Audi A7
Audi A7 Sportback dane techniczne i eksploatacyjne
Zobacz także: A7 – galeria 200 oficjalnych zdjęć, A7 – zdjęcia z produkcji modelu
Silnik | 2.8 FSI | 3.0 TFSI | 3.0 TDI | 3.0 TDI |
Pojemność skokowa [cm3] |
2773 | 2995 | 2967 | 2967 |
Ilość cylindrów / zaworów | 6 / 4 | 6 / 4 | 6 / 4 | 6 / 4 |
Stopień sprężania | 12 | 10.3 | 16.8 | 16.8 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 84.5 x 82.4 | 84.5 x 89 | 83 x 91.4 | 83 x 91.4 |
Moc kW/KM przy obrotach | 150/204 5250- 6500 | 220/300 5250- 6500 | 150/204 3750-4500 | 180/245 4000-4500 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 280/ 3000-5000 | 440/ 2900-4500 | 400/ 1250-3500 | 500/ 1400-3250 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 235 | 250 | 235 | 250 |
Przyspieszenie 0-100km/h | 8.3 | 5.6 | 7.4 | 6.3 |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) | 10.7 | 10.8 | 6.1 | 7.2 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) | 6.5 | 6.6 | 4.8 | 5.3 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) | 8.0 | 8.2 | 5.3 | 6.0 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 249/151/187 | 252/153/190 | 160/127/139 | 189/140/159 |
Norma emisji spalin | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 |
Skrzynia biegów | 7-bieg stronic | 7-bieg stronic | 8-bieg stronic | 7-bieg stronic |
Przełożenie na 1-biegu | 3.692 | 3.692 | 2.478 | 3.692 |
Przełożenie na 2-biegu | 2.150 | 2.150 | 1.441 | 2.150 |
Przełożenie na 3-biegu | 1.406 | 1.406 | 1.031 | 1.344 |
Przełożenie na 4-biegu | 1.025 | 1.025 | 0.797 | 0.974 |
Przełożenie na 5-biegu | 0.787 | 0.787 | 0.637 | 0.739 |
Przełożenie na 6-biegu | 0.625 | 0.625 | 0.524 | 0.573 |
Przełożenie na 7-biegu | 0.519 | 0.519 | 0.437 | 0.462 |
Przełożenie na 8-biegu | – | – | 0.369 | – |
Przełożenie na biegu wstecznym | 2.944 | 2.944 | 2.998 | 2.944 |
Felgi | 8Jx17 ET30 | 8Jx17 ET30 | 8Jx17 ET30 | 8Jx17 ET30 |
Opony | 235/55 R17 99Y | 235/55 R17 99Y | 235/55 R17 99Y | 235/55 R17 99Y |
Masa własna pojazdu (kg) | 1720 | 1770 | 1695 | 1770 |
Rozstaw osi (mm) | 2914 | 2914 | 2914 | 2914 |
Długość (mm) | 4969 | 4969 | 4969 | 4969 |
Wysokość (mm) | 1420 | 1420 | 1420 | 1420 |
Szerokość (mm) | 1911 | 1911 | 1911 | 1911 |
Pojemności: | ||||
Olej silnikowy (l) | 6.75 | 8.1 | 8 | 8 |
Zbiornik paliwa (l) | 65 | 65 | 65 | 65 |
Pojemnośc bagażnika (l) | 535 /1390 | 535 /1390 | 535 /1390 | 535 /1390 |
Średnica skrętu (m) | 11,9 | 11.9 | 11.9 | 11.9 |
Cena na rynku polskim | – | 277 000 | 248 000 | 275 000 |
Design i nadwozie
Elegancka stylistyka coupé z czterema drzwiami i dużą, szeroko otwierającą się pokrywą bagażnika, seryjnie zamykaną i otwieraną elektrycznie.
– Długość 4,97 metra, zmienna pojemność bagażnika – do 1.390 litrów
– Reflektory diodowe jako opcja; reflektory bi-ksenonowe i diodowe światła tylne jako wyposażenie seryjne
– Lekkie nadwozie, duży udział aluminium i stali o wysokiej wytrzymałości
Wnętrze i obsługa
– Eleganckie, nowoczesne prowadzenie linii, jakość wykończenia na poziomie manufaktury, atrakcyjne kolory i materiały, nowoczesne aplikacje z drewna warstwowego
– Seryjny przycisk Start-Stop
– Przednie fotele na życzenie z wentylacją i masażem
– System obsługowy MMI jako wyposażenie seryjne, wyświetlacz Head-up dostępny jako opcja
– Na życzenie MMI Navigation plus z panelem dotykowym i dużym, 8-calowym wyświetlaczem, usługi internetowe Google, Audi music Interface i Advanced Sound System firmy Bang & Olufsen
– Na życzenie pakiety nastrojowego oświetlenia z diodami w dachu, wokół konsoli środkowej i w progach
– Nowoczesne systemy bezpieczeństwa i wspierania kierowcy, takie jak Audi pre sense, adaptive cruise control z funkcją Stop & Go, Audi active lane assist, asystent widoczności w nocy, system rozpoznawania znaków drogowych i asystent parkowania
– Wysokoefektywna, oszczędzająca paliwo klimatyzacja
Silniki
– Cztery silniki V6, dwie mocne i efektywne jednostki benzynowe oraz dwie TDI, zakres mocy od 150 kW (204 KM) do 220 kW (300 KM)
– Wszystkie silniki z systemem zarządzania temperaturą, systemem Start-Stop i rekuperacją
– 3.0 TDI o mocy 150 kW (204 KM) z multitronic (napęd na przednią oś) emituje tylko 139 g CO2/km
Układ przenoszenia siły
– Napęd na przednią oś z multitronic, napęd quattro z siedmiobiegową S tronic
– quattro z mechanizmem różnicowym z kołem koronowym i rozdziałem momentu obrotowego na poszczególne koła
– quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym aktywnie rozdzielającym siły na tylnej osi jako opcja
Zawieszenie
– Precyzyjnie zestrojone zawieszenie, wahacze z aluminium
– Nowe elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego o wysokiej efektywności
– System wspomagania kierowcy Audi drive select jako wyposażenie seryjne
– Pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension z regulowanym tłumieniem dostępne jako opcja
– Koła od 18 do 20 cali średnicy, mocne hamulce
Zobacz także: A7 – galeria 200 oficjalnych zdjęć, A7 – zdjęcia z produkcji modelu