Skoda Fabia I 6Y
Przedstawiamy dane techniczne Skoda Fabia pierwszej generacji 6Y (1999-2007):
Silniki diesla:
Silnik | 1.4 TDI 70KM | 1.4 TDI 75KM | 1.4 TDI 80KM | 1.9SDI | 1.9 TDI 100KM | 1.9 TDI 130KM RS |
Lata produkcji | 09.2005 – 12.2007 | 06.2003 – 09.2005 | 09.2005 – 12.2007 | 12.1999 – 09.2005 | 12.1999 – 12.2007 | 06.2003 – 12.2006 |
Pojemność skokowa [cm3] |
1422 | 1422 | 1422 | 1896 | 1896 | 1896 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) |
76,5 x 75,6 | 76,5 x 75,6 |
76,5 x 75,6 | 79,5 x 95,5 | 79,5 x 95,5 | 79,5 x 95,5 |
Cylindry / zawory | 3 / 6 | 3 / 6 | 3 / 6 | 4 / 8 | 4 / 8 | 4 / 8 |
Moc kW/KM przy obrotach |
51/70 4000 | 55/75 4000 |
59/80 4000 | 47/64 4000 | 74/100 4000 | 96/130 4000 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min |
155/ 1600- 2800 | 195/ 2200 |
195/ 2200 | 125/ 1600 – 2800 | 240/ 1800 – 2400 | 310/ 1900 |
Prędkość maksymalna |
162 | 168 | 170 | 152 | 183 | 204 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) | 90, 330 (61) | 90, 330 (61) |
90, 330 (61) | 90, 330 (61) | 90, 330 (61) | 90, 330 (61) |
Skrzynia biegów | 5-bieg | 5-bieg | 5-bieg | 5-bieg | 5-bieg | 6-bieg |
Przyspieszenie0-100km/h | 15,6 | 14,3 | 13,9 | 18,7 | 11,5 | 9,6 |
Przyspieszenie od 60 do 100km/h na 4/5 biegu |
– | 9,9 / 14,0 | – | 17,9 / 25,2 | 9,3 / 13,4 | – |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 4/5 biegu |
– | 12,7 / 14,7 | – | 21,5 / 31,4 | 10,7 / 14,0 | – |
Zużycie paliwa miasto |
5,9 | 5,6 | 5,6 | 6,2 | 6,4 | 7,6 |
Zużycie paliwa poza miastem |
4,1 | 4,0 | 4,1 | 4,0 | 4,0 | 4,5 |
Zużycie paliwa średnio |
4,8 | 4,5 | 4,7 | 4,8 | 4,9 | 5,7 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 128 | 123 | 125 | 130 | 132 | 155 |
Norma spalin | Euro4 | Euro4 | Euro4 | Euro3 | Euro3 | Euro4 |
Masa własna pojazdu | 1100 | 1130 | 1130 | 1123 | 1154 | 1240 |
Dopuszczalna masa całkowita/ |
1635 | 1645 | 1645 | 1608 | 1649 | 1720 |
Oznaczenia literowe silników |
BNM | AMF | BNV | ASY | ATD, AXR | ASZ, BLT |
Koła | 5J x 14” | 5J x 14” | 5J x 14” | 5J x 14” | 5J x 14” | 6J x 15” |
Opony | 185/60 R14 | 185/60 R14 | 185/60 R14 | 185/60 R14 | 185/60 R14 | 195/50 R15 |
Tarcze hamulcowe przód | 256×22 mm | 256×22 mm | 256×22 mm | 256×22 mm | 256×22 mm | 288×25 mm |
Tarcze hamulcowe tył | 200×40 mm lub 232×9 mm | 200×40 mm lub 232×9 mm | 200×40 mm lub 232×9 mm | 200×40 mm lub 232×9 mm | 200×40 mm lub 232×9 mm | 232×9 mm |
Wspomaganie kierownicy | tak | tak | tak | tak | tak | tak |
Specyfikacja oleju | VW 501.01, VW 506.01 | VW 501.01, VW 506.01 | VW 501.01, VW 506.01 | VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00, VW 506.01 |
VW 505.01, VW 506.01 | VW 505.01, VW 506.01 |
Olej silnikowy (l) |
3,5 | 3,5 | 3,5 | 4,7 | 4,2 | 4,2 |
Płyn chłodniczy (l) |
