VW Golf MK6 Variant
Poniżej przedstawiamy dane techniczne nowego Golfa 6 Variant (2009-2012):
Silniki diesla:
Silnik | 1.6TDI BlueMotion | 1.6TDI 105KM | 1.6TDI 105KM DSG | 2.0TDI 140KM | 2.0TDI 140KM DSG |
Pojemność skokowa [cm3] |
1598 | 1598 | 1598 | 1968 | 1968 |
Ilość cylindrów / zaworów | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 |
Stopień sprężania | 16,5 | 16,5 | 16.5 | 16.5 | 16.5 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 79.5/80.5 | 79.5/80.5 | 79.5/80.5 | 81/95.5 | 81/95.5 |
Moc kW/KM przy obrotach | 77/105 4400 | 77/105 4400 | 77/105 4400 | 103/140 4200 | 103/140 4200 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 250/1500- 2500 | 250/1500- 2500 | 250/1500- 2500 | 320/1750- 2500 | 320/1750- 2500 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) | 140, 330 (61) | 140, 330 (61) | 140, 330 (61) | 140, 330 (61) | 140, 330 (61) |
Prędkość maksymalna (km/h) | 190 | 190 | 190 | 210 | 208 |
Przyspieszenie 0-80/0-100km/h | 7.9/11.9 | 7.9/12,2 | 7.9/11.9 | 6.7/9.7 | 6.7/9.7 |
Przyspieszenie 0-400/0-1000m/s | – | – | – | – | – |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu | – | – | – | 10.5/14.5 | – |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) | 5.2 | 5.7 | 5.7 | 6.5 | 7.1 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) | 3.6 | 3.9 | 4.2 | 4.1 | 4.5 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) | 4.2 | 4.5 | 4.8 | 5 | 5.6 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 109 | 119 | 125 | 132 | 144 |
Poziom hałasu podczas postoju/w trakcie jazdy (dB(A)) | 70/69 | 70/69 | 69/69 | 71/71 | 69/69 |
Norma emisji spalin | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 |
Skrzynia biegów | 5-bieg | 5-bieg | 7-bieg DSG | 6-bieg | 6-bieg DSG |
Przełożenie biegu jałowego | 3.647 | 3.647 | 4.8 | 3.45 | 4.118 |
Przełożenie na 1-biegu | 3.778 | 3.778 | 3.5 | 3.769 | 3.462 |
Przełożenie na 2-biegu | 1.944 | 1.944 | 2.087 | 1.958 | 2.05 |
Przełożenie na 3-biegu | 1.185 | 1.185 | 1.343 | 1.257 | 1.3 |
Przełożenie na 4-biegu | 0.816 | 0.816 | 0.933 | 0.87 | 0.902 |
Przełożenie na 5-biegu | 0.625 | 0.625 | 0.972 | 0.857 | 0.914 |
Przełożenie na 6-biegu | – | – | 0.778 | 0.717 | 0.756 |
Przełożenie na 7-biegu | – | – | 0.653 | – | – |
Przełożenie na biegu wstecznym | 3.6 | 3.6 | 3.72 | 4.549 | 3.989 |
Felgi | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/1 J x 16 |
Opony | 205/55 R 16H | 205/55 R 16H | 205/55 R 16H | 205/55 R 16H | 205/55 R 16H |
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) | 280/256 | 280/256 | 288/256 | 288/256 | 288/256 |
Masa własna pojazdu | 1377 | 1370 | 1391 | 1420 | 1446 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1960 | 1980 | 2000 | 2030 | 2050 |
Ładowność (kg) | 583 | 610 | 609 | 610 | 604 |
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) | 1010/1000 | 1030/1000 | 1050/1000 | 1080/1000 | 1100/1000 |
Pojemności: | |||||
Olej silnikowy (l) | – | – | – | 4 | 4 |
Płyn chłodniczy (l) | – | – | – | 9.6 | 9.6 |
Płyn do spryskiwaczy (l) | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Zbiornik paliwa (l) | 55 | 55 | 55 | 55 | 55 |
Ceny PLN z VAT | |||||
Trendline | – | 77 940 | 86 740 | – | – |
Comfortline | – | 79 940 | 88 740 | 88 040 | 96 340 |
Highline | – | 82 240 | 91 040 | 90 340 | 98 640 |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010
Silniki benzynowe:
Silnik | 1.4 80KM | 1.6 102KM | 1.4 122KM | 1.4 122KM DSG | 1.4 160KM | 1.4 160KM DSG |
Pojemność skokowa [cm3] |
1390 | 1595 | 1390 | 1390 | 1390 | 1390 |
Ilość cylindrów / zaworów | 4 / 4 | 4 / 2 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 |
Stopień sprężania | 10,5 | 10,5 | 10 | 10 | 10 | 10 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 76,5/75,6 | 81/77,4 | 76.5/75.6 | 76.5/75.6 | 76.5/75.6 | 76.5/75.6 |
Moc kW/KM przy obrotach | 59/80 5000 | 75/102 5600 | 90/122 5000 | 90/122 5000 | 118/160 5800 | 118/160 5800 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 132/3800 | 148/3800 | 200/1500- 4000 | 200/1500- 4000 | 240/1500- 4500 | 240/1500- 4500 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) | 90, 220 (44) | 140, 220 (44) | 110, 220 (44) | 140, 220 (44) | 110, 280 (60) | 110, 280 (60) |
Prędkość maksymalna (km/h) | 173 | 188 | 201 | 201 | 220 | 220 |
Przyspieszenie 0-80/0-100km/h | 9.9/14.9 | 7.9/12,2 | 6.8/9.9 | 6.8/9.9 | 6/8.4 | 6/8.4 |
Przyspieszenie 0-400/0-1000m/s | – | – | – | – | – | – |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu | 23.5 | 15.5 | 12.5/16 | – | 10.5/13 | – |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) | 8.5 | 9.8 | 8.3 | 7.7 | 8.4 | 7.7 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) | 5.1 | 5.7 | 5.3 | 5.1 | 5.3 | 5.3 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) | 6.4 | 7.2 | 6.3 | 6 | 6.4 | 6.1 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 149 | 168 | 144 | 139 | 149 | 143 |
Poziom hałasu podczas postoju/w trakcie jazdy (dB(A)) | 76/73 | 77/72 | 77/72 | 76/71 | 76/72 | 75/70 |
Norma emisji spalin | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 |
Skrzynia biegów | 5-bieg | 5-bieg | 6-bieg | 7-bieg DSG | 6-bieg | 7-bieg DSG |
Przełożenie biegu jałowego | 4.357 | 4.533 | 3.647 | 4.438 | 3.647 | 4.438 |
Przełożenie na 1-biegu | 3.769 | 3.455 | 3.778 | 3.765 | 3.778 | 3.765 |
Przełożenie na 2-biegu | 2.095 | 1.955 | 2.063 | 2.273 | 2.118 | 2.273 |
Przełożenie na 3-biegu | 1.281 | 1.281 | 1.455 | 1.531 | 1.36 | 1.531 |
Przełożenie na 4-biegu | 0.927 | 0.975 | 1.107 | 1.122 | 1.028 | 1.122 |
Przełożenie na 5-biegu | 0.74 | 0.813 | 0.875 | 1.176 | 0.857 | 1.176 |
Przełożenie na 6-biegu | – | – | 0.733 | 0.951 | 0.733 | 0.951 |
Przełożenie na 7-biegu | – | – | 0.795 | 0.795 | ||
Przełożenie na biegu wstecznym | 3.182 | 3.182 | 3.6 | 4.17 | 3.6 | 4.17 |
Felgi | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/1 J x 16 |
Opony | 205/55 R 16H | 205/55 R 16H | 205/55 R 16H | 205/55 R 16H | 205/55 R 16V | 205/55 R 16V |
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) | 280/256 | 280/256 | 288/256 | 288/256 | 312/282 | 312/282 |
Masa własna pojazdu | 1256 | 1272 | 1319 | 1351 | 1373 | 1385 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1870 | 1890 | 1940 | 1970 | 1960 | 1970 |
Ładowność (kg) | 614 | 618 | 621 | 619 | 586 | 585 |
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) | 920/1000 | 940/1000 | 990/1000 | 1020/1000 | 1010/1000 | 1020/1000 |
Pojemności: | ||||||
Olej silnikowy (l) | 3,5 | 4 | 3.6 | 3.6 | 3.6 | 3.7 |
Płyn chłodniczy (l) | 7,1 | 8 | 7.3 | 7.3 | 7.3 | 7.3 |
Płyn do spryskiwaczy (l) | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Zbiornik paliwa (l) | 55 | 55 | 55 | 55 | 55 | 55 |
Ceny PLN z VAT | ||||||
Trendline | 63 440 | 66 940 | 70 840 | 79 140 | – | – |
Comfortline | – | 68 940 | 72 840 | 81 140 | 77 440 | 85 740 |
Highline | – | 71 140 | 75 140 | 83 440 | 79 440 | 88 040 |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010
Wymiary i dane eksploatacyjne Golfa 6 Variant:
Długość: 4534mm
Szerokość: 1781mm
Wysokość: 1504mm
Pojemność bagażnika: 550l (1496l po rozłożeniu tylnej kanapy)
Rozstaw osi: 2578mm
Rozstaw kół przód/tył: 1535/1508mm
Zwrotność: 10,9m
Pojemność zbiornika paliwa: 55l
Pojemność zbiornika czynnika klimatyzacji: 500-550g
Pojemność układu hamulcowego: 1,15l
Ilość gwiazdek w teście Euro NCAP: 5 (36/37 punktów)
Wyposażenie
Golf Variant oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Ta ostatnia zastąpiła dotychczasową wersję Sportline. Wszystkie wersje posiadają seryjnie 4 poduszki, kurtyny powietrzne oraz klimatyzację. W przypadku wyposażenia samochodu w skrzynię DSG dołączany jest system ESP wraz z asystentem podjazdu. Każda wersja posiada ponadto specyficzne detale, które ją wyróżniają.
Golf Variant Trendline
Już wersja podstawowa dysponuje rozszerzonym wyposażeniem seryjnym. W stosunku do poprzedniego modelu nowy Golf różni się od poprzednika dodatkowymi seryjnymi elementami, takimi jak komputer pokładowy, widoczne końcówki rur wydechowych (przy silnikach o mocy powyżej 105 KM), wstawki dekoracyjne Titan, światła do jazdy w dzień zintegrowane z głównymi reflektorami oraz półautomatyczna klimatyzacja Climatic. Również seryjne są elektrycznie podnoszone i opuszczane szyby z przodu i z tyłu, centralny zamek z pilotem, oświetlenie bagażnika, schowki wraz z półką w podsufitce, elektrycznie ustawiane i ogrzewane lusterka zewnętrzne oraz relingi dachowe. Golf Variant Trendline wyposażony jest seryjnie w opony 205/55 R 16.
Golf Variant Comfortline
Jeszcze bardziej wyraźne są różnice w wyposażeniu w przypadku nowego Golfa w wersji Comfortline. Poza elementami z wersji Trendline jego charakter podkreślają nowe, 16-calowe koła ze stopów metali lekkich Atlanta, nowe wstawki dekoracyjne (Black Pyramide), chromowane listwy przy bocznych oknach, chromowane ramy wokół poprzecznych listew osłony chłodnicy, nowa trójramienna kierownica, nowa welurowa tapicerka (Scout) oraz tempomat.
Golf Variant Highline
Nową linię wyposażenia Highline wyróżniają 16-calowe koła ze stopu metali lekkich Sedona, chromowane poprzeczki w kratownicy osłony chłodnicy, chromowane osłony wlotów powietrza, reflektory przeciwmgielne wraz z funkcją statycznego doświetlania zakrętów oraz srebrne, anodowane relingi dachowe. W środku Golf Variant Highline posiada takie elementy jak komputer pokładowy MFA Plus, sportowe siedzenia ze środkową częścią pokrytą Alcantarą (Dropmag), wstawki dekoracyjne Chrom matt, regulację wysokości fotela pasażera, chromowane ramki wokół włączników, kierownicę multifunkcyjną (dla DSG z funkcją tiptronic) oraz automatyczną klimatyzację Climatronic.
Ponadto dla wszystkich wersji nowego Golfa Varianta dostępne są liczne elementy wyposażenia dodatkowego.
Więcej zdjęć i ciekawostek można znaleźć tutaj.
foto: Volkswagen