Jak sprzedać i kupić samochód
Samochody są obecnie jednymi z najczęściej kupowanych i sprzedawanych przedmiotów o wysokiej wartości. Choć transakcja często jest bardzo podobna, to jednak sam proces znalezienia właściwego pojazdu bardzo się od siebie różni. Warto więc dotrzeć do jak najszerszego grona klientów. Z tego też powodu podajemy cztery najlepsze sposoby na kontakt klienta ze sprzedawcą, a sprzedawcy z klientem.
Giełda samochodowa – przez wiele osób uważana jest za najlepsze rozwiązanie. W jednym miejscu i o jednej porze pojawia się bardzo wielu sprzedawców ale pojawia się również jeszcze większa ilość klientów. Co ciekawe, profesjonalni sprzedawcy chwalą sobie ten sposób reklamowania auta, może ono bowiem zostać sprzedane bardzo szybko i po dość wysokiej cenie. Pojazd jest oglądany bowiem przez dużą grupę osób i mogą one konkurować między sobą o atrakcyjny samochód.
Ogłoszenia w internecie – nowoczesne technologie wkroczyły również w dziedzinę sprzedaży samochodów. Jeśli interesuje nas na przykład Toyota Avensis, to dzięki aukcjom internetowym możemy znaleźć kontakty do kilkudziesięciu czy nawet kilkuset osób, które właśnie taki model chcą sprzedać. Możemy więc szybko wybrać pojazdy w interesującej nas cenie, kolorze czy nawet z danej lokalizacji i już na miejscu, o wiele szybciej dokonać oceny pojazdu.
Ogłoszenia w prasie – szczególnie w mniej rozwiniętych okolicach dalej bardzo popularnym sposobem są ogłoszenia w prasie, gdzie sprzedawcy reklamują swoje pojazdy. Często jest to też dodatkowe medium, obok giełdy samochodowej czy ogłoszeń w internecie. Jest to bardzo tanie, a czasem wręcz darmowe rozwiązanie, z którego chętnie korzystają starsi ludzie. Możemy jednak wielokrotnie trafić na ogłoszenia, które już nie są aktualne, co czasem doprowadza do prawdziwej frustracji.
Komis samochodowy – dla osób które nie mają czasu by zajmować się samodzielną sprzedażą auta, najlepszym rozwiązaniem może być komis samochodowy. W zamian za prowizję jego pracownicy zajmują się wszystkimi formalnościami. Niestety dużym minusem jest to, że często nasz samochód stoi pomiędzy wieloma innymi i niekoniecznie sprzedawcy zależy na tym, by koniecznie sprzedać nasze auto. Lepszym rozwiązaniem jest sprzedanie innego, nawet tańszego modelu, za który firma otrzyma prowizję. Warto o tym pamiętać, rozważając sprzedaż pojazdu w ten sposób.