7,5 | 7,5 | 7,5 | 7,5 | 8,1 | 8,1 |
Zbiornik paliwa (l) | 45 | 45 | 45 | 45 | 45 | 45 |
Silniki benzynowe:
Silnik | 1.0 50KM | 1.2 54KM | 1,2 64KM | 1,4 75KM | 1,4 100KM | 2,0 115KM |
Lata produkcji | 12.1999 – 04.2000 | 08.2002 – 12.2006 | 01.2003 – 12.2007 | 04.2000 – 12.2007 | 12.1999 – 12.2007 | 11.2000 – 12.2007 |
Pojemność skokowa [cm3] |
997 | 1198 | 1198 | 1390 | 1390 | 1984 |
Cylindry / zawory | 4 / 2 | 3 / 6 | 3 / 12 | 4 / 16 | 4 / 16 | 4 / 8 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) |
76,5 x 86,9 | 76,5 x 86,9 | 76,5 x 75,6 | 76,5 x 75,6 | 82,5 x 92,8 | |
Moc kW/KM przy obrotach |
37/50 5000 | 40/54 4750 | 47/64 5000 | 55/ 75 5000 | 74/100 6000 | 88/115 5600 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min |
84/ 2750 | 103/ 3000 | 112/ 3000 | 126/ 3800 | 126/ 4400 | 174/ 2400 |
Prędkość maksymalna |
148 | 151 | 160 | 166 | 185 | 195 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) | 70, 220 (44) | 70, 220 (44) | 70, 220 (44) | 70, 220 (44) | 70, 220 (44) | 110, 220 (44) |
Skrzynia biegów | 5-bieg | 5-bieg | 5-bieg | 5-bieg | 5-bieg | 5-bieg |
Przyspieszenie0-100km/h | 20,9 | 18,4 | 15,9 | 13,8 | 11,6 | 10,1 |
Przyspieszenie od 60 do 100km/h na 4/5 biegu |
17,2 / 24,1 | – | – | 13,0 / 19,0 | 12,7 / 17,3 | 9,6 / 12,5 |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 4/5 biegu |
21,6 / 27,8 | – | – | 14,0 / 20,7 | 13,0 / 18,3 | 10,7 / 13,9 |
Zużycie paliwa miasto |
8,8 | 7,8 | 7,6 | 8,9 | 9,5 | 10,9 |
Zużycie paliwa poza miastem |
5,4 | 4,8 | 5,1 | 5,2 | 5,5 | 6,0 |
Zużycie paliwa średnio |
6,6 | 6,0 | 6,0 | 6,5 | 7,0 | 7,8 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 158 | 145 | 146 | 156 | 168 | 187 |
Norma spalin | Euro2/4 | Euro4 | Euro4 | Euro4 | Euro4 | Euro4 |
Masa własna pojazdu (kg) | 1036 | 1050 | 1050 | 1062 | 1073 | |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) |
1501 | 1550 | 1550 | 1547 | 1568 | 1119 |
Koła | 5J x 13” | 5J x 14” | 5J x 14” | 5J x 14” | 5J x 14” | 6J x 15” |
Opony | 155/80 R13 | 185/60 R14 | 185/60 R14 | 185/60 R14 | 185/60 R14 | 195/50 R15 |
Tarcze hamulcowe przód | 239×18 mm | 256×22 mm | 256×22 mm | 256×22 mm | 256×22 mm | 288×25 mm |
Tarcze hamulcowe tył | 200×40 mm | 200×40 mm lub 232×9 mm | 200×40 mm lub 232×9 mm | 200×40 mm lub 232×9 mm | 200×40 mm lub 232×9 mm | 232×9 mm |
Wspomaganie kierownicy | nie | tak | tak | tak | ||
Oznaczenia literowe silników |
AQV, ATY, ARV | AWY, BMD | AZQ, BME | AUA, BBY, BKY, APE | AUB, BBX | ATF, AZL, BBX |
Specyfikacja oleju | VW 501.01, VW 500.00, VW 502.00, VW 503.00 |
VW 501.01, VW 500.00, VW 502.00, VW 503.00 |
VW 501.01, VW 500.00, VW 502.00, VW 503.00 |
VW 501.01, VW 500.00, VW 502.00, VW 503.00 |
VW 501.01, VW 500.00, VW 502.00, VW 503.00 |
VW 501.01, VW 500.00, VW 502.00, VW 503.00 |
Olej silnikowy (l) |
3,2 | 3,2 | 3,5 | 3,5 | 3,5 | |
Płyn Chłodniczy (l) |
7,1 | 7,1 | 7,1 | 7,1 | 7,1 | |
Zbiornik paliwa (l) | 45 | 45 | 45 | 45 | 45 |
Długość: 2462mm
Szerokość: 1646mm
Wysokość: 1435m
Pojemność bagażnika: 260l (hatchback), 426l (kombi), 438l (sedan)
Rozstaw osi: 2460mm
Rozstaw kół przód/tył: 1435mm/1424mm
Zwrotność: 10,54m
Pojemność zbiornika paliwa: 45l
Pojemność zbiornika czynnika klimatyzacji: 500-550g
Pojemność układu hamulcowego: 1,15l
Ilość gwiazdek w teście Euro NCAP: 4
Wersje wyposażenia:
- Podstawowy model oferowany na rynku polskim nazywał się Classic, oferował on wyposażenie kierownicy, poduszkę powietrzną dla kierowcy, przednie pasy bezpieczeństwa wraz z napinaczami, z regulacją wysokości, trzecie światłu stopu, regulowane ręcznie lusterka zewnętrzne, dzieloną w systemie 1/3, 2/3 tylną kanapę, instalacja radiowa wraz z czterema głośnikami, zegary wraz z obrotomierzem, tylna szyba wyposażona w wycieraczkę oraz ogrzewanie.
- Model wyższy – Comfort, to już także poduszka powietrzna dla pasażera w standardzie, elektrycznie sterowane podnośniki szyb przednich, centralny zamek, gniazdko 12V w przedziale bagażowym, czy regulacja wysokości fotela kierowcy oraz przednie światła przeciwmgielne.
- Najwyższa wersja wyposażenia nazwana – Elegance oferowała ręcznie sterowaną klimatyzację, spryskiwacze reflektorów, 14″ aluminiowe felgi, elektrycznie sterowane podnośniki szyb przednich i tylnych, kontrolę trakcji, boczne poduszki powietrzne (w fotelach), podgrzewane przednie siedzenia i uchwyty na napoje.
- Pojawiały się także wersje specjalne: Attractive, Celebration, Choice, Cool, Creation, Disney on Ice, Excellent, Extra, First, First Plus, Flash, Fresh, Fresh+, Ice, Life, Luna, Joy, Praktik, RS, Special, Sportline, Sprint, Style, Tour de France. Oferowane na różnych rynkach raczej w krótkich seriach, w większości były to modele oparte na wersji Classic lub Comfort dodatkowo wyposażane w klimatyzację i inne, mniej znaczące dodatki.
Ciekawostki:
- Fabia w przeciwieństwie do swoich odpowiedników Seata – Ibizy i Volkswagena – Polo, nie była wyposażana w automatyczne klimatyzacje – klimatronik.
- Produkowana była w wersji 5-drzwiowej hatchback, kombi, oraz sedan (produkowany od 2001 roku).
- W drugiej połowie 2004 roku nastąpił lifting Fabii pierwszej generacji, zmieniono nieco przedni i tylny zderzak, grill (atrapę), tylne lampy, reflektory, kierownicę, tarcze zegarów, kołpaki felg stalowych. Pojawiła się także nowa paleta barw nadwozia, nowe wzory tapicerki, oraz nieco bogatsza oferta wyposażenia dodatkowego (między innymi reflektory ksenonowe. Zmodyfikowano także ofertę jednostek napędowych, w miejsce 1.9SDI pojawił się 3-cylindrowy turbodiesel 1.4 w wersjach 70, 75 i 80 konnych.