Seat Leon II
Dane techniczne Seat Leon II (2005-2010):
Silniki diesla:
Silnik | 1.9TDI 90KM | 1.9TDI 105KM | 1.9TDI 105KM Eco motive | 1.9.TDI 105KM DSG | 2.0TDI 140KM | 2.0TDI 140KM DSG | 2.0TDI 170KM FR | 2.0TDI 170KM FR DSG |
Pojemność skokowa [cm3] |
1896 | 1968 | ||||||
Ilość cylindrów / zaworów | 4 / 2 | 4 / 4 | ||||||
Stopień sprężania | 18.5 | 18.5 | 16.5 | |||||
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 79.5/95.5 | 81/95.5 | ||||||
Moc kW/KM przy obrotach | 66/90 4000 | 77/105 4000 | 103/140 4000 | 125/170 4200 | ||||
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 210/ 1800 | 250/1900 | 320/1750 -2500 | 350/1750- 2500 | ||||
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) | 110, 280 (61) | |||||||
Prędkość maksymalna (km/h) | 174 | 185 | 186 | 186 | 205 | 205 | 214 | 214 |
Przyspieszenie 0-100km/h(s) | 13.3 | 11.3 | 10.9 | 11.7 | 9.3 | 9.3 | 8.2 | 8 |
Przyspieszenie 0-1000m (s) | 34.9 | 33.2 | 32.6 | 33.4 | 30.6 | 30.6 | 29.3 | 29 |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5 biegu | 16.1/ | 12.4/ | 16.5/ | – | 8.2/10.1 | – | 8.2/10.5 | – |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) | 6.5 | 6.5 | 5.7 | 7.6 | 7.4 | 7.3 | 6.9 | 7.1 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) | 4.3 | 4.3 | 3.9 | 4.9 | 4.6 | 4.9 | 4.4 | 4.8 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) | 5 | 5 | 4.5 | 5.8 | 5.6 | 5.7 | 5.3 | 5.6 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 135 | 135 | 119 | 154 | 147 | 154 | 139 | 148 |
Norma emisji spalin | Euro 5 | |||||||
Skrzynia biegów | 5-bieg | 5-bieg | 5-bieg | 6-bieg DSG | 6-bieg | 6-bieg DSG | 6-bieg | 6-bieg DSG |
Przełożenie biegu jałowego | 3.389 | 3.389 | 3.389 | 4.375 | 3.684 | 3.989 | 3.684 | 4.118 |
Przełożenie na 1-biegu | 3.778 | 3.778 | 3.778 | 3.462 | 3.769 | 3.462 | 3.769 | 3.462 |
Przełożenie na 2-biegu | 2.063 | 2.063 | 2.063 | 2.050 | 2.087 | 2.050 | 2.078 | 2.050 |
Przełożenie na 3-biegu | 1.348 | 1.348 | 1.250 | 1.3 | 1.324 | 1.3 | 1.324 | 1.3 |
Przełożenie na 4-biegu | 0.967 | 0.967 | 0.844 | 0.902 | 0.977 | 0.902 | 0.919 | 0.902 |
Przełożenie na 5-biegu | 0.744 | 0.744 | 0.625 | 0.914 | 0.975 | 0.914 | 0.902 | 0.914 |
Przełożenie na 6-biegu | – | – | – | 0.756 | 0.814 | 0.756 | 0.757 | 0.756 |
Przełożenie na 7-biegu | – | – | – | – | – | – | – | – |
Przełożenie na wstecznym | 3.6 | 3.6 | 3.6 | 3.989 | 4.5.49 | 3.989 | 4.549 | 3.989 |
Prędkość przy 1000obrotach na 5/6 biegu | 45/ | 46/ | 54.6/ | 38/46 | 40.7/ 4.8 | 40.4/ 48.8 | 44/52.6 | 41.6/ 50.3 |
Felgi (cale) | 6 J x 15 | 6 1/2 J x 16 | 7 J x 17 | |||||
Opony | 195/65 R15 | 205/55 R16 | 225/45 R17 | |||||
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) | 280×22/ 255×10 | 288×25/ 255×10 | 312×25/ 255×10 | |||||
Masa własna pojazdu | 1290 | 1290 | 1250 | 1320 | 1315 | 1355 | 1320 | 1345 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1868 | 1868 | 1820 | 1890 | 1885 | 1925 | 1890 | 1915 |
Ładowność (kg) | 578 | 578 | 570 | |||||
Maksymalna masa przyczepy z hamulcem (kg) | 1500 | |||||||
Pojemności: | ||||||||
Olej silnikowy (l) | 4.2 | 3.8 | ||||||
Płyn chłodniczy (l) | 8.2 | 8.8 | ||||||
