VW Golf MK5
Dane techniczne Volkswagena Golfa 5 (2003-2009):
Silniki diesla:
Silnik | 2.0 SDI | 1.9 TDI 90KM |
1.9TDI 105KM |
1.9TDI 105KM DSG |
1.9TDI Bluemotion | 2.0TDI 140KM | 2.0TDI 140KM 4motion |
2.0TDI 170KM |
Lata produkcji |
2004- 2008 | 2004- 2008 | 2003- 2009 | 2003- 2009 | 2007-2009 | 2003- 2009 | 2003- 2009 | 2007- 2008 |
Pojemnośc skokowa [cm3] |
1968 | 1896 | 1896 | 1896 | 1896 | 1968 | 1968 | 1968 |
Ilość cylindrów / zaworów |
4 / 8 | 4 / 8 | 4 / 8 | 4 / 8 | 4 / 8 | 4 / 16 | 4 / 16 | 4 / 16 |
Stopień sprężania |
19 | 19 | 19 | 19 | 19 | 19,5 | 19,5 | 19,5 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) |
81/ 95,5 | 79,5/ 95,5 | 79,5/ 95,5 | 79,5/ 95,5 | 79,5/ 95,5 | 81/ 95,5 | 81/ 95,5 | 81/ 95,5 |
Moc kW/KM przy obrotach |
55/75 4200 | 66/90 4000 | 77/105 4000 | 77/105 4000 | 77/105 4000 | 103/140 4000 | 103/140 4000 | 125/170 4000 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min |
140/ 2200 | 210/ 1800 | 250/ 1900 | 250/ 1900 | 250/ 1900 | 320/ 1750- 2500 | 320/ 1750- 2500 | 350/ 1750 |
Prędkość maksymalna |
163 | 176 | 187 | 185 | 190 | 205 | 203 | 220 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) |
140, 330 (61) | 140, 330 (61) | 140, 330 (61) | 140, 330 (61) | 140, 330 (61) | 140, 340 (61) | 140, 340 (61) | 140, 340 (61) |
Skrzynia biegów |
5-bieg | 5-bieg | 6-bieg | 7-bieg DSG | 5-bieg | 6-bieg | 6-bieg | 6-bieg |
Przyspieszenie 0-80, 0-100km/h, 80-120km/h |
10,6/16,7 | 8,7/12,9 | 7,5/11,1 | 7,5/11,1 | 7,5/11,3 | 6,4/9,3 | 6,4/9,5 | 5,7/8,2 |
Zużycie paliwa miasto |
6,8 | 6,5 | 6,8 | 6,4 | 5,8 | 6,9 | 7,7 | 7,8 |
Zużycie paliwa poza miastem |
4,7 | 4,3 | 4,6 | 4,6 | 3,8 | 4,7 | 5 | 4,8 |
Zużycie paliwa średnio |
5,4 | 5 | 5,4 | 5,2 | 4,5 | 5,5 | 5,9 | 5,9 |
Poziom emisji CO2 (g/km) |
143 | 132 | 143 | 137 | 119 | 145 | 156 | 156 |
Norma spalin |
Euro4 | Euro4 | Euro4 | Euro4 | Euro4 | Euro4 | Euro4 | Euro4 |
Norma oleju |
VW 505 01 | VW 505 01 | VW 505 01 | VW 505 01 | ||||
Masa własna pojazdu | 1217 | 1251 | 1251 | 1279 | 1249 | 1281 | 1416 | 1293 |
Dopuszczalna masa całkowita/ |
1790 | 1850 | 1850 | 1870 | 1880 | 1870 | 1980 | 1910 |
Oznaczenie literowe |
BDK | BXF, BXJ, BRU | BJB, BKC, BXE, BLS | BJB, BKC, BXE, BLS | ? | BKD, CBAB | BDK | BMN |
UWAGI: Silnik CBAB produkowany od 2008 roku, Common Rail
Silniki benzynowe:
Silnik | 1.4 80KM | 1.6 102KM | 1.4 TSI 122KM |
1.4 TSI DSG 140KM |
1.4TSI 170KM | 2.0 FSI 150KM | 2.0 GTI 200KM | 3.2 R32 250KM |
Lata produkcji |
2003- 2009 | 2003- 2009 | 2007- 2009 | 2005- 2009 | 2005- 2009 | 2004- 2008 | 2004- 2008 | 2005- 2008 |
Pojemnośc skokowa [cm3] |
1390 | 1595 | 1390 | 1390 | 1390 | 1984 | 1984 | 3189 |
Ilość cylindrów / zaworów |
4 / 16 | 4 / 16 | 4 / 16 | 4 / 16 | 4 / 16 | 4 / 20 | 4 / 20 | 6 / 24 |
Stopień sprężania |
||||||||
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) |
76,5/ 75,6 | 81/ 77,4 | 76,5/ 75,6 | 76,5/ 75,6 | 76,5/ 75,6 | 82,5/ 92,8 | 82,5/ 92,8 | 84/95,9 |
Moc kW/KM przy obrotach |
59/80 5000 | 75/102 5600 | 90/122 5500 | 103/140 5600 | 125/170 6000 | 110/150 6000 | 147/200 5100 | 184/250 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min |
