Seat Leon Copa Edition
Seat Niemcy zaprezentował ściśle limitowany, ekskluzywny model Copa Edition, zbudowany na bazie modelu Leon Cupra.
Dwulitrowy silnik FSI z turbodoładowaniem, w jaki wyposażony jest Copa Edition, rozwija moc 285 KM (210 kW). Maksymalny moment obrotowy wynosi 360 Nm i jest nawet wyższy niż w wersji wyścigowej (340 Nm). Postanowiono definitywnie, że powstanie tylko 55 egzemplarzy Leona Copa Edition.
– To nasz najmocniejszy model seryjny wszechczasów – mówi Rolf Dielenschneider, prezes Seata w Niemczech. Jest przy tym najbardziej ekskluzywnym modelem, jaki kiedykolwiek powstał. I ma to określone skutki – cała seria specjalna została już sprzedana; szybciej, niż jakikolwiek inny model w historii firmy.
Do rąk nabywców trafi pojazd, pod którego maską pracuje jeden z najmocniejszych na świecie silników czterocylindrowych tej klasy. Rozpędza on Seata Leona Copa Edition do setki jedynie w 5,9 sekundy. Prędkość maksymalna tego czterodrzwiowego sportowego auta to 254 km/godz.
O wiele ważniejszy jest jednak fakt, że ten wyjątkowy silnik umożliwia kierowcy osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego w zakresie od 2 500 do 5 000 obr./min., na stale wysokim, a przez to fascynującym poziomie. A to wszystko przy sensacyjnie niskim – biorąc pod uwagę powyższe osiągi – średnim zużyciu paliwa wynoszącym 8,3 l benzyny na 100 km (emisja dwutlenku węgla 199 g/km).
Podwozie zostało, analogicznie jak w wersji wyścigowej, wyposażone w sprężyny produkcji znającej się na rzeczy niemieckiej firmy Eibach.
Niezwykle wytrzymałe są ponadto wentylowane hamulce tarczowe, zapewniające znakomite rezerwy bezpieczeństwa. I o to chodzi: dopiero gdy hamowanie jest tak samo łatwe jak przyspieszanie, zamiast zwykłego auta mamy do czynienia z samochodem sportowym. A Seat Leon Copa Edition to rasowy wóz sportowy.
Taki właśnie charakter auta podkreślają w sposób imponujący różnorodne modyfikacje w obrębie nadwozia. Zarówno wersja dopuszczona do ruchu ulicznego jak i wersja wyścigowa posiadają oryginalne aerodynamiczne ospojlerowanie Seat Sport. W pakiecie znajduje się całkowicie odrębny spojler przedni z dużym centralnym wlotem powietrza do silnika i wyrazistymi wlotami bocznymi.
Podczas projektowania spojlera tylnego również wzorowano się na wersji wyścigowej; zwracają tu uwagę wspomniane otwory wentylacyjne i zintegrowana końcówka układu wydechowego z logo Seat Sport, wykonana ze stali szlachetnej. Jedyną w swoim rodzaju dynamikę sylwetki gwarantują masywne progi, spojler dachowy oraz pokryte czarnym lakierem 18-calowe felgi aluminiowe.
Również w ramach seryjnego wyposażenia są: reflektory bi-ksenonowe, system nawigacji, sportowe fotele przednie ze zintegrowanymi zagłówkami, skórzana kierownica obszyta czerwoną nicią, sportowe pedały, białe tarcze zegarów, alarm, złącze do iPoda, specjalne (numerowane) elementy dekoracyjne oraz pewność zasiadania za kierownicą najbardziej ekskluzywnego Seata.
Cena Copa Edition dostępnego wyłącznie w Niemczech to 38 500 Euro.
źródło: roadlook.pl