Skoda Rapid
Dane techniczne Nowej Skody Rapid pierwszej generacji (2012 – aktualnie)
Silniki
benzynowe:
Silnik | 1.2 75KM | 1.2 86KM | 1.2 90KM |
1.2 105KM | 1.2 110KM |
1.4 122KM DSG |
1.4 TSI 125KM |
Lata produkcji | 10.2012 – 04.2015 | 10.2012 – 04.2015 | 04.2015- | 10.2012 – 04.2015 | 04.2015- | 10.2012 – 04.2015 | 04.2015- |
Pojemność skokowa [cm3] | 1198 | 1197 | 1197 | 1390 | 1390 | ||
Ilość cylindrów / zaworów | 3 / 4 | 4 / 2 | 4 / 4 | 4 / 2 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 |
Stopień sprężania |
10,5 | 10,5 | |||||
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) |
76,5 x 86,9 | 71 x 75,6 |
76,5 x 75,6 |
||||
Moc kW/KM przy obrotach |
55/75 5400 | 63/86 4800 – 5300 | 66/90 4400 | 77/105 4500 – 5500 | 77/105 5000 | 90/122 5000 | 92/125 5000 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min |
112 / 3750 | 160 / 1500 – 3500 |
160 / 1400- 3500 | 175 / 1400 – 4000 |
175/ 1400- 4000 | 200 / 1500 – 4000 |
200/ 1400- 4000 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) |
110-140, 220-380 (44-72) |
||||||
Prędkość maksymalna (km/h) |
175 | 183 | 186 | 195 | 200 | 206 | 208 |
Przyspieszenie 0-100km/h(s) |
13,9 | 11,8 | 11,3 | 10,3 | 9,8 | 9,5 | 9,0 |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) |
7,4 | 6,5 | 6,0 | 6,9 | 6,2 | 7,5 | 6,1 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) |
4,8 | 4,4 | 4,0 | 4,6 | 4,2 | 4,8 | 4,1 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) |
5,8 | 5,1 | 4,7 | 5,4 | 4,9 | 5,8 | 4,8 |
Poziom emisji CO2 (g/km) |
137 | 119 | 107 | 125 | 110 | 134 | 114 |
Norma emisji spalin |
Euro 5 |
Euro 5 | Euro 6 | Euro 5 | Euro 6 | Euro 5 | Euro 6 |
Skrzynia biegów |
5-bieg | 5-bieg | 5-bieg | 6-bieg | 6-bieg | 7-bieg DSG | |
Przełożenie biegu jałowego | 4,929 | 3,625 | 3,625 | 3,933 | 3,944 | 4,8 | |
Przełożenie na 1-biegu | 3,769 | 3.769 | 3,769 | 3.615 | 3,615 | 3,5 | |
Przełożenie na 2-biegu | 2,095 | 1,955 | 1,955 | 1,948 | 1,948 | 2,09 | |
Przełożenie na 3-biegu | 1,281 | 1,281 | 1,281 | 1.281 | 1,281 | 1,34 | |
Przełożenie na 4-biegu | 0,881 | 0,881 | 9,881 | 0,927 | 0,927 | 0,933 | |
Przełożenie na 5-biegu | 0,673 | 0,673 | 0,673 | 0,740 | 0,740 | 0,974 | |
Przełożenie na 6-biegu | – | – | – | 0,611 | 0,611 | 0,778 | |
Przełożenie na 7-biegu | – | – | – | – | – | 0,635 | |
Przełożenie na wstecznym | 3,182 | 3.182 | 3.182 | 3.182 | 3.182 | 4,5 | |
Felgi (cale) | 6J x 15″ | ||||||
Opony | 185/60 R15 |
||||||
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) | 256/228 | 288/230 (dla podstawowych wersji bębny z tyłu) | |||||
Masa własna pojazdu |
1135 | 1155 | 1165 | 1197 | 1185 | 1230 | 1226 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) |
1595 | 1615 | 1625 | 1635 | 1645 | 1690 | 1686 |
Ładowność (kg) | 535 | 535 | 535 | 535 | 535 | 535 | 535 |
Maksymalny ciężar przyczepy z hamulcem (kg) | 750 | 900 | 900 | 1100 | 1100 | 1200 | 1200 |
Pojemności: | |||||||
Olej silnikowy (l) | 2,8 | 3,9 | 3,9 | 3,9 | 3,9 | 3,6 | 3,6 |
Płyn chłodniczy (l) | 5,5 | 7,7 | 7,7 | 7,7 | 7,7 | 7,7 | 7,7 |
Płyn do spryskiwaczy (l) | 3.5 | ||||||
Zbiornik paliwa (l) |
55 | 55 | 55 |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2014 oraz 2016, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki, 5-drzwi
Silniki diesla:
Silnik | 1.4 90KM |
1,6 90KM |
1,6 105KM |
1,6 105KM Green tec |
1,6 115KM |
Lata produkcji | 04.2015- | 10.2013 – 04.2015 | 10.2012 – 04.2015 | 10.2012 – 04.2015 | 04.2015- |
Pojemność skokowa [cm3] | 1422 | 1598 | |||
Ilość cylindrów / zaworów | 4 / 4 |
||||
Stopień sprężania |
16,5 | ||||
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 79,5 x 80,5 | ||||
Moc kW/KM przy obrotach |
66/90 3500 | 66/90 4200 | 77/105 4500 | 85/115 3500 | |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 230 / 1750 – 2500 | 230 / 1500- 2500 | 250 / 1500 – 2500 | 250 / 1500- 3000 | |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) | 140, 61-72 (330 -380) |
||||
Prędkość maksymalna (km/h) |
185 | 184 | 190 | 190 | 201 |
Przyspieszenie 0-100km/h(s) |
11,7 | 12,0 | 10,4 | 10,4 | 10,0 |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) |
4,2 | 5,6 | 5,6 | 4,9 | 5,1 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) | 3,4 | 3,6 | 3,7 | 3,5 | 3,7 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) | 3,6 | 4,4 | 4,4 | 4,0 | 4,2 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 94 | 114 | 114 | 106 | 109 |
Norma emisji spalin | Euro 6 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 6 | |
Skrzynia biegów | 5-bieg | ||||
Przełożenie biegu jałowego | 3,600 | ||||
Przełożenie na 1-biegu | 3.778 | ||||
Przełożenie na 2-biegu | 2,118 | ||||
Przełożenie na 3-biegu | 1,269 | ||||
Przełożenie na 4-biegu | 0,865 | ||||
Przełożenie na 5-biegu | 0,660 | ||||
Przełożenie na 6-biegu | – | ||||
Przełożenie na 7-biegu | – | ||||
Przełożenie na wstecznym | 3.6 | ||||
Felgi (cale) | 185 / 60 R15 | ||||
Opony | 6J x 15 |
||||
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) | 256/228 | 288/230 | |||
Masa własna pojazdu | 1234 | 1265 | 1292 | ||
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1694 | 1725 | 1752 | ||
Ładowność (kg) | 535 | 535 | 535 | ||
Maksymalna masa przyczepy z hamulcem (kg) | 1000 | 1200 | 1200 | ||
Pojemności: | |||||
Olej silnikowy (l) | 4,3 | 4,3 | 4,3 | ||
Płyn chłodniczy (l) | 8,4 | 8,4 | 8,4 | ||
Płyn do spryskiwaczy (l) | 3,5 | 3,5 | 3,5 | 3,5 | |
Zbiornik paliwa (l) | 55 | 55 | 55 | 55 |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2014 oraz 2016, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki, 5-drzwi
Wymiary i dane eksploatacyjne Nowej Skody Rapid:
Długość: 4483 – 4589mm
Szerokość: 1706mm
Wysokość: 1461 – 1488mm
Pojemność bagażnika: 550l
Rozstaw osi: 2602mm
Rozstaw kół przód/tył: 1441 – 1465/1475 – 1560mm (w zależności od felgi)
Zwrotność: 10,4m
Pojemność zbiornika paliwa: 55l
Pojemność zbiornika czynnika klimatyzacji: ?
Pojemność układu hamulcowego: ?
Ilość gwiazdek w teście NCAP: 5