Innowacyjne stoisko Volkswagena podczas IAA 2011
Podczas 64. Międzynarodowej Wystawy Samochodowej – IAA we Frankfurcie, marka Volkswagen zaprezentuje swoje produkty i osiągnięcia na stoisku, liczącym prawie 9000 m2 powierzchni.
Pokazane zostaną 54 samochody i wiele eksponatów technicznych. Najciekawsze z nich to zaprezentowany po raz pierwszy nowy mały samochód up!, innowacyjne auta studyjne i wielki tablet PC „Innovation Wall” o długości 30 metrów. Ponadto gościom zostanie udostępniona flota 74 samochodów do jazd próbnych, w tym dziewięć modeli Golfa blue-e-motion z napędem elektrycznym.
„Podczas IAA 2011 Volkswagen zamierza pokazać się z innowacyjnej i emocjonalnej strony” – powiedział Tillmann Stauske, Kierownik Działu Targi i Kongresy. Planowanie zabudowy targowej rozpoczęło się już przed dziesięcioma miesiącami. Teraz na miejscu jest liczący 1000 osób zespół, który w ciągu 25 dni zrealizuje wizje 14 architektów. Budowa stoiska Volkswagena weszła w ostatnią fazę.
Na 8893 m2 powierzchni wystawienniczej przypominającej chmurę, Volkswagen zaprezentuje 54 pojazdy. W centrum, we własnej przestrzeni multimedialniej, znajdować się będzie nowy up!. Kolejne egzemplarze tego miejskiego auta będą ustawione na białych, błyszczących „carwalks”, przecinających całą powierzchnię stoiska. Obok znajdować się będzie „Beetle Showroom” oraz Golfy Cabriolet i Tiguany.
Sercem działu Technika jest interaktywna „Innovation Wall”. Na trzydziestometrowej ścianie Volkswagen przedstawi prognozy dla motoryzacyjnej przyszłości, innowacyjne modele studyjne oraz alternatywne technologie. Również samochody wystawione na targach zostaną zaprezentowane w formie wirtualnej. Linią przewodnią multimedialnej koncepcji stoiska jest hasło „Innowacyjnie i sympatycznie”.
W aplikacji na smartphona (dostępnej na www.volkswagen.com) goście znajdą informacje o układzie hali, przebiegu jazd próbnych i atrakcjach Frankfurtu. W showroomach up!, Beetle oraz w dziale Technika aplikacja ta będzie dodatkowo służyć jako przewodnik audio w języku niemieckim i angielskim. Innym sposobem na skorzystanie z mobilnego przewodnika jest wypożyczenie słuchawek od hostess obsługujących stoisko.
Ekspozycja targowa Volkswagena podczas IAA 2011 będzie obsługiwana przez 228 osób i około 80 pracowników Volkswagena. Będą oni towarzyszyli gościom na stoisku i podczas jazd próbnych. Jak powiedział Tillmann Stauske: „Volkswagen oferuje największą liczbę samochodów do jazd próbnych ze wszystkich producentów obecnych na tegorocznej wystawie IAA – w hali 3.0 czekają 74 auta. Goście mogą zatem poznać i wypróbować całą paletę produktów Volkswagena – od Polo, przez Golfa blue-e-motion, aż po Touarega Hybrid.”
Przed rozpoczęciem budowy stoiska zespół Volkswagena zmagał się z logistyką, począwszy od materiałów budowlanych, poprzez okablowanie systemów IT dla multimediów, aż po instalację oświetlenia. Aby perfekcyjnie oświetlić eksponaty oraz ponad 100 elementów wystawy zainstalowano około 2100 lamp i ułożono prawie 80 kilometrów przewodów.
W ubiegłym roku stoisko Volkswagena cieszyło się wielkim zainteresowaniem. Także w tym roku organizatorzy oczekują wielu gości. Na początek przygotowano 150.000 katalogów i broszur oraz około 10 palet upominków. Zaplanowanych jest również pięć dalszych dostaw, każda będzie zawierała około 7,5 tony materiałów.
Dane i fakty dotyczące stoiska Volkswagena:
– powierzchnia całkowita 8893 m2
– 54 wystawowe samochody na stoisku,
– 74 samochody Driving Experience (jazdy próbne i terenowe),
– 25 dni budowy stoiska, 9 tygodni produkcji, 10 miesięcy przygotowań,
– 14 architektów,
– 8 m wysokości trójwymiarowej konstrukcji przestrzennej,
– 2870 m2 wykładziny dywanowej, 6400 m2 szklanej podłogi,
– 300 ton stali, 13500 m2 płyt wiórowych,
– 5 obrotowych pomostów,
– 10 km przewodów IT, 155 m2 powierzchni LED, 5 km przewodów audio,
– 440 Movinglights, 400 lamp i oświetlenia samochodów (łącznie 2100 lamp), 2 MW mocy całkowitej, 80 km przewodów oświetleniowych,
– 48 up!-shows, 56 Beetle-shows, łącznie 104 prezentacje w ciągu 8 dni,
– 228 hostess, 80 pracowników Volkswagena.