Zegary z Golfa 4 w Golfie 3

Zegary z Golfa 4 w Golfie 3

Najistotniejszym elementem oczywiście są same zegary, dodatkowo potrzebne będą czujniki do MFA z Golfa IV (komputer pokładowy) o ile chcemy zainstalować taką wersję zegarów jak również pływak z Golfa IV aby działał poprawnie wskaźnik poziomu paliwa.

Możemy obejść się bez pływaka z IV i przerobić z III ale jest to półśrodek i jak pokazuje moje doświadczenie lepszy efekt uzyskamy z oryginalnym pływakiem z IV.

W czasie produkcji modeli 1999/2000 wszystkie pojazdy wyszły z nową szyną komunikacyjną CAN, która służy do przesyłania danych pomiędzy urządzeniami kontrolnymi (też zegarami). Te nowe rozwiązanie nie może być wykorzystane w Golfie 3, ponieważ niektore fukncje zegarów mogą nie działać, np. obrotomierz. A zatem musimy zaopatrzyć się w zegary bez szyny CAN. Zegary z serii 919 nie posiadają szyny CAN, np. 1J0 919 810 X, 1J0 919 880 DX, 1J0 919 811 AX.

Pierwszy symbol z numeru oznacza ze jest to licznik z Golfa, 919 ze nie ma szyny CAN, ostatnia pozycja opisuje wyposazenie zegarow (MFA, nawigacja …)

Będziemy również potrzebować dwóch wtyczek do zegarów, niebieska (8L0 972 977 D) i zieloną (8L0 972 977 C).

Jako że cena wtyczek w ASO może przyprawić o zawrót głowy a dokładniej pinów do wtyczek, wykorzystałem inne elementy żeby taka wtyczke zrobić, koszt ok 3 zł. Można również wykorzystać taśmę od dysku twardego (podpowiedź użytkownika z forum)

A zatem przystępujemy do skonstruowania przejściówki. Poniżej jest opis pinów wtyczek oraz połączeń.

Wtyczka niebieska T32

Pin

Opis
1 Zacisk 15, PLUS
2 Wskaźnik kierunkowskazu prawego
3 Sygnał wyjściowy 1 z prędkościomierza elektronicznego
4 Wskaźnik podłączonej przyczepy
5 Wskaźnik rezerwy paliwa
6 Poduszka
7 Zacisk 31, Masa czujnika
8 Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
9 Zacisk 31, Masa
10 Ciśnienie oleju
11 Sygnał obrotomierza
12 Wskaźnik sygnału alternatora, Zacisk 61
13 Wskaźnik podgrzewania świec żarowych (Diesel)
14 Wskaźnik tylnego światła przeciwmgielnego
15 wolny
16 Wskaźnik otwartej tylnej klapy
17 Wskaźnik świateł drogowych, zacisk 56a
18 Wskaźnik kierunkowskazu lewego
19 ABS
20 (Oświetlenie tablicy, zacisk 58b)
21 Sygnał otwartych drzwi
22 Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
23 Zacisk 30, plus
24 Zacisk 31, masa
25 Diagnoza przewód K
26 Światło parkowania prawe
27 Światło parkowania lewe
28 Sygnał wejścia do prędkościomierza elektronicznego
29 Wskaźnik układu hamulcowego
30 Styk S
31 Sygnał dźwiękowy zapięcia pasów
32 Wskaźnik ostrzegawczy układu spalinowego

Wtyczka zielona T32A

Pin

Opis
1 wolny
2 Cewka czytająca IMMO 1
3 Wskaźnik świateł postojowych
4 Magistrala danych szyny CAN
5 Przewód W
6 Wskaźnik braku płynu spryskiwacza
7 Zużycie klocków hamulcowych
8 Brzęczyk zewnętrzny
9 Zewnętrzny gong
10 Sygnał rezerwy paliwa
11 Sygnał czasu postoju
12 Odłączenie klimatyzacji
13 Wskaźnik hamulca ręcznego
14 Antypoślizg
15 Usterka układu przepustnicy
16 IMMO wyjście
17 Cewka czytająca IMMO 2
18 Sygnał temperatury oleju i ostrzeganie
19 CAN bus High sygnał wej.
20 CAN bus Low sygnał wyj.
21 Sygnał ostrzegawczy temperatury oleju
22 wolny
23 Call key MFA on top
24 Call key MFA below
25 Reset pamięci MFA
26 Input signal for outside temperature
27 CAN bus High-source signal
28 CAN bus Low-source signal
29 CAN bus screen
30 Source signal 2 of the electronic speedometer
31 Wählbereichsanzeige
32 Sygnał zużycia paliwa

Połączenia w przejściówce:

Piny Golf III

Piny Golf IV
T28 / 1 Wtyczka niebieska / 7
Wtyczka niebieska / 9
Wtyczka niebieska / 24
T28 / 2 Wtyczka niebieska / 22
T28 / 3 Wtyczka niebieska / 7
Wtyczka niebieska / 9
Wtyczka niebieska / 24
T28 / 4 Wtyczka zielona / 25
T28 / 5 Wtyczka niebieska / 7
Wtyczka niebieska / 9
Wtyczka niebieska / 24
T28 / 6
T28 / 7 Wtyczka zielona / 30
T28 / 8 Wtyczka niebieska / 10
T28 / 9 Wtyczka niebieska / 10
T28 / 10 Wtyczka niebieska / 11
T28 / 11 Wtyczka niebieska / 23
T28 / 12 Wtyczka niebieska / 20
T28 / 13 Wtyczka niebieska / 1
T28 / 14 Wtyczka zielona / 7
T28 / 15 Wtyczka zielona / 23
T28 / 16 Wtyczka niebieska / 12
T28 / 17 Wtyczka zielona / 18
T28 / 18 Wtyczka zielona / 13
Wtyczka niebieska / 29
T28 / 19 Wtyczka zielona / 26
T28 / 20 Wtyczka niebieska / 13
T28 / 21 Wtyczka niebieska / 5
T28 / 22 Wtyczka niebieska / 18
T28 / 23 Wtyczka niebieska / 8
T28 / 24 Wtyczka niebieska / 2
T28 / 25 Wtyczka niebieska / 17
T28 / 26 Wtyczka zielona / 32
T28 / 27 Wtyczka niebieska / 28
T28 / 28 Wtyczka zielona / 31

Po zrobieniu przejściówki, zabieramy się do montażu naszego nowego licznika w miejsce starego. Zegary z IV’ki są większe od trójkowych zatem musimy zrobić trochę miejsca w desce. Musimy przyciąć deskę.

Jak widać maskownica zasłania trochę zegary, z informacji jakie znalazłem w Sieci, maskownicę najelpiej podgrzać opalarką maskownicę i poszerzyć.

Umocowanie zegarów (fotki znalezione gdzieś w Sieci)

Opracowanie: SQ4CCV

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz