacji oferowany będzie w połączeniu z pięcioma silnikami.

Audi A3

Dla wersji 1,8 TFSI i obu 2-litrowych jednostek wysokoprężnych można teraz zamówić system Audi Magnetic Ride, który szybko i dokładnie zmienia charakterystykę zawieszenia poprzez działanie pola elektromagnetycznego.

źródło: roadlook.pl

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz