34 nagrody dla Volkswagena podczas festiwalu reklamy w Cannes
Podczas najbardziej renomowanego festiwalu reklamy na świecie „International Festiwal of Creativity” w Cannes, Volkswagen zdeklasował konkurencję: łącznie 34 Lwy w kolorach złotym, srebrnym i brązowym trafiły do największego europejskiego producenta samochodów.
Jeszcze nigdy Volkswagen nie zebrał tylu nagród. Tytanowego Lwa Volkswagen otrzymał za kampanię na rzecz środowiska i ekologii „Think Blue.” Spot telewizyjny prezentujący amerykańską wersję Passata „The Force”, który już wcześniej cieszył się wielką popularnością, otrzymał od jury trzy wyróżnienia: dwa złote i jedno brązowe.
“To niewiarygodny sukces, z którego jesteśmy bardzo dumni, bowiem nagrody te potwierdzają najwyższą jakość naszej pracy. Te 34 Lwy są bezpośrednim rezultatem naszej innowacyjności i kreatywności we wszystkich dziedzinach”
– wyjaśnił Luca de Meo, szef marketingu koncernu i marki Volkswagen.
Oprócz Tytanowego Lwa Volkswagen otrzymał łącznie osiem Złotych Lwów i czternaście srebrnych. Eksperci od reklamy uhonorowali markę także jedenastoma Brązowymi Lwami. Wyróżnione zostały kreacje Volkswagena z całego świata, kampanie z USA, Australii i Nowej Zelandii, Niemiec, Holandii, Szwecji, Norwegii, Wielkiej Brytanii oraz z Chin, Argentyny i Brazylii. Luca de Meo skomentował wyróżnienia: „To pokazuje, że Volkswagen osiąga sukcesy na całym świecie i wszędzie utrzymuje wysoki standard. Udaje się to naturalnie tylko dzięki współpracy z silnymi partnerami.”
Znakomitymi przykładami były kampanie „The Speed Camera Lottery” ze Szwecji jako uzupełnienie inicjatywy Volkswagena „Think Blue”, która zdobyła przyznawanego po raz pierwszy Tytanowego Lwa oraz stworzony w USA spot telewizyjny dla Passata „The Force”. W trzech kategoriach wygrał film z Darthem Vaderem w roli głównej, obejrzany na YouTube przez ponad 40 milionów internautów. Otrzymał on dwa złote i jednego brązowego Lwa.
Reklama prasowa nagrodzona Złotym Lwem: