FSI pierwszej generacji nieprzystosowane do nowego paliwa E10
Już na jesieni bieżącego roku pojawi się nowy typ paliwa przeznaczony do silników benzynowych, oznaczony jako E10, czyli zawierający 10% dodatek etanolu. Poniżej publikujemy listę aut grupy VAG nieprzystosowanych do nowego paliwa E10.
Aktualnie sprzedawana benzyna zawiera do 5% dodatku etanolu i nie stanowi ona zagrożenia dla starszych jednostek napędowych, zwiększenie jego zawartości do 10% może jednak spowodować uszkodzenie niektórych silników. Na stacjach benzynowych przy dystrybutorach będzie się znajdowała adnotacja informująca o dodatku etanolu, odpowiednio E5 oraz E10.
Wynika z tego, że posiadacze typowych silników benzynowych 1.8T, 2.0T, VR6 oraz klasycznych wolnossących będą mogli spać spokojnie.
Audi:
Audi nie zaleca paliwa E10 do następujących modeli z silnikami FSI pierwszej generacji:
Audi A2
- Audi A2 1.6 FSI, rok modelowy 2003-2005
Audi A3
- Audi A3 1.6 FSI, rok modelowy 2004
Audi A3 2.0 FSI, rok modelowy 2004
Audi A4
- Audi A4 2.0 FSI, rok modelowy 2003-2004
- Audi A4 Sedan i Avant z silnikami benzynowymi wyposażone w ogrzewanie postojowe (paliwo E10 nie jest przystosowanie do zasilania ogrzewania postojowego w/w modelu), rok modelowy 2001-2008
Seat:
Seat zaleca paliwa E10 do następujących modeli:
- Ibiza, od roku modelowego 2002.
- Cordoba, od roku modelowego 2003.
- Leon, od roku modelowego 1999.
- Toledo, od roku modelowego 1999, (za wyjątkiem silnika 2.0FSI 150KM produkowanego do czerwca 2004)
- Altea, XL, Freetrack od roku modelowego 2004, (za wyjątkiem silnika 2.0FSI 150KM produkowanego do czerwca 2004)
- Alhambra, od roku modelowego 2001.
- Exeo, Exeo ST, od roku modelowego 2009.
Škoda:
Skoda zaleca paliwa E10 do wszystkich modeli benzynowych za wyjątkiem:
Felicia 1.3l OHV (55 i 60KM) silniki z modeli produkcyjnych z lat 1994 – 2001, Skoda podaje, że istnieje metoda przystosowania w/w silników do paliwa E10 i zaleca udanie się do lokalnego dealera w celu uzyskania szczegółowych informacji.
Volkswagen:
Volkswagen zaleca paliwa E10 do wszystkich modeli benzynowych za wyjątkiem silników FSI pierwszej generacji występujących w:
- Lupo 1,4 (101KM) produkowane od września 2000 do listopada 2003 (lata modelowe 2001 – 2004)
- Polo 1,4 FSI (85KM) produkowane od lutego 2002 do czerwca 2006 (lata modelowe 2002 – 2006)
- Golf IV 1,6 FSI (110KM) produkowane od listopada 2001 do maja 2004 (lata modelowe 2002 – 2004)
- Golf IV Variant 1,6 FSI (110KM) produkowane od października 2001 do października 2006 (lata modelowe 2002 – 2006)
- Bora 1,6 FSI (110KM) produkowane od października 2001 do września 2005 (lata modelowe 2002 – 2005)
- Bora Variant 1,6 FSI (81 kW) produkowane od października 2001 do września 2005 (lata modelowe 2002 – 2005)
- Golf V 1,4 FSI (90KM) produkowany od listopada 2003 do listopada 2004 (lata modelowe 2004 – 2005)
- Golf V 1,6 FSI (115KM) produkowany od sierpnia 2003 do maja 2004 (rok modelowy 2004)
- Golf V 2,0 FSI (150KM) produkowany od stycznia 2004 do maja 2004 (rok modelowy 2004)
- Touran 1,6 FSI (115KM) produkowane od listopada 2002 do maja 2004 (lata modelowe 2003 – 2004)
- Touran 2,0 FSI (150KM) produkowane od października 2003 do maja 2004 (rok modelowy 2004)