Kolejne nieścisłości w emisji CO2
Wolfsburg, 3 listopada 2015 – Koncern Volkswagen kontynuuje dochodzenie w sprawie silników Diesla. W toku wewnętrznego śledztwa ujawniono, że doszło do nieścisłości podczas określania wartości emisji CO2 w czasie homologowania poszczególnych serii aut. Według aktualnej oceny nieścisłości mogą dotyczyć 800 tysięcy pojazdów koncernu Volkswagen. Pierwsze szacunki wskazują, że związane z tym konsekwencje finansowe mogą wynieść dwa miliardy euro.
Zarząd koncernu Volkswagen AG bezzwłocznie nawiąże porozumienie z odpowiednimi instytucjami w celu omówienia skutków związanych z ujawnieniem nowych faktów. Ma ono doprowadzić do rzeczowej oceny konsekwencji prawnych, a w ich wyniku także finansowych tej dotychczas nie do końca wyjaśnionej sprawy.
W ramach trwającego dochodzenia wyjaśniającego wszelkie procesy dotyczące silników Diesla wykryto, że podczas certyfikowania niektórych pojazdów na okoliczność emisji CO2 podawano zbyt niskie wartości emisji dwutlenku węgla, a w konsekwencji zbyt niskie wartości zużycia paliwa. Dotyczy to w większości samochodów z silnikami Diesla.
„Od samego początku naciskałem, aby bezwzględnie i w pełni wyjaśnić wszelkie zdarzenia. Nic ani nikt nie może zostać z tego wyłączony. To bolesny proces, ale nie ma innej drogi. Dla nas liczy się jedynie prawda. Jest ona warunkiem gruntownej odnowy, której potrzebuje Volkswagen”, powiedział Matthias Müller, prezes zarządu Volkswagen AG. Następnie dodał: „Zarząd Volkswagen AG ogromnie ubolewa z powodu zaistniałej sprawy i podkreśla, że będzie kontynuował wyjaśnianie wszelkich zdarzeń z całą przejrzystością”.
Volkswagen zrobi wszystko, aby w porozumieniu z odpowiednimi instytucjami opracować dalszy tok postępowania i jak najszybciej doprowadzić do właściwego oznaczenia emisji CO2 w pojazdach, których dotyczą nieścisłości.
Pewne jest, że bezpieczeństwo pojazdów nie jest w żadnym stopniu zagrożone. Rzetelna ocena zakresu nieścisłości nie jest teraz jeszcze możliwa. Finansowe ryzyko oszacowano wstępnie na dwa miliardy euro.