Seat Ibiza IV
Dane techniczne Seat Ibiza 6J (2008- aktualnie)
Silniki diesla (dane dotyczą aut wyprodukowanych w latach 2008 – 2011):
Silnik | 1.4TDI 80KM | 1.4TDI 80KM Ecomotive | 1.6TDI 90KM | 1.9TDI 105KM |
Pojemność skokowa [cm3] |
1422 | 1422 | 1598 | 1896 |
Ilość cylindrów / zaworów | 4 / 2 | 4 / 2 | 4 / 4 | 4 / 2 |
Stopień sprężania | 19.5 | 19.5 | 16.5 | 18.5 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 79.5/95.5 | 79.5/95.5 | 79.5/80.5 | 79.5/95.5 |
Moc kW/KM przy obrotach | 59/80 4000 | 59/80 4000 | 66/90 4200 | 77/105 4000 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 195/1800- 2200 | 195/1800- 2200 | 230/1500- 2500 | 240/1900 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) | 90, 280 (61) | 90, 280 (61) | 90, 280 (61) | 90, 280 (61) |
Prędkość maksymalna (km/h) | 169 | 171 | 177 | 186 |
Przyspieszenie 0-100km/h(s) | 13.1 | 12.9 | 12.0 | 10.6 |
Przyspieszenie 0-1000m/s (s) | 35 | 34.7 | 33.7 | 32.6 |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5 biegu | 13.9 | 13.3 | 12.0 | 14.3 |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) | 5.6 | 4.9 | 5.1 | 6.0 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) | 3.6 | 3.0 | 3.6 | 3.7 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) | 4.3 | 3.7 | 4.2 | 4.5 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 114 | 98 | 109 | 119 |
Norma emisji spalin | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 |
Skrzynia biegów | 5-bieg | 5-bieg | 5-bieg | 5-bieg |
Przełożenie biegu jałowego | 3.157 | 3.157 | 3.157 | 3.157 |
Przełożenie na 1-biegu | 3.778 | 3.778 | 3.777 | 3.778 |
Przełożenie na 2-biegu | 2.062 | 2.062 | 2.117 | 2.118 |
Przełożenie na 3-biegu | 1.250 | 1.250 | 1.268 | 1.269 |
Przełożenie na 4-biegu | 0.843 | 0.843 | 0.864 | 0.865 |
Przełożenie na 5-biegu | 0.658 | 0.658 | 0.659 | 0.625 |
Przełożenie na 6-biegu | – | – | – | – |
Przełożenie na 7-biegu | – | – | – | – |
Przełożenie na wstecznym | 3.6 | 3.6 | 3.6 | 3.6 |
Felgi (cale) | 6 J x 14 | 6 J x 14 | 6 J x 15 | 6 J x 15 |
Opony | 175/70 R 14 | 175/70 R 14 | 185/60 R 15 | 185/60 R 15 |
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) | 256/200 | 256/200 | 256/232 | 288/232 |
Masa własna pojazdu | 1100 | 1090 | 1120 | 1125 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1601 | 1591 | 1621 | 1626 |
Ładowność (kg) | 490 | 500 | 500 | 500 |
Maksymalna masa przyczepy z hamulcem (kg) | 1000 | 1000 | 1200 | 1200 |
Pojemności: | ||||
Olej silnikowy (l) | – | – | 4.2 | 4.2 |
Płyn chłodniczy (l) | – | – | 8.1 | 8.1 |
Płyn do spryskiwaczy (l) | 3.5 | 3.5 | 3.5 | 3.5 |
Zbiornik paliwa (l) | 45 | 45 | 45 | 45 |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki, 5-drzwi
Silniki benzynowe (dane dotyczą aut wyprodukowanych w latach 2008 – 2011):
Silnik | 1.2 60KM | 1.2 70KM | 1.4 85KM | 1.6 105KM | 1.6 105KM DSG | 1.4TSI 150KM FR | 1.4TSI 180KM Cupra |
Pojemność skokowa [cm3] |
1198 | 1198 | 1390 | 1598 | 1598 | 1390 | 1390 |
Ilość cylindrów / zaworów | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 |
Stopień sprężania | 10.5 | 10.5 | 10.5 | 10.5 | 10.5 | 10 | 10 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 76.5/86.9 | 76.5/86.9 | 76.5/75.6 | 76.5/86.9 | 76.5/86.9 | 76.5/75.6 | 76.5/75.6 |
Moc kW/KM przy obrotach | 44/60 5200 | 51/70 5400 | 63/85 5000 | 77/105 5600 | 77/105 5600 | 110/150 5800 | 132/180 6200 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 108/3000 | 112/3000 | 132/3800 | 153/3800 | 153/3800 | 220/1250- 4500 | 250/2000- 4500 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) | 70, 220 (44) | 70, 220 (44) | 90, 220 (44) | 90, 220 (44) | 90, 220 (44) | 110, 220 (44) | 110, 220 (44) |
Prędkość maksymalna (km/h) | 155 | 163 | 175 | 187 | 186 | 211 | 225 |
Przyspieszenie 0-100km/h(s) | 15.9 | 15.0 | 12.2 | 10.5 | 10.3 | 7.8 | 7.2 |
Przyspieszenie 0-1000m/s (s) | 37.2 | 36.5 | 33.9 | 32.2 | 32.3 | 28.8 | 28.1 |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5 biegu | 17 | 18.8 | 18.4 | 16.5 | 17.1 | 10.2 | 8.4 |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) | 7.3 | 7.6 | 8.1 | 8.4 | 7.7 | 8.1 | 8.3 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) | 4.5 | 4.9 | 4.8 | 5 | 4.8 | 5.3 | 5.3 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) | 5.5 | 5.9 | 6 | 6.3 | 5.8 | 6.3 | 6.4 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 128 | 139 | 142 | 149 | 139 | 146 | 148 |
Norma emisji spalin | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 4 | Euro 4 | Euro 5 | Euro 5 |
Skrzynia biegów | 5-bieg | 5-bieg | 5-bieg | 5-bieg | 7-bieg DSG | 7-bieg DSG | 7-bieg DSG |
Przełożenie biegu jałowego | 4.188 | 4.188 | 3.882 | 3.933 | 4.388 | 4.437 | 4.437 |
Przełożenie na 1-biegu | 3.769 | 3.769 | 3.769 | 3.769 | 3.765 | 3.500 | 3.500 |
Przełożenie na 2-biegu | 2.095 | 2.095 | 2.095 | 2.095 | 2.367 | 2.272 | 2.272 |
Przełożenie na 3-biegu | 1.281 | 1.387 | 1.387 | 1.387 | 1.575 | 1.531 | 1.531 |
Przełożenie na 4-biegu | 0.926 | 1.026 | 1.026 | 1.026 | 1.151 | 1.121 | 1.121 |
Przełożenie na 5-biegu | 0.740 | 0.851 | 0.813 | 0.813 | 1.188 | 1.176 | 1.176 |
Przełożenie na 6-biegu | – | – | – | – | 0.981 | 0.951 | 0.951 |
Przełożenie na 7-biegu | – | – | – | – | 0.810 | 0.795 | 0.795 |
Przełożenie na wstecznym | 4.188 | 4.188 | 3.882 | 3.933 | 4.280 | 4.169 | 4.169 |
Felgi (cale) | 6 J x 14 | 6 J x 14 | 6 J x 14 | 6 J x 15 | 6 J x 15 | 7 J x 17 | 7 J x 17 |
Opony | 175/70 R14 | 175/70 R14 | 175/70 R14 | 185/60 R15 | 185/60 R15 | 215/40 R17 | 215/40 R17 |
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) | 256/200 | 256/200 | 256/200 | 256/232 | 256/232 | 288/232 | 312/232 |
Masa własna pojazdu | 999 | 999 | 1025 | 1040 | 1070 | 1192 | 1172 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1500 | 1500 | 1526 | 1541 | 1571 | 1693 | 1673 |
Ładowność (kg) | 500 | 500 | 500 | 500 | 500 | 500 | 500 |
Maksymalna masa przyczepy z hamulcem (kg) | 800 | 800 | 1000 | 1000 | 1000 | 1300 | – |
Pojemności: | |||||||
Olej silnikowy (l) | – | – | 3.5 | 4 | 4 | 3,6 | 3,6 |
Płyn chłodniczy (l) | – | – | 7,1 | 8 | 8 | 7,3 | 7,3 |
Płyn do spryskiwaczy (l) | 3.5 | 3.5 | 3.5 | 3.5 | 3.5 | 3.5 | 3.5 |
Zbiornik paliwa (l) | 45 | 45 | 45 | 45 | 45 | 45 | 45 |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki, 5-drzwi (wyjątek – wersja Cupra)
Seat Ibiza FR TDI 2.0 143KM (dane dotyczą aut wyprodukowanych w latach 2008 – 2011):
Silnik | 2.0TDI FR SC | 2.0TDI FR 5D |
Pojemność skokowa [cm3] |
1968 | |
Ilość cylindrów / zaworów | 4 / 4 | |
Stopień sprężania | 16.5 | |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 81/95.5 | |
Moc kW/KM przy obrotach | 105/143 4200 | |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 320/ 1750-2500 | |
Alternator(A), Akumulator (A(Ah)) | 90, 280 (61) | |
Prędkość maksymalna (km/h) | 210 | 208 |
Przyspieszenie 0-100km/h(s) | 8.2 | 8.3 |
Przyspieszenie 0-1000m/s (s) | 29.4 | 29.6 |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5 biegu | 9.0 | 9.2 |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) | 5.9 | |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) | 3.9 | |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) | 4.6 | |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 119 | |
Norma emisji spalin | Euro 5 | |
Skrzynia biegów | 6-bieg | |
Przełożenie biegu jałowego | 3.238 | |
Przełożenie na 1-biegu | 3.769 | |
Przełożenie na 2-biegu | 1.959 | |
Przełożenie na 3-biegu | 1.257 | |
Przełożenie na 4-biegu | 0.867 | |