132/ 3800 | 148/ 3800 | 200/ 1500 | 220/ 1750 | 240/ 1750 | 200/ 3500 | 280/ 1800- 5000 | 320/ 2800 |
Prędkość maksymalna |
166 | 184 | 197 | 203 | 220 | 209 | 235 | 250 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) |
90, 220 (44) | 90, 220 (44) | 110, 220 (44) | 110, 220 (44) | 110, 220 (44) | 140, 220 (44) | 140, 220 (44) | 140, 420 (75) |
Skrzynia biegów |
5-bieg | 5-bieg | 6-bieg | 7-bieg DSG | 6-bieg | 6-bieg | 6-bieg | DSG |
Przyspieszenie 0-80, 0-100km/h |
9,1/13,9 | 7,4/11,4 | 6,4/9,4 | 6/8,8 | 5,7/7,9 | 6,1/8,8 | 5,2/7,2 | 4,3/6,5 |
Zużycie paliwa miasto |
9,4 | 9,9 | 8,2 | 9,7 | 9,9 | 11,1 | 11 | 14,9 |
Zużycie paliwa poza miastem |
5,5 | 6,1 | 5,2 | 5,6 | 5,8 | 6,3 | 6,2 | 8,3 |
Zużycie paliwa średnio |
6,9 | 7,4 | 6,3 | 7,1 | 7,3 | 8 | 8 | 10,7 |
Poziom emisji CO2 (g/km) |
165 | 176 | 149 | 169 | 174 | 191 | 189 | 257 |
Norma spalin |
Euro4 | Euro4 | Euro4 | Euro4 | Euro4 | Euro4 | Euro4 | Euro4 |
Norma oleju |
||||||||
Masa własna pojazdu | 1153 | 1173 | 1205 | 1284 | 1298 | 1242 | 1328 | 1510 |
Dopuszczalna masa całkowita/ |
1740 | 1760 | 1810 | 1810 | 1840 | 1810 | 1900 | 2050 |
Oznaczenie literowe |
BCA, BUD, BLN, BKG | BGU, BSE, BSF, CCSA, BAG, BLF, BLP | CAXA | BMY | BLG | AXW, BLR, BLX, BVY, BVX | AXX, BPY, BWA, CAWB, BYD | BUB |
UWAGI: Silniki BAG, BLF, BLP były produkowane z systemem zasilania FSI od 2004 roku (moc 115KM przy 6000obr, 155Nm), BKG, BLN także FSI od 2003 roku (moc 90KM przy 5200obr, 130Nm), BYD występował w wersji GTI Edition 30 (230KM przy 5500obr, 300Nm)
Wymiary, masy, dane eksploatacyjne:
Rozstaw osi: 2578mm
Rozstaw kół przód/tył: 1539/1528mm
Długość: 4204mm
Szerokość: 1759mm
Wysokość: 1483mm
Zwrotność: 10,9m
Pojemność zbiornika paliwa: 55l
Pojemność zbiornika czynnika klimatyzacji: 500-550g
Pojemność układu hamulcowego: 1,15l
Pojemność bagażnika: 350l (hatchback), 395l (plus), 460l (variant)
Współczynnik oporu powietrza: Cx=0,325
Ilość gwiazdek w teście Euro NCAP: 5
Volkswagen Golf 5 – galeria zdjęć.
Wersje specjalne:
Golf piątej generacji był produkowany w kilkudziesięciu edycjach specjalnych różniących się detalami, oto lista poszczególnych wersji: 50 Jahre Rock, 60 Joer VW Lëtzebuerg, Albatros, B2B, Bicentary, BlueMotion, Carat, Confort, Conceptline, Easyline, Fahrenheit, Goal, GT Sport, GTI 53+1, GTI Edition 30, Hockey Player, Idol, iGolf, Individual, Match, Miami, On Tour, Pirelli, Rabbit, Saturday Night Fever, Speed, Swiss Olympic, Tour, Trend, United, Webstar
Wersje:
Trendline:
Golf w wersji Trendline oferuje wszystko to, czego oczekuje się od samochodu wykraczającego ponad przeciętność. Jest komfortowy, bezpieczny, funkcjonalny i nowoczesny. Wystarczy przyjrzeć się praktycznym detalom, takim jak ogrzewane i elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, elektrycznie podnoszone i opuszczane szyby, oświetlenie schowka w desce rozdzielczej po stronie pasażera oraz tak przydatne w ciemności oświetlenie bagażnika. Wygodne i praktyczne rozwiązania stanowią także: zdalnie sterowany centralny zamek oraz immobiliser – elektroniczna blokada antywłamaniowa.
