Golf MK6 GTI oficjalnie
Ostry i wyjątkowy – nowy Golf GTI
Między debiutem pierwszej a zakończeniem produkcji piątej generacji nabywców znalazło ponad 1,7 miliona GTI, co uczyniło ten model światowym bestsellerem. Teraz, na Paryskim Salonie Samochodowym, w blokach startowych stoi nowy GTI.
Zawieszenie z nową, elektroniczną blokadą poprzeczną (XDS ) całkowicie na nowo definiuje kwestię pokonywania zakrętów i trakcję. Rozwijający prędkość 240 km/h GTI z silnikiem z turbodoładowaniem o mocy 155 kW / 210 KM sprawia jeszcze więcej przyjemności, niż jego poprzednicy, a zużywa przy tym średnio tylko 7,5 litra paliwa.
Wiosną 2009 roku szósty Golf GTI trafi do produkcji seryjnej – tak jak nas do tego przyzwyczaiły modele GTI – ze sportowym zawieszeniem i dynamicznym silnikiem. Już przy 1.800 obr./min silnik będzie rozwijał maksymalny moment obrotowy 280 Nm. Po 6,9 sekundy Golf osiągnie prędkość 100 km/h. Dopiero przy 240 km/h opory jazdy zrównoważą moc napędu. Amortyzatory, sprężyny i tylne stabilizatory samochodu studyjnego w nowym, obniżonym o 22 milimetry sportowym zawieszeniu zostały całkowicie na nowo dostrojone. Nowe GTI mogą być opcjonalnie wyposażone w adaptacyjną regulację zawieszenia DCC. „Naszym celem był konsekwentnie czysty design GTI, samochód, który ma nie tylko siłę, ale również styl” – podsumował szef designu Volkswagen AG Walter de’Silva. Prezentowany w Paryżu studyjny model szóstej generacji łączy w sobie elementy stylistyczne obu ikon GTI. Detale takie jak osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu oraz pokrywa komory silnika z profilem w kształcie litery „V” sięgająca aż za reflektory przypomina GTI V. Z kolei czyste, poziome linie jednoznacznie nawiązują do GTI I. Dzięki temu elementowi stylistycznemu oraz poziomej podstawowej grafice przodu studyjny Golf GTI sprawia wrażenie szerszego (1.78 metra), niższego (1,47 metra) i bardziej dynamicznego, niż jakikolwiek inny samochód tej klasy.
źródło: vw.pl