Przełożenie na 5-biegu | 0.857 | |
Przełożenie na 6-biegu | 0.717 | |
Przełożenie na 7-biegu | – | – |
Przełożenie na wstecznym | 4.549 | |
Felgi (cale) | 17″ | |
Opony | 215//40 R17 | |
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) | 288/232 | |
Masa własna pojazdu | 1245 | 1270 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1671 | 1696 |
Ładowność (kg) | 425 | |
Maksymalna masa przyczepy z hamulcem (kg) | ||
Pojemności: | ||
Olej silnikowy (l) | 4 | |
Płyn chłodniczy (l) | 9.6 | |
Płyn do spryskiwaczy (l) | 3.5 | |
Zbiornik paliwa (l) | 45 |
Wymiary i dane eksploatacyjne Ibizy:
Długość: 4052mm
Szerokość: 1693mm
Wysokość: 1445mm
Pojemność bagażnika: 292l
Rozstaw osi: 2469mm
Rozstaw kół przód/tył: 1465/1457mm
Zwrotność: 10,48m
Pojemność zbiornika paliwa: 45l
Pojemność zbiornika czynnika klimatyzacji: ?
Pojemność układu hamulcowego: ?
Ilość gwiazdek w teście Euro NCAP: 5
Nowy SEAT Ibiza SportCoupe właśnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Ten nowy model łączący imponujący, awangardowy kształt zewnętrzny z niezwykłymi właściwościami dynamicznymi i szerokim zakresem dostępnych jednostek napędowych. Dodatkową nowością jest debiut, w tym segmencie rynku nowej, siedmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów DSG, która zapewnia nowej Ibizie szybszą reakcję oraz doskonały komfort jazdy.
Koncepcja samochodu sportowego firmy SEAT została rozwinięta wraz z nową Ibizą SportCoupe, dla której opracowano kompaktowe nadwozie typu coupe, o długości 4,034 metra oraz wysokości jedynie 1,428 metra, nadwozie, które stanowi odzwierciedlenie temperamentu samochodu i zapewnia mu zwinność i komfort, tak w mieście, jak i na autostradzie. Nowa, opracowana przez grupę VW, dla tego segmentu samochodów platforma, sprzyja również właściwościom dynamicznym nowego SEAT-a Ibizy SC.
Konstrukcja, jakość oraz precyzja są trzema elementami, które wyróżniają najnowszy model firmy SEAT, podkreślając nową koncepcję wzornictwa strzały (“Arrow Design”), charakteryzującą się niższym umieszczaniem reflektorów oraz osłony chłodnicy, co nadaje całości bardziej sportowy wygląd.
Elementy wewnętrzne oraz zewnętrzne nowej Ibizy SC, obejmujące deskę rozdzielczą, tablicę przyrządów, dysze układu nawiewu oraz centralną konsolę, zawierającą wyposażenie audio oraz łącze Bluetooth, którymi można sterować za pomocą przełączników umieszczonych w kolumnie kierowniczej, zostały dopracowane w najdrobniejszych szczegółach.
Automatyczna skrzynia biegów DSG, po raz pierwszy w tym segmencie samochodów
Nowy SEAT Ibiza SportCoupe jest wyposażony w nową, siedmiobiegową, automatyczną skrzynię biegów DSG (model 1.6 105 KM), montowaną po raz pierwszy w tym segmencie samochodów, co może być powodem do zazdrości wśród konkurencji. Właściwy dla nowej Ibizy sportowych charakter samochodu, w naturalny sposób łączy się z komfortem i niezawodnością jednej z najskuteczniejszych, automatycznych skrzyni biegów, dostępnych na rynku.
Dzięki skróceniu pierwszego oraz drugiego biegu oraz zmniejszeniu przełożeń, ta nowa, wykorzystująca dwutarczowe sprzęgło, automatyczna skrzynia biegów zapewnia nowej Ibizie lepsze przyspieszenia. To rozwiązanie pozwala również zapewnić bardzo niskie zużycie paliwa – siódmy bieg nadaje się idealnie do długich podróży samochodem.
Zwinna, uwodzicielska ekstrawertyczka, nowa Ibiza SportCoupe będzie produkowana wyłącznie w fabryce firmy SEAT w Martorell, w pobliżu Barcelony i będzie dostępna w trzech wersjach wyposażenia – Reference, Stylance oraz Sport, charakteryzujących się bardzo bogatym wyposażeniem, nawet w przypadku podstawowego modelu. W przyszłości, na rynku mają pojawić się również wersje ECOMOTIVE, FR oraz Cupra.
tekst, foto: Seat