Wysoki komfort wersji Trendline gwarantują ergonomiczne fotele z możliwością regulacji wysokości siedzenia kierowcy oraz regulacja położenia kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach. Golf w wersji trzydrzwiowej posiada funkcję składania przednich siedzeń „Easy Entry”, zapewniającą wygodę podczas wsiadania i wysiadania.
Zastosowanie praktycznej tapicerki „Media” podkreśla wrażenie nowoczesności. W Golfie nie zapomniano też o najmniejszych pasażerach. Dzięki systemowi specjalnych uchwytów Isofix, umieszczonych pod oparciem tylnej kanapy, można do niej łatwo i szybko przymocować jednocześnie dwa foteliki dziecięce. Ostatecznie nie tylko dorośli chętnie jeżdżą Golfem.
Comfortline:
W Golfie Comfortline nawet najdłuższa podróż upłynie przyjemnie. Szereg rozwiązań z zakresu komfortu zapewnia dobre samopoczucie. Aby zapewnić wygodę podczas jazdy, Golf w wersji Comfortline dysponuje komfortowymi siedzeniami obszytymi tapicerką „Opera” z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa i regulacją wysokości dla foteli przednich. Przyjemną atmosferę buduje elegancka linia wyposażenia wnętrza, harmonizująca z elementami dekoracyjnymi w kolorze antracytu.
Tym pasażerom, którzy zabierają w podróż różnego rodzaju drobiazgi, wersja wyposażenia Comfortline oferuje liczne wygodne i praktyczne rozwiązania, np. zamykany schowek w konsoli dachowej oraz kieszenie w oparciach przednich foteli.
Niezwykle funkcjonalnym rozwiązaniem podczas długich podróży jest tempomat. Dzięki niemu Golf, jadąc z prędkością powyżej 30 km/h, samodzielnie utrzymuje wymaganą prędkość.
Cechą wizualnie wyróżniającą wersję Comfortline są eleganckie 15-calowe obręcze ze stopów metali lekkich „Misano” z zabezpieczeniem antykradzieżowym
GT Sport:
Golf GTI Sport wzbudza zachwyt nie tylko wśród miłośników motoryzacji i ostrej, sportowej jazdy. Po tym, jak wystąpił w kultowym szpiegowskim thrillerze pt. „Ultimatum Bourne’a”, towarzysząc głównemu bohaterowi w największych tarapatach, grono jego fanów zdecydowanie poszerzyło się. Nieprzeciętne możliwości samochodu, efektownie zaprezentowane w filmie, można także podziwiać na specjalnej mikrostronie. Szczegółowe opisy i zdjęcia, z pewnością zainteresują wszystkich, na których nowy Golf GT Sport zrobił wrażenie.
W Golfie GT Sport doskonale połączono sportową stylistykę z oryginalnym wzornictwem. Wyraźnie widać to z przodu samochodu, gdzie znajduje się czarna osłona chłodnicy z emblematem GT Sport. Do tego przyciemnione obudowy reflektorów, ciemne szyby boczne oraz spojler, nadają modelowi niebanalnego charakteru. Sportowe zawieszenie i 16-calowe koła ze stopu metali lekkich sprzyjają dynamicznej jeździe.
Wnętrze Golfa GT Sport ma swój niepowtarzalny styl. Wystarczy usiąść w sportowych fotelach i położyć dłonie na trójramiennej, pokrytej skórą kierownicy, by poczuć się wyjątkowo. Szlachetne elementy dekoracyjne „Black Onyx” i charakterystyczny znaczek „Sport” na skórzanej gałce dźwigni zmiany biegów idealnie pasują do tego niepowtarzalnego wnętrza.
Golf GT Sport został wyposażony w klimatyzację Climatic oraz wyświetlacz wielofunkcyjny (komputer pokładowy – MFA), informujący kierowcę podczas jazdy o temperaturze otoczenia, średnim i aktualnym zużyciu paliwa, bądź też średniej prędkości. Wysoki komfort gwarantują też ergonomiczne fotele z możliwością regulacji wysokości siedzenia kierowcy oraz regulacja położenia kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach. Wszechstronność to jego mocna strona: silniki oferowane dla Golfa GT Sport mogą mieć moc: od 75 kW do 125 kW. Wykorzystują także innowacyjną technologię TSI, dzięki której jazda jest dynamiczna a zarazem ekonomiczna. Prawie wszystkie silniki można zamówić z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów (DSG). W wersji 4MOTION dostępne są silniki TDI o mocy 77 kW i 103 kW
Golf GT Sport na targach „Barcelona International Motor Show Award 2007” zyskał tytuł innowacji technologicznej roku. Volkswagen pokonał ponad 100 kandydatów. Golf GT Sport, dzięki nowemu wyposażeniu R-line, staje się jeszcze bardziej sportowy, podobny do fascynującego Golfa R32. Wzornictwo R-line z charakterystycznym symbolem na osłonie chłodnicy, dodaje Golfowi GT Sport drapieżnego wyglądu. Szerokie progi i solidne pedały to tylko przykładowe elementy R-line.
Tekst i foto: Volkswagen