Płyn do spryskiwaczy (l) | 3.5 | |||||||
Zbiornik paliwa (l) | 55 |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki, 5-drzwi
Silniki benzynowe:
Silnik | 1.4 85KM | 1.6 102KM | 1.4TSI 125KM | 1.8TSI 160KM | 1.8TSI 160KM DSG | 2.0TSI 211KM FR | 2.0TSI 211KM FR DSG | 2.0TSI 240KM Cupra |
Pojemność skokowa [cm3] |
1390 | 1595 | 1390 | 1798 | 1984 | |||
Ilość cylindrów / zaworów | 4 / 4 | 4 / 2 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | |||
Stopień sprężania | 10.5 | 10.3 | 10 | 9.6 | 9.6 | 9.6 | 9.8 | |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 76.5/ 75.6 | 81/77.4 | 76.5/75.6 | 82.5/84.2 | 82.5/92.8 | |||
Moc kW/KM przy obrotach | 63/83 5000 | 75/102 5600 | 92/125 5000 | 118/160 4500- 6200 | 155/211 5300- 6200 | 177/240 5700- 6300 | ||
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 132/ 3800 | 148/ 3800 | 200/1500 -4000 | 250/1500- 4500 | 280/1700- 5200 | 300/ 2200 -5500 | ||
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) | 90, 220 (44) | 110, 220 (44) | 140, 280 (60) | |||||
Prędkość maksymalna (km/h) | 172 | 184 | 197 | 213 | 213 | 233 | 233 | 247 |
Przyspieszenie 0-100km/h(s) | 13.7 | 11.7 | 9.8 | 7.9 | 7.8 | 6.9 | 6.9 | 6.4 |
Przyspieszenie 0-1000m (s) | 35.2 | 33.5 | 31.3 | 28.9 | 28.7 | 27.3 | 27.3 | 26.4 |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5 biegu/6 biegu | 18/ | 14.3/ | 12/15.5 | 9/11.5 | – | 7.5/9.5 | – | 6.4/8.2 |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) | 8.6 | 9.9 | 8.1 | 9 | 8.8 | 10 | 9.9 | 10.7 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) | 5.2 | 5.6 | 5.1 | 5.5 | 5.3 | 5.7 | 6 | 6.6 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) | 6.5 | 7.2 | 6.2 | 6.8 | 6.6 | 7.3 | 7.5 | 8.2 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 154 | 169 | 148 | 159 | 153 | 170 | 174 | 190 |
Norma emisji spalin | Euro 5 | |||||||
Skrzynia biegów | 5-bieg | 5-bieg | 6-bieg | 6-bieg | 7-bieg DSG | 6-bieg | 7-bieg DSG | 6-bieg |
Przełożenie biegu jałowego | 4.533 | 4.533 | 4.055 | 3.647 | 4.169 | 3.989 | 3.989 | 4.235 |
Przełożenie na 1-biegu | 3.769 | 3.769 | 3.615 | 3.777 | 3.764 | 3.357 | 3.461 | 3.357 |
Przełożenie na 2-biegu | 2.095 | 2.095 | 1.955 | 2.062 | 2.272 | 2.086 | 2.150 | 2.087 |
Przełożenie na 3-biegu | 1.387 | 1.433 | 1.281 | 1.454 | 1.531 | 1.468 | 1.464 | 1.468 |
Przełożenie na 4-biegu | 1.026 | 1.079 | 0.973 | 1.107 | 1.121 | 1.097 | 1.078 | 1.088 |
Przełożenie na 5-biegu | 0.813 | 0.851 | 0.778 | 0.875 | 1.176 | 1.108 | 1.093 | 1.108 |
Przełożenie na 6-biegu | – | – | 0.646 | 0.725 | 0.951 | 0.926 | 0.921 | 0.911 |
Przełożenie na 7-biegu | – | – | – | – | 0.795 | – | – | – |
Przełożenie na wstecznym | 3.182 | 3.182 | 3.182 | 3.6 | 4.169 | 3.989 | 3.989 | 3.990 |
Prędkość przy 1000obrotach na 5/6 biegu | 31.4/ | 30/ | 36.6/ 44 | 36.2/ 43.7 | 30.5/ 37.7 | 33.9/ 40.5 | 33.8/ 40.1 | 31.9/ 38.8 |
Felgi (cale) | 6 J x 15 | 6 1/2 J x 16 | 8 J x 17 | 8 J x 17 | 8 J x 18 | |||
Opony | 195/65 R15 | 205/55 R16 | 225/45 R 17 | 225/45 R17 | 225/40 R18 | |||
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) | 280×22/ 256×10 | 288×25/ 255×10 | 312/ 286 | 312/ 286 | 345/ 286 | |||
