Historia w pigułce

Historia w pigułce

Historia w pigułce:

1974:
– 2 marca rozpoczyna się produkcja golfa MK1
– w Maju prezentacja prasowa w Monachium
– Wrzesień to początek sprzedaży aut, nowy z silnikiem 1.1 50PS kosztuje 7995DM.

1975:
– Wrzesień to prezentacja modelu GTI ze 110 konnym silnikiem

1976:
– Wrzesień to prezentacja pierwszego Golfa z silnikim Diesla – jest to pierwszy diesel w tej klasie aut
– 27 Październik – z taśm schodzi milionowy egzemplarz VW Golfa!

1978:
– 10 kwiecień, początek montażu Golfa w USA w Westermoreland w stanie Pennsylvania
– Czerwiec – schodzi z taśm 2 milionowy Golf, 10 tysięcy Golfów zostaje sprzedanych na terenie DDR

1979:
– Marzec to prezentacja MK1 Cabrio w St. Tropez
– Sierpień, wprowadzenie skrzyni 5-biegowej w modelu GTI
– Wrzesień – zjeżdża z taśm Golf z numerem 3000000, oraz Volkswagen prezentuje model Jetta na targach we Frankfurcie

1980:
– Sierpień – pierwszy facefilting Golfa, miedzy innymi szerokie lampy z tyłu
– Listopad – 4 miliony Golfów jeździ po Świecie!

1981:
– Kwiecień – pół miliona modeli MK1 sprzedaje się na terenie USA
– Październik – Golf GTI wygrywa rajdy drugiej grupy

1982:
– Luty – zjeżdża 5-milionowy Golf z taśm produkcyjnych
– Marzec – nowy silnik 1.6TD, czyli TURBO diesel w MK1
– Wrzesień przynosi modyfikacje silnikową modelu GTI, teraz ma 112koni i pojemność 1.8 (oznaczenie DX)
– Październik to prezentacja modelu Caddy

1983:
– Czerwiec – rozpoczyna się produkcja Golfa DRUGIEJ generacji – MK2, cena podstawowej 90-konnej wersji zostaje ustalona na 13490DM
– Sierpień – zjeżdża VW Golf z numerem 6000000!

1984:
– Styczeń to początek produkcji GTI nowego modelu oraz prezentacja modelu Jetta MK2
– Wrzesień, wprowadzenie katalizatorów do modeli wyposażonych w silniki 1.8

1985:
– Styczeń – wprowadzenie do modeli GTI grila z podwójnymi reflektorami oraz podwójnych końcówej układu wydechowego
– Marzec, zjeżdża 7-milionowy Golf z taśm
– Czerwiec – prezentacja modelu GTI 16v, czyli 1.8 i 139koni (oznaczenie KR, później z katalizatorem -PL)

1986:
– Luty – Golf Syncro przedstawiony w Szwecji, sprzedawany z silnikami 1.8 90PS
– Maj – zjeżdża Golf numer 8000000
– Październik A-Grupowy Golf GTI wygrywa rajdowe Mistrzostwa Świata

1987:
– Luty – ABS jako opcja w modelach GT i GTI
– Maj, prezentacja silnika 1.3 na elektronicznym wtrysku paliwa z katalizatorem, oraz także prezentacja Twin-Golfa czyli MK2 z dwoma silnikami, w sumie 600PS!
– Czerwiec – zjazd Golfa numer 9000000

1988:
– Styczeń – prezentacja kultowego modelu Rallye z silnikiem G60 produkującym 160PS i napędem Syncro (silniki PG i 1H)
– Czerwiec – zjeżdża z taśm produkcyjnych Golf numer 10000000

1989:
– Październik to Golf numer 11milionów
– Listopad – diesle dostają katalizatory

1990:
– Styczeń to prezentacja Golfa Country
– Luty – prezentacja Golfa G60 – 1.8 160PS (silnik PG)
– Listopad, zjeżdża 12milionowy Golf, oraz milionowy GTI!

1991:
– Styczeń – początek produkcji Golfa w Mosel w Saksonii
– Wrzesień to prezentacja modelu TRZECIEJ generacji, cena podstawowego modelu – 19975DM, prezentacja także modelu VR6 2.8 174PS (silnik AAA) oraz modelu Vento

1992:
– Luty – 13 milionów Golfów

1993:
– Styczeń – prezendacja modelu GTI 16v (silnik ABF)
– Luty – prezentacja modelu z napędem na 4 koła i silnikiem VR6 2.9l 190koni
– Marzec – 14 milionów Golfów
– Wrzesień – Prezentacja Golfa Varianta (kombi), Cabrio, oraz silników TDI (silnik 1Z) na targach we Frankfurcie

1994:
– Listopad – Golf CitySTORMer – z silnikiem elektrycznym, zjeżdża także Golf numer 15milionów z taśm

1995:
– Czerwiec – zjazd Golfa numer 16000000 z taśm produkcyjnych
– Wrzesień – prezentacja silnika SDI, poduszka kierowcy i pasażera staje się wyposażeniem standardowym, zderzaki są całe malowane w kolorze nadwozia
– Listopad – wielka akcja serwisowa, około 40tyś Golfów i innych modeli VW zostaje wyposażone w nowe wiatraki na chłodnicy

1996:
– Luty – sprzedaż modelu TDI 110PS (AFN) w modelach hatchback oraz Variant
– Maj – sprzedaż modelu ‘20 Jahre Golf GTI’ na 20-lecie modelu GTI, oraz pierwsze GTI z silnikiem TDI 110ps (AFN)
– Sierpień – boczne airbagi pojawiają się jako wyposażenie opcjonalne
– Wrzesień – ABS staje się wyposażeniem standardowym we wszystkich MK3
– Listopad – zjeżdża z taśm produkcyjnych Golf numer 17000000 (17 milionów!)

1997:
– Sierpień – prezentacja prasowa Volkswagena Golfa czwartej generacji, Golf MK4 to także pierwszy Golf wyposażony w 5-cylindrowy silnik VR5 150PS (silnik AGZ, od roku 2000 – AQN – 170PS)
– Wrzesień – prezentacja Golfa MK4 na targach we Frankfurcie

1998:
– Lipiec – prezentacja Golfa MK4 z napędem 4motion
– Sierpień – prezentacja Golfa MK4 Cabrio (który w rzeczywistości jest modelem MK3 z przodem zaczerpniętym z modelu MK4, oraz niektórymi elementami środka)

1999:
– Kwiecień – prezentacja silnika TDI PD 115ps (oznaczenie AJM) w Golfie,
– Maj – zjeżdża z taśm produkcyjnych 19-milionowy Golf pierwsza odmiana silnika na pompowtrysku ze sprzężonego z 6-biegową skrzynią biegów
– Czerwiec – ESP staje się standardem we wszystkich modelach Golfa, z taśm zjeżdża Golf numer 19milionów
– Sierpień – prezentacja Golfa Varianta drugiej generacji (MK4)

2000:
– Wrzesień – zjeżdża z taśm produkcyjnych 20-milionowy Golf!

2001:
– Maj – pojawia się nowy silnik na pompowtrysku – 1.9 TDI 130PS (ASZ)
– Listopada – koniec produkcji Golfa Cabrio

2002:
– Czerwiec – kurtyny powietrzne w standardzie
– Sierpień – najmocniejszy Golf – R32 trafia do sprzedaży – 3.2l 241PS
– Grudzień – zjeżdża z taśm produkcyjnych 22-milionowy Golf!

2003:
– Czerwiec – nowy model – GT Sport
– Sierpień – prezentacja prasowa Golfa MK5!
– Wrzesień – ostatni model Golfa Mk4 – GTI Edition oraz prezentacja na targach we Frankfrurcie modelu MK5
– Październik – 17go rusza oficjalna sprzedaż Golfa piątej generacji w Niemczech

2004:
– Styczeń – nowe silniki w MK5 – 1.4 FSI 75PS, 1.6 102PS, 2.0 FSI 150ps, 2.0 SDI 75ps
– Marzec – za dopłatą oferowana jest skrzynia DSG w silnikach TDI
– Maj – drobny lifting, zmienione przednie lampy (loga VW w środku), chromowane elementy wykończenia wnętrza – hamulca ręcznego, drążka zmiany biegów, MFA w opcji, przeprojektowany system ESP, trzy-punkowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich pasażerów
– Czerwiec – wchodzi wersja z napędem na 4 koła – 4motion, początkowo tylko z silnikami TDI
– Sierpień – zjeżdża z taśm produkcyjnych 23-milionowy Golf!

2005:
– Maj – powiększa się opcja wyposażenia dodatkowego Golfa
– Wrzesień – premiera Golfa MK5 R32 oraz Golfa GT z silnikiem 1.4TFSI (potem TSI – turbina i kompresor)

2006:
– Maj – prezentacja specjalnego modelu na 30-lecie GTI – GTI Edition 30
– Prezentacja modelu Plus

2007:
– Czerwiec – premiera Varianta trzeciej generacji (na bazie MK5)
– Listopad – premiera wersji 1.9 TDI BlueMotion
– Prezentacja modelu CrossGolf
– 25 milionów Golfów

2008:
– Marzec – napęd na 4 koła teraz w Variancie z silnikiem TDI
– Październik – premiera Golfa 6tej generacji
– 29 Październik – początek sprzedaży Nowego Golfa
– Grudzień – premiera modelu Golfa z napędem na 4 koła (4motion)

2009:
– Golf GTI MK6 z silnikiem 2.0TSI 210KM
– Golf Plus drugiej generacji
– Golf Variant (kombi) czwartej generacji

2010:
– Premiera Golfa R 2.0TSI 265KM

2011:
– Premiera Golfa Cabrio

2012:
– Premiera Golfa siódmej generacji – MK7

2013:
– Premiera Golfa GTI 2.0 TSI 220 i 230KM
– Premiera Golfa R 300KM
– Nowy Golf Variant (Kombi) piątej generacji
– Nowy Golf Plus zwany Sportvan

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz