Edycje specjalne Golfa MK2
Wersje VW Golfa oferowane w latach 83-92, by ygd
(niektóre dane mogą być niepełne, wszystkie informacje zostały zdobyte na podstawie własnego doświadczenia.)
Opis | Zdjęcia |
Wersja: C (lata produkcji: 1983- 1987). Podstawowa, a zarazem najbardziej uboga wersja Golfa produkowana we wczesnych latach produkcji, silniki HK (55PS), MH (54PS), NZ (55ps), PN (70PS), RF (72PS), EZ (75PS), RU (85PS), oraz diesle: JP (54PS), JR (70PS), opcjonalnie automat, stalowe koła 13″ z oponami 155/70/13, dodatkowo można było zamówić, prawe lusterko :), szyberdach, zielony pas na przedniej szybie, lakier metallic. Jako ciekawostka, była to jedyna wersja golfa nie posiadająca trybu przerywanego wycieraczek. | |
Wersja: CL (lata produkcji: 1983- 1992).Wersja ta oferowała dodatkowo w porównaniu z C lepszą kierownicę, lepiej wykończoną tapicerkę, kieszenie w drzwiach bocznych, środkową konsolę (której nie było w wersji C, także nadmuchu środkowego), zegarek analogowy, jako wyposażenie dodatkowe można było zamówić obrotomierz i cyfrowy zegarek, wspomaganie układu kierowniczego, szyby barwione na zielono, kieszenie w drzwiach bocznych z miejscami na głośniki, centralny zamek (pneumatyczny, zamykany także wlew paliwa) . | |
Wersja: GL (lata produkcji: 1983- 1992). GL oferował w standardzie miękką deskę rozdzielczą, welurową tapicerkę, fabryczną instalacje głośnikową wraz z okablokowaniem, wspomaganie układu kierowniczego (z wyjatkiem 1.3), szyby barwione na zielono, centralny zamek (pneumatyczny, zamykany także wlew paliwa), oświetlenie wnętrza z opóźnieniem czasowym, dokładkę do zderzaka szerokiego (po 89roku), albo spoiler pod zderzakiem wąskim, za dopłatą halogeny w atrapie, także w zderzaku szerokim po 89roku, elektrycznie sterowane szyby i lusterka (także podgrzewane lustra, oraz spryskiwacze), ABS, klimatyzacje, oraz komputer pokładowy. | |
Wersja: Carat (lata produkcji: 1984- 1987). Luksusowa wersja GLa produkowana wyłącznie w wersji 5-drzwiowej z silnikiem 1.8 90PS GU/GX (na życzenie z automatyczną skrzynią biegów), standardowym wyposażeniem tej wersji było wspomaganie, centralny zamek (pneumatyczny, zamykany także wlew paliwa), elektrycznie sterowane przednie i tylne szyby oraz podgrzewane i elektryczne lusterka, sporo skórzanych dodatków – mieszek, lewarek do zmiany biegów i kierownica, tylna kanapa dzielona wraz z zagłówkami, komputer MFA, obrotomierz, radio Gamma, charakterystyczne były także “chromowane” uszczelki we wszystkich szybach i paski na zderzakach | |
Wersja: GLX (lata produkcji: 1988- 1992). Rozwinięcie wersji Carat po modernizacji (szerokie zderzaki w kolorze nadwozia, brak dzielonej szyby, etc…) | |
Wersja: GT (lata produkcji: 1985- 1992). Wersja “usportowiona” Golfa, jedna z ciekawszych ze względu na niektóre właściwości i wyposażenie, oferowana z silnikami 1.8 90PS GX/RP , oraz diesle MF/JR 70PS i 80PS z Intercoolerem – SB (GTD) i produkowana w wersji 2 i 4-drzwiowej, wyposażona w kubełkowe fotele, wspomaganie układu kierowniczego (nie wszystkie modele), pełne okablowanie audio, halogeny w atrapie przedniej (, czarno-czerwone tylne lampy, obrotomierz, komputer MFA, także wentylowane przednie tarcze hamulcowe, oraz hamulce tarczowe z tyłu (podobno nie we wszystkich), zawieszenie było lekko obniżone (10mm), można było zamówić elektrykę szyb, lusterek, szyberdach, skórzaną tapicerkę oraz abs. | |
Wersja: GTI (lata produkcji: 1984- 1992). Rozwinięcie wersji GT oferowana w wersji nadwoziowej 2 i 4-drzwiowej z silnikami 107 i 112 PS, reszta praktycznie taka sama jak w GT, czyli kubełkowe fotele, wspomaganie, komputer MFA, obrotomierz, halogeny w atrapie (dodatkowo czerwony pasek dookoła atrapy i w zderzakach wąskich), obniżone o 10mm zawieszenie, okablowanie głośnikowe, po 89roku także halogeny w szerokim zderzaku, oraz listwy progowe i na nadkola, dodatkowo można było zamówić pełną elektrykę szyb, lusterek, ABS, klimatyzację, fotele kubełkowe Recaro sterowane elektrycznie, także obite skórą. | |
Wersja: GTI 16v / 16s (lata produkcji: 1985- 1992). Czyli Golf GTI z silnikami 1.8 16v PL (129PS), KR (139PS) oraz 2.0 9A (136PS), ten ostatni produkowany był pod koniec 91 i na początku 92roku wyłącznie, wyposażenie takie samo jak w normalnym GTI, dodatkowo od 89roku tarcze hamulcowe z przodu zwiększone z 239 na 256mm. | |
Wersja: GTI G60 (lata produkcji: 1990- 1992). Była to najmocniejsza wersja Golfa wyposażona w silnik 1.8 160PS G60 o oznaczeniu PG, dodatkowo w porównaniu z wersją GTI auto posiadało seryjnie fotele Recaro sterowane elektrycznie (w opcji), 6.5×15″ felgi aluminiowe BBS RM (skręcane) z oponami o rozmiarze 195/50/15 (lub Sebring 6×15″, wentylowane tarcze hamulcowe 280mm z przodu. |
|
Wersja: Rallye (lata produkcji: 1989- 1990). Wyprodukowano jedynie 5000 sztuk tego modelu, w latach 1989-1990 w celu uzyskania homologacji wersji rajdowej do startów w mistrzostwach świata. Początkowo Rallye wychodziły z silnikiem o oznaczeniu 1H, następnie ze znanym z Corrado/Passata i Golfa PG. Oba silniki osiągają seryjnie moc 118 KW (160 KM) i moment obrotowy 225 Nm lecz przy odrobinę innych prędkościach obrotowych. Seryjnie montowany był również napęd na 4 koła “syncro”. Dokładnie 39 egzemplarzy zostało wyprodukowanych z kierownicą po prawej stronie na rynek brytyjski. Prawie wszystkie wyposażone były seryjnie w szyberdach. Na zamówienie można było dostać klimatyzację. Rallye wychodziły w 5 kolorach: Czarny (A1), Niebieska perła (A5), Tornadorot (G2), Zielony perłowy (A6) oraz grafitowy metallic (W9). Charakterystyczne dla tej wersji są przetłoczenia na błotnikach, progi boczne, zderzaki oraz grill i lampy które nie występują w żadnej innej wersji golfa. Cena podstawowej wersji wynosiła 45000 DM. Rajdowych egzemplarzy zbudowano w ilości 450 sztuk w dwóch wersjach: 8 i 16 zaworowej, obie oczywiście wyposażone w sprężarkę mechaniczną typu G. Silniki te w zależności od specyfiki rajdu osiągały moce w granicach 250-280 KM.Wyposażenie seryjne:
Karoseria: Wnętrze: Wyposażenie dodatkowe: |
|
Wersja: Country (lata produkcji: 1990- 1991). Wyprodukowany w ilości nie przekraczającej 8000 sztuk Golf z napędem na wszystkie cztery koła posiadał zawieszenie opracowane przez firmę Steyer-Puch, podwyższone o całe 18cm względem serii, auto było oferowane wyłącznie z silnikiem o pojemności 1.8 litra 98PS na wtrysku elektronicznym, wyposażenie standardowe podobne do wersji GL, dodatkowo standardowo wyposażone było w układ ABS, | |
Wersja: Limited (lata produkcji: 1989). Wyjątkowa wersja Golfa wyprodukowana jedynie w 71 numerowanych egzemplarzach, tylko w 5-drzwiowej wersji nadwozia z silnikiem G60 16v o niebagatelnej mocy 210PSz elektronicznym wtryskiem paliwa digifant, do wyposażenia seryjnego tego auta należało praktycznie wszystko co Volkswagen oferował do golfa, od elektrycznie sterowanych szyb, poprzez skórzaną tapicerkę, alu felgi BBS RM 6.5×15″ (skręcane dwuczęściowe) z oponami 205/50/15, a na absie i klimatyzacji kończąc, auto zaskakuje osiągami do tej pory, około 7.3s do setki i ponad 235km/h prędkości maksymalnej musi robić wrażenie, większość tych aut jest w rękach kolekcjonerów, niektóre trafiają na aukcje internetowe w cenie często przekraczającej 10-15tyś euro |
Edycje specjalne VW Golfa oferowane w latach 83-92, by ygd
(niektóre dane mogą być niepełne, wszystkie informacje zostały zdobyte na podstawie własnego doświadczenia.)
Opis | Zdjęcia |
Edycja: Special (lata produkcji: 1987- 1992). Spotykany w wersjach GT/GTI/GTD, szyby barwione na zielono, alu felgi BBS 15×6″ (standardowe “szprychy”), opony 185/55/15, charakterystyczna szaro-czarna tapicerka (z niebiesko-zielono-czerwonymi paskami) fotele kubełkowe (fotel kierowcy miał regulacje głębokości), wyłączanie oświetlenia wnętrza z opóźnieniem czasowym, 4-ramienna kierownica, wąskie zderzaki do końca lat produkcji, tylne lampy czerwono-czarne, ogo wersji na tylnych słupkach bocznych, komputer pokładowy |
|
Edycja: Fire and Ice (lata produkcji: 1990- 1992). Najbardziej charakterystyczna i najbardziej poszukiwana przez kolekcjonerów wersja (wyprodukowano nieco ponad 7000 sztuk wg. różnych danych), element wyróżniający – tapicerka (fotele kubełkowe, fotel kierowcy z regulacją głębokości) w kolorach niebiesko-fioletowo-czarnym z logo edycji (na zdjęciu obok), alu felgi ESTORIL o rozmiarze 15×6″ z oponami 185/55/15, szyby barwione na zielono, wspomaganie kierownicy, halogeny w przednim grillu, “sportowa” 4-ramienna kierownica, lusterka boczne w kolorze nadwozia – charakterystyczny kolor o nazwie LC4V – ciemny fiolet perła, przednie kierunkowskazy w kolorze białym, obrotomierz, elektrycznie regulowane przednie reflektory, szyberdach, okablowanie pod głośniki, nakładki na progi i nadkola takie same jak w wersji GTI, szeroki hokej (dokładka przedniego zderzaka), tylne lampy czerwono-czarne, logo wersji na tylnych słupkach bocznych, oraz na popielniczce, oferowany z silnikami RP (najczęściej), PF (GTI), PL (16v), PG (G60) oraz RA (turbo diesel) | |
Edycja: Edition Blue (lata produkcji: 1990- 1992). Jedna z bardziej “elitarnych” wersji wyposażenia (wyprodukowano tylko 1749 sztuk!), oferowana wyłącznie z silnikiem PF (GTI 107PS), alufelgi BBS RM (skręcane dwuczęściowe) 6.5×15″, opony 195/50/15, szyby barwione na zielono, białe przednie kierunkowskazy, żółte boczne, halogeny w atrapie, elektryczne i podgrzewane lusterka boczne malowane w kolorze nadwozia (tylko kolor LC5M – czarna perła), nakładki na progi i nadkola takie same jak w wersji GTI, szeroki hokej (dokładka przedniego zderzaka), tylne lampy czerwono-czarne, wspomaganie kierownicy, skórzana tapicerka w kolorze granatowym z podgrzewanymi fotelami (kubełkowymi), radio VW-Gamma, na tylnym pasie charakterystyczna naklejka “Edition Blue”, szyberdach | |
Edycja: Edition One (lata produkcji: 1989- 1992). znana także jako “Wolfsburg Edition”, wyprodukowano około 11tyś egzemplarzy tego modelu, silniki standardowe dla GTI – PF (107PS), PL (129PS), KR (139PS), PG (160PS G60, oferowana również w wersji 5-drzwiowej), alufelgi BBS RM (skręcane) 15×6.5″, opony 195/50/15, szyby barwione na zielono, tylne lampy czerwono-czarne, przednie kierunkowskazy w kolorze białym, lusterka boczne oraz zderzaki w kolorze nadwozia (LC3U, LD7Y, LA9V), 4-ramienna kierownica, mieszek oraz dźwignia hamulca ręcznego obszyte czarną skórą, wspomaganie kierownicy, niebiesko-granatowa tapicerka (fotele kubełkowe, kierowcy z regulacją głębokości) – w wersji 16v/G60 fotele elektryczne Recaro, standardowo w G60 był także ABS, opcjonalnie był oferowany także EDS, licznik digifiz, skórzana tapicerka, klimatyzacja, zamiast kierunkowskazów bocznych był emblemat z logiem “Wolfsburg Edition” |
|
Edycja: Function (lata produkcji: 1990- 1992). oferowany zarówno w wersji 3 jak i 5-drzwiowej, silniki NZ (55PS), PN (70PS), RP (90PS), oraz diesle: JP (54PS) , 1V (60PS), MF (70PS), RA (80PS), opcjonalnie automat, koła stalowe 14×6″, opony 185/60/14, szyby barwione na zielono, plastikowe nakładki na błotniki, fotel kierowcy z regulacją głębokości, 4-ramienna kierownica, tapicerka w kolorze szaro-niebieskim, konsola środkowa z popielniczką, kieszenie w drzwiach, lusterka boczne regulowane od wewnątrz |
|
Edycja: Memphis (lata produkcji: 1986- 1990). oferowany zarówno w wersji 3 jak i 5-drzwiowej, silniki 1.3/1.6/1.8 na gaźnikach/mono, także wolnossący i turbodoładowany diesel, opcjonalnie automat, koła stalowe 14×6″, opony 185/60/14, usterka boczne regulowane od wewnątrz, konsola środkowa z popielniczką, kieszenie w drzwiach, komputer pokładowy, tapicerka szaro-czerwono-niebieska (fotel kierowcy z regulacją głębokości) |
|
Edycja: Madison (lata produkcji: 1990- 1991). oferowany zarówno w wersji 3-drzwiowej, silniki NZ (55PS), PN (70PS), RP (90PS), oraz diesle: JP (54PS) , 1V (60PS), MF/JR (70PS), RA (80PS), opcjonalnie automat, koła stalowe 14×6″, opony 185/60/14, szyby barwione na zielono, fotel kierowcy z regulacją głębokości, tapicerka w kolorze granatowo-niebieskim, 4-ramienna kierownica, konsola środkowa z zapalniczką i popielniczką, obrotomierz, cyfrowy zegarek |
|
Edycja: Boston (lata produkcji: 1986- 1992). oferowany zarówno w wersji 3-drzwiowej, silniki MH (54PS), NZ (55ps), PN (70PS), RF (72PS), EZ (75PS), RH (85PS), GX (90PS), RP (90PS) oraz diesle: JP (54PS), MF (70PS), opcjonalnie automat, koła aluminiowe 14×6″ (PR PK2), opony 185/60/14, szyby barwione na zielono, 4-ramienna kierownica, konsola środkowa z zapalniczką i popielniczką, zegarek kwarcowy, komputer pokładowy, szaro-czarna tapicerka, czarna wykładzina podłogowa, lusterko w osłonie przeciwsłonecznej pasażera |
|
Edycja: Manhattan (lata produkcji: 1988- 1992). oferowany zarówno w wersji 3-drzwiowej, silniki MH (54PS), NZ (55ps), PN (70PS), RF (72PS), EZ (75PS), RH (85PS), GX (90PS), RP (90PS), GU (90PS), oraz diesle: JP (54PS), MF (70PS), opcjonalnie automat, koła stalowe 14×6″, opony 185/60/14, szyby barwione na zielono, 4-ramienna kierownica, konsola środkowa z zapalniczką i popielniczką, zegarek kwarcowy, komputer pokładowy, szara tapicerka, lusterko w osłonie przeciwsłonecznej pasażera, wycieraczki z funkcją pracy przerywanej, |
|
Edycja: Pasadena (lata produkcji: 1990- 1992). oferowany zarówno w wersji 3 jak i 5-drzwiowej, silniki NZ (54PS), PN (70PS), RP (90PS), oraz diesle: JP (54PS) , 1V (60PS), MF (70PS), RA (80PS), GU (90PS), opcjonalnie automat, koła stalowe 14×6″, opony 185/60/14, szyby barwione na zielono, białe kierunkowskazy przednie oraz kierunkowskazy w błotnikach, halogeny w przedniej atrapie, plastikowe nakładki na błotniki i drzwi, fotel kierowcy z regulacją głębokości, 4-ramienna kierownica, tapicerka w kolorze czerwono-zielono-niebieskim, konsola środkowa z popielniczką, kieszenie w drzwiach, lusterka boczne regulowane od wewnątrz, czerwone paski na zderzakach (wąskich), obrotomierz, cyfrowy zegarek oraz podświetlany bagażnik |
|
Edycja: Moda (lata produkcji: 1989- 1990). oferowany zarówno w wersji 3-drzwiowej, silniki NZ (55PS), PN (70PS), RP (90PS), oraz diesle: JP (54PS) , 1V (60PS), MF (70PS), RA (80PS), opcjonalnie automat, koła aluminiowe BBS 15×6″ (czarne w środku), opony 185/55/15, szyby barwione na zielono, białe kierunkowskazy przednie, boczne kierunkowskazy, plastikowe nakładki na błotniki malowane w kolorze nadwozia, fotel kierowcy z regulacją głębokości, 4-ramienna kierownica, tapicerka w kolorze czarnym, konsola środkowa z popielniczką, lusterka boczne regulowane od wewnątrz (malowane w kolorze nadwozia), kieszeń na zakupy w bagażniku |
|
Edycja: Cup (lata produkcji: 1989). specjalny model na rynek francuski wyposażony w silnik 1.8 90PS RP, sprzedawany tylko w kolorze białym w wersji 3-drzwiowej, koła stalowe 14×6, opony 185/60/14, szyby barwione na zielono, nakładki na błotniki, fotel kierowcy z regulacją głębokości (fotele kubełkowe), komputer pokładowy MFA, konsola środkowa z popielniczką i zapalniczką, obrotomierz, elektroniczny zegarek, szyberdach, lotka nad tylną szybą (oraz czarna ramka wokół tylnej szyby, ala GTI) | |
Edycja: 10 Milionen (lata produkcji: 1988). wersja specjalna z okazji 10 milionowego golfa, oferowany zarówno w wersji 3 jak i 5-drzwiowej, silniki MH (54PS), PN (70PS), RF (72PS), RH (85PS), RP (90PS), opcjonalnie automat, koła aluminiowe 14×6″, czesciowo malowane pod kolor auta (LD5T – niebieski mtallic) opony 185/60/14, szyby barwione na niebiesko, plastikowe nakładki na błotniki, fotel kierowcy z regulacją głębokości, 4-ramienna kierownica, tapicerka w kolorze granatowym, konsola środkowa z popielniczką, kieszenie w drzwiach, lusterka boczne regulowane od wewnątrz w kolorze nadwozia, dodatkowo prawe asferyczne, deska rozdzielcza miękka, komputer, obrotomierz, zegarek cyfrowy, wycieraczki z funkcją pracy przerywanej, tylne lampy czerwono-czarne, |
|
Edycja: Bistro (lata produkcji: 1987). oferowany zarówno w wersji 3-drzwiowej, silniki MH (54PS), NZ (55ps), PN (70PS), RF (72PS), EZ (75PS), GX (90PS), oraz diesle: JP (54PS), MF (70PS), opcjonalnie automat, koła stalowe 13×5.5″, opony 175/70/13, szyby barwione na zielono, 4-ramienna kierownica, konsola środkowa z zapalniczką i popielniczką, zegarek kwarcowy, komputer pokładowy, szara tapicerka z deseniem, lusterko w osłonie przeciwsłonecznej pasażera, wycieraczki z funkcją pracy przerywanej, zderzaki w kolorze nadwozia, wąskie listwy na drzwiach |
|