Wymiana taśmy poduszki powietrznej kierownicy w Golf MK3

Wymiana taśmy poduszki powietrznej kierownicy w Golf MK3

Wymiana taśmy poduszki powietrznej kierownicy w Golf mkIII
Wiele osób spotyka się z problemem uszkodzonej taśmy pod kierownicą. Porada ta ma na celu pokazanie, że wymiana taśmy nie jest wcale taka trudna.
Do wymiany taśmy potrzebować będziemy:

  1. Nową taśmę
  2. Klucz imbusowy nr 5
  3. Klucz nr 24
  4. Klucz nr 10
  5. Wkrętak “krzyżowy” (+)
  6. Troche wolnego czasu :)

Tak wygląda moja kierownica:
kierownica
Rozpoczynamy od odłączenia akumulatora – zapobiegnie to przypadkowemu odpaleniu poduszki podczas rozłączania. Zdejmujemy następnie dolną część obudowy kierownicy wykręcając dwa wkręty (zdjęcia poniżej).
obudowa1

obudowa2
Po zdjęciu obudowy po lewej stronie znajdziemy wtyczkę poduszki powietrznej, którą rozłączamy (zdjęcie poniżej)

wtyczka

Odkręcamy następnie poduszkę powietrzna – dwa wkręty po obu stronach tylnej części kierownicy – klucz imbusowy (zdjęcia poniżej).

imbus1

imbus2

Po wykręceniu wkrętów odchylamy poduszkę uzyskując dostęp do wtyczki łączącej ją z taśmą zwijacza (zdjęcie poniżej – zaznaczenie kolorem niebieskim) , odpinamy ją.

odłączenie poduszki

Zaznaczamy następnie ustawienie kierownicy względem osi kolumny kierowniczej (w moim przypadku zostało to zrobione poprzez naznaczenie cech przecinakiem – zdjęcie poniżej). Będzie to pomocne do późniejszego poprawnego ustawienia kierownicy.

pozycja kierowncy

dkręcamy następnie kierownicę – klucz 24 – śruba mocująca oraz wkrętak – trzy wkrety mocujące pierścień zwijacza. Należy także rozłączyć złączkę przycisków klaksonu (przedostatnie zdjęcie – zaznaczenie kolorem zielonym i czerwonym). Po tych zabiegach kierownica wygląda tak:

odkręcona kierownica

Zdejmujemy kierownicę i zamieniamy taśmy.

Uwaga!
Nowa taśma powinna być ustawiona w pozycji środkowej. Warunek ten wynika z jej budowy i jest konieczny do poprawnego funkcjonowania. Taśma albowiem to nic innego jak jeden kawałek przewodu zamkniętego w obudowie. Jest tak z powodu zapewnienia pewności połączenia i co za tym idzie zadziałania poduszki powietrznej. Ustawienie zwijacza w pozycji środkowej możemy sprawdzić licząc obroty pomiędzy skrajnymi położeniami pierścienia taśmy – należy to wykonać przed zamontowaniem zwijacza do kierownicy. Złe ustawienie zwijacza może spowodować przerwanie przewodu podczas kręcenia kierownicą, a tego przecież nie chcemy :)

Po prawidłowym ustawieniu zwijacza przykręcamy go do kierownicy i wykonujemy pozostałe czynności w kolejności odwrotnej składając wszystko z powrotem.

W niektórych przypadkach konieczne będzie także skasowanie błędu w sterowniku poduszek powietrznych – dopiero po tym wskaźnik poduszek powietrznych nie będzie wskazywał błędu. Kasowanie błędu poduszek powietrznych nie jest konieczne w przypadku wymiany kierownicy – bez wymiany zwijacza (pod warunkiem nie podłączania akumulatora przy rozłączonej poduszce powietrznej). Także w przypadku wymiany kierownicy na inną nie ma sensu zaznaczania położenia kierownicy względem osi kolumny kierowniczej – zamiast tego przed zdjęciem kierownicy ustawiamy koła do jazdy “na wprost” a nową kierownicę ustawiamy “no oko”.

Fotoporadę przygotował Bonq, luty 2005 r.
Chcesz umieścic ją na swojej stronie – napisz do mnie.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Wykop
  • Gadu-Gadu Live
  • Gwar
  • Google Bookmarks
  • Pinger
  • Śledzik
  • Sfora
  • Wahacz