Masa własna pojazdu | 1176 | 1205 | 1249 | 1280 | 1295 | 1320 | 1350 | 1375 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1746 | 1783 | 1819 | 1850 | 1865 | 1890 | 1920 | 1945 |
Ładowność (kg) | 570 | 582 | 570 | |||||
Maksymalny ciężar przyczepy z hamulcem (kg) | 1200 | 1500 | ||||||
Pojemności: | ||||||||
Olej silnikowy (l) | 3.5 | 4 | 3.6 | 4.6 | ||||
Płyn chłodniczy (l) | 7.1 | 8 | 7.3 | 8.6 | ||||
Płyn do spryskiwaczy (l) | 3.5 | |||||||
Zbiornik paliwa (l) | 55 |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki, 5-drzwi (wyjątek – wersja Cupra)
Wymiary i dane eksploatacyjne Leona:
Długość: 4315mm
Szerokość: 1768mm
Wysokość: 1455mm
Pojemność bagażnika: 341l
Rozstaw osi: 2578mm
Rozstaw kół przód/tył: 1541/1517mm
Zwrotność: 10,7m
Pojemność zbiornika paliwa: 55l
Pojemność zbiornika czynnika klimatyzacji: ?
Pojemność układu hamulcowego: ?
Ilość gwiazdek w teście Euro NCAP: 5
Zobacz też: Seat Leon galeria zdjęć
Sportowa elegancja
Koncepcja Salsy stworzona w 2000 roku będzie kontynuowana w produkowanej seryjnie nowej generacji modelu SEAT León. W eleganckim nadwoziu nowego samochodu połączono sportowy wizerunek coupé z funkcjonalnością auta 5-drzwiowego. Sylwetka nadwozia Leóna idealnie pasuje do firmowego hasła „zaprojektowany, by pobudzić emocje”, którym Walter de’Silva określa styl koncepcji realizowanej w najnowszych generacjach samochodów SEAT.
Nowy SEAT León dołącza do Ibizy i Altei, stając się trzecim filarem zupełnie nowego SEAT-a. Jest to najnowszy model wprowadzany na rynek przez hiszpańskiego producenta w ramach nowej generacji produktów po utworzeniu Grupy Marek Audi w 2002 roku. Co ważniejsze, spośród wszystkich modeli nowej generacji to właśnie León wyraża w najwyższym stopniu sportowego ducha i innowacyjny styl, będąc jednocześnie zakorzenionym w wartościach marki.
Wygląd coupé – funkcjonalność 5-drzwiowego hatchbacka
Nowy León wywodzi się od prototypowego samochodu Salsa i podobnie jak pierwowzór łączy w sobie funkcjonalność auta pięciodrzwiowego ze sportowym wizerunkiem coupé. Taką sylwetkę uzyskano dzięki ukryciu klamek otwierających tylne drzwi w słupkach oraz profilowi samych drzwi, które podkreślają linię coupé nowego SEAT-a.
Wyraziste reflektory, atrakcyjny kształt maski oraz duża osłona chłodnicy, która zdominowała przód auta doskonale komponują się z mocno wysklepionymi nadkolami. Tu właśnie rozpoczyna się „dynamiczna linia” – jeden z unikatowych elementów wzorniczych charakterystycznych dla samochodów SEAT nowej generacji. Linia ta biegnie dalej w dół przez przednie i tylne drzwi, aż do tylnego koła.
Bardzo ważny dla stylu nowego Leóna jest kształt i położenie wycieraczek przedniej szyby. Tak samo jak w Altei, pióra wycieraczek w pozycji spoczynkowej ustawione są równolegle do przednich słupków, jednak w Leónie nie są one ukryte we wnękach za słupkami, ale w całości widoczne.
Nowy León „urósł” w stosunku do poprzednika. Auto jest teraz o 132 mm dłuższe i mierzy 4315 mm. Szerokość zwiększono o 26 mm do 1768 mm. Wysokość auta wynosi 1458 mm. Dzięki tym wymiarom sylwetka nowego Leóna jest dynamiczna, chociaż auto zachowuje wszystkie cechy typowego samochodu kompaktowego.
W porównaniu z poprzednikiem poprawił się także komfort wnętrza. Dzięki zwiększeniu rozstawu osi o 65 mm do 2578 oraz pracy inżynierów z Martorell, nowy León może poszczycić się znakomitą przestronnością przedziału pasażerskiego.
Bagażnik o pojemności 341 litrów jest niewiele większy niż w poprzednim modelu – ale za to bardziej funkcjonalny. Na początek – 4 silniki do wyboru
W chwili premiery rynkowej nowy León oferowany będzie z czterema silnikami, w tym dwoma benzynowymi i dwoma Diesla. W wersji podstawowej samochód wyposażony jest w silnik benzynowy z pośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności 1.6 litra i mocy 102 KM (75 kW). Mocniejszy silnik benzynowy to jednostka dwulitrowa zbudowana w technologii FSI, rozwijająca moc 150 KM (110 kW) Zwolennicy silników Diesla będą mogli wybrać wersję z silnikiem 1.9 TDI o mocy 105 KM (77 kW) lub 2.0 TDI o mocy 140 KM (103 kW). Wszystkie cztery silniki spełniają normy emisji spalin Euro 4.
Silnik benzynowy 1.6 oraz diesel 1.9 TDI będą współpracować z pięciobiegową skrzynią manualną, zaś dwie mocniejsze jednostki (2.0 FSI i 2.0 TDI) będą oferowane ze skrzynią sześciobiegową. Samochody z silnikiem 2.0 FSI będą dostępne z manualną skrzynią biegów lub ze skrzynią automatyczną z możliwością sekwencyjnej zmiany przełożeń w systemie Tiptronic, natomiast silnikowi 2.0 TDI może towarzyszyć tradycyjna skrzynia manualna lub automatyczna przekładnia DSG – obie w wersjach sześciobiegowych.
Sportowy charakter i maksimum bezpieczeństwa
Nowy SEAT León gwarantuje stabilne prowadzenie oraz dynamiczne osiągi dzięki zastosowaniu zawieszenia zbudowanego według koncepcji „zwinnego podwozia” opracowanej w Centrum Technicznym firmy SEAT w Martorell i udoskonalonej w porównaniu z wersjami stosowanymi w innych autach marki SEAT. Niezależne zawieszenie osi przedniej z kolumnami MacPhersona jest w zasadzie identyczne, jak w modelu schodzącym, jednak teraz montowane jest na nowej aluminiowej ramie pomocniczej. Półniezależne zawieszenie tylne z belką skrętną zastąpiono w pełni niezależną konstrukcją wielowahaczową.
Nowy León wyposażony jest w elektryczno-mechaniczne wspomaganie układu kierowniczego oraz wentylowane hamulce tarczowe z przodu i pełne tarcze hamulcowe z tyłu. Systemy bezpieczeństwa aktywnego obejmują: ABS i układ kontroli trakcji TCS oraz elektroniczny program stabilizujący ESP. W samochodzie zastosowano układ ESP najnowszej generacji poprawiający sprawność hamowania i sterowność w sytuacjach krytycznych.
Za bezpieczeństwo bierne w nowym Leónie odpowiada 6 montowanych standardowo poduszek powietrznych (w tym 2 czołowe, 2 boczne i 2 kurtynowe). Opcjonalnie mogą być zamontowane także dwie dodatkowe poduszki boczne z tyłu. Samochód jest standardowo wyposażony w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich foteli. Dodatkowo, pasy przednie mają układ napinający oraz ograniczniki napięcia; miejsca skrajne z tyłu posiadają pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami siły napięcia oraz punkty mocowania fotelików dziecięcych Isofix.
Nowy SEAT León zapewnia taki sam poziom bezpieczeństwa w kolizji z pieszym jak model Altea. Znakomite wyniki Altei w rygorystycznych testach Euro NCAP to zasługa kształtu pokrywy silnika z łamanymi zawiasami, a także odpowiedniego wyprofilowania przodu samochodu i pionowego umieszczenia wycieraczek szyby przedniej.
Światowa premiera nowego SEAT-a León odbędzie się na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Barcelonie w maju br.. Nowy León będzie produkowany wyłącznie w fabryce w Martorell i będzie oferowany w czterech różnych wersjach wykończenia i wyposażenia: Reference, Stylance, Sport i Sport-up.
Zobacz też: Seat Leon galeria zdjęć
tekst, foto: Seat