Volkswagenowska Dacia Logan
Volkswagen Gol, model, który przez długie lata jest najlepiej sprzedawanym samochodem w Brazylii, doczekał się nowej generacji. Możliwe, że po raz pierwszy auto trafi również do Europy jako konkurent Dacii Logan.
Poprzednia generacja Volkswagena Gol bazowała na oryginale z połowy lat 80. i chociaż auto przeszło przez kilka kuracji odmładzających, które przybliżały auto do aktualnych linii stylistycznych marki, samochód znacznie się postarzał. Jednak niska cena i popularność marki Volkswagen zasłużyły się o sukces modelu Gol, który z pięcioma milionami sprzedanych egzemplarzy nawiązał w Brazylii do sukcesów Garbusa. Auto popularne jest nie tylko w krajach Ameryki Południowej, ale też w Iranie, gdzie produkowany jest na licencji.
Nowa generacja może jednak odnieść sukces również na innych rynkach. Dacia Logan wskazała firmie Volkswagen, że jako globalnemu graczowi na rynku samochodowym, potrzebny jej jest globalny model, który posłuży do ekspansji na kolejne rozwijające się rynki. Nie było to możliwe ze starzejącą się stylistyką i techniką (w poprzedniej generacji silnik nadal był ułożony z przodu podłużnie).
Nowy Gol zbudowany jest na platformie PQ24, którą wykorzystuje Fabia, Polo czy brazylijski Fox. Zmieniła się więc koncepcja napędu, gdzie silnik ułożony z przodu poprzecznie napędza przednie koła. Auto może być wyposażone w silniki 1,0 lub 1,6 l, które dostosowano do spalania benzyny i etanolu w dowolnym stosunku. Technika i design nie należą do najnowocześniejszych, ale odpowiadają standardowi w klasie tanich samochodów.
VW Gol miałby nie tylko nawiązać do sukcesów poprzednika w Ameryce Południowej, ale zarazem stać się globalnym modelem z niską ceną i dobrą wartością użytkową.
[youtube:http://www.youtube.com/watch?v=47sydzD-0G4]
źródło: roadlook.pl