Audi A6 po lifcie
W nawiązaniu do aktualnego trendu nowe Audi A6 otrzymało pas świateł diodowych do jazdy w dzień i nowe silniki.
Samochody marki Audi stają się coraz bardziej luksusowe. Wcześniej niektóre elementy wyposażenie miały jedynie najdroższe modele, a obecnie skala została obniżona i już pewne komponenty widoczne są dla przykładu w A6.
W odnowionym Audii A6 pojawił się pas świateł diodowych, który przeznaczony jest do jazdy dziennej. Nowe oświetlenie będzie oferowane wraz ze światłami Xenon Plus. Niestety taka przyjemność będzie dodatkowo kosztowała nabywcę nowego auta.
Jednak bez dopłaty otrzymamy nowe zderzaki i zmodyfikowana przednią część auta. Styl mniejszego A4 otrzymały tylne światła zespolone, w których również zastosowano diody.
Producent z Ingolstadt zapowiada 5 nowych kolorów nadwozia. We wnętrzu uwagę wzbudza nowy ekran o lepszej rozdzielczości i z nowa grafiką, nowe materiały siedzeń i wykładzin.
W ofercie znajdzie się sześć jednostek benzynowych i cztery wysokoprężne, które dostępne będą z manualną lub automatyczną przekładnią (włącznie z CVT Multitronic), a także nie zabraknie wersji z napędem czterech kół (z silnikami od 140 kW). Producent zmniejszył zużycie paliwa swoich najnowszych jednostek średnio o 15 proc.
Podstawowym silnikiem jest czterocylindrowy o pojemności skokowej 2,0 TFSI i mocy 125 kW. W dalszej kolejności mamy dwa nowe sześciocylindrowe 2,8 FSI o mocy 140 kW lub 162 kW, 3,0 TFSI o mocy 213 kW i maksymalnym momencie obrotowym 420 Nm z kompresorem. Ten ostatni pozwala na osiąganie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 5,9 sekundy oraz maksymalnej prędkości ograniczonej do 250 km/h. W cyklu mieszanym jednostka ta średnio zużywa 9,5 l paliwa na 100 kilometrów.
Oferta silników wysokoprężnych TDI to: znane czterocylindrowe 2,0 TDI o mocy 100 kW i 125 kW, ale obecnie już z systemem common-rail. W wersji 2,0 TDI A6 ze zmodyfikowaną aerodynamika zużywa średnio 5,3 l/100 km oleju napędowego.
W ofercie są jeszcze sześciocylindrowe jednostki wysokoprężne 2,7 TDI o mocy 140 kW i maksymalnym momentem obrotowym 380 Nm oraz 3,0 l o mocy 176 kW i maksymalnym momentem obrotowym 450 Nm.
W wyposażeniu nowego A6 znalazło się wiele najnowszych rozwiązań technicznych jak m.in. Audi Side Assist, audi Lane Assist i Audi Parking System z kamera cofania.
Zmiany wprowadzono także w A6 Allroad quattro i S6.
Sprzedaż odmłodzonego Audi A6 rozpocznie się w Niemczech od października 2008 roku. Producent nie podał jeszcze cen.
źródło: roadlook.pl