Rekordowa sprzedaż Volkswagena w 2010 roku
W 2010 roku Volkswagen zanotował znaczny wzrost sprzedaży zarówno na globalnym rynku jak i w Polsce. W naszym kraju marka po raz pierwszy znalazła się na drugim miejscu w statystykach sprzedaży, tuż za innym producentem z koncernu – Skodą.
Co roku, nieprzerwanie niemal od 20 lat, Volkswagen sprzedaje w Polsce coraz więcej samochodów. Rok 2010 był rekordowym, klientów znalazło 27.868 samochodów, jest to o 4,6% więcej niż w poprzedzających 12 miesiącach. Największy przyrost sprzedaży zanotowano w grudniu kiedy Polskie salony opuściło 3.457 samochodów, o 44,3% więcej niż w roku 2009.
Koncern i marka odniosły także sukces na świecie. W ciągu pierwszych 11 miesięcy 2010 roku 6,59 miliona klientów zakupiło samochód pochodzący z fabryk koncernu Volkswagena. Jest to o 12,7% więcej niż w 2009 roku. Marka VW sprzedała natomiast do listopada 2010 roku 4,18 miliona samochodów, jest to także niemal 13% więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2009 roku.
„Szereg premier bardzo przemyślanych i dopracowanych modeli w minionym roku, ekologiczne rozwiązania oraz innowacyjne systemy zastosowane w nowych modelach pozwoliły pobić naszej marce kolejne rekordy sprzedaży zarówno w Polsce jak i na świecie. W grudniu 2010 roku z taśmy produkcyjnej w Wolfsburgu zjechał Volkswagen numer 111.111.111, ta liczba bardzo cieszy i jest dowodem na zaufanie jakim klienci obdarzyli nasze produkty. ” – skomentował doskonałe wyniki Dyrektor Marki Volkswagen, Karol Obiegły.
Samochody Volkswagena zostały docenione także w wielu międzynarodowych plebiscytach przez dziennikarzy i jurorów, m.in. Polo zdobyło prestiżowe tytuły „Car of The Year” oraz „World Car of The Year”, a silnik TSI po raz kolejny został uhonorowany tytułem „Engine of the Year”.