Wzrost sprzedaży u Volkswagena mimo kryzysu
W pierwszych dziesięciu miesiącach bieżącego roku marka Volkswagen w Polsce zanotowała wzrost sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku aż o 16,21 procent.
Koncern Volkswagen przekazał swoim klientom na całym świecie 5,29 miliona samochodów (+2,8 procent).* Koncern osiągnął zatem znacznie lepsze wyniki, niż pozostali gracze na rynku (-2,9 procent).
Mimo kłopotów spowodowanych kryzysem gospodarczym marce Volkswagen udało się w Polsce zwiększyć udział w rynku samochodów osobowych. W okresie od stycznia do października 2008 roku wyniósł on 7,17 procent. Sprzedaż samochodów w październiku wzrosła aż o 25,77 procent w stosunku do tego miesiąca w 2007 roku. Marka Volkswagen Samochody Użytkowe również zanotowała wzrost sprzedaży w Polsce. W pierwszych dziesięciu miesiącach bieżącego roku wyniósł on 9,27%, zwiększył się także udział w rynku, który obecnie wynosi 8,85 procent.
„W październiku sytuacja w całej branży na świecie mocno się pogorszyła. Mimo to w Polsce sprzedaliśmy w tym miesiącu aż o 72,86 procent więcej samochodów osobowych niż we wrześniu. Przez pierwsze 10 miesięcy 2008 roku wydaliśmy klientom 18.869 samochodów, o 16,21 procent więcej niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku. W obecnej sytuacji rynkowej, takie wyniki świadczą o ogromnym zaufaniu klientów do naszej marki oraz o bardzo dobrej polityce cenowej Volkswagena w naszym kraju. Nadal trzymamy się naszego celu, jakim jest sprzedaż większej liczby samochodów, niż rok wcześniej” – powiedział Tomasz Tonder PR manager marki Volkswagen w Polsce.
Marka Volkswagen sprzedała na całym świecie od stycznia do października 2008 roku 3,1 miliona samochodów (+2,1%). Cały koncern Volkswagen przekazał swoim klientom 5,29 miliona samochodów (+2,8 procent).* Udział koncernu w rynku samochodów osobowych na świecie w tym okresie wzrósł o 0,6 punktu procentowego do 10,2%. W Europie koncern sprzedał 3,0 miliony samochodów (-0,4%). Z tego 881.500 aut sprzedano w Niemczech (+1,8%) i 1,65 miliona (-5,6%) w Europie Zachodniej (bez Niemiec).
Koncern Volkswagen w dalszym ciągu kontynuuje ekspansję na wielu rozwojowych rynkach, mimo że ich dynamika uległa osłabieniu. Zadowalający wzrost w okresie od stycznia do października odnotował w Brazylii, gdzie nabywców znalazło 550.700 samochodów (+16,7%). Także w Chinach w tym samym okresie zauważalny był wyraźny wzrost sprzedaży o 12,6%, wydano 853.800 aut. Procentowo jeszcze większy progres koncern zanotował w Rosji. Klienci odebrali tam 107.900 samochodów, czyli o 64,4% więcej, niż w tym samym okresie ubiegłego roku. W Indiach od stycznia do października sprzedano 16.700 pojazdów, co również oznacza znaczny wzrost, aż o 66,0%.
* Bez marki Scania
źródło: Volkswagen Polska