VW Passat B6
Dane techniczne Volkswagena Passata szóstej generacji (2005-2010):
Silniki diesla:
Silnik | 1.6TDI Blue Motion | 2.0TDI 110KM | 2.0TDI 140KM | 2.0TDI 140KM DSG | 2.0TDI 140KM 4motion | 2.0TDI 170KM | 2.0TDI 170KM DSG | 2.0TDI 170KM 4motion |
Pojemność skokowa [cm3] |
1598 | 1968 | 1968 | 1968 | 1968 | 1968 | 1968 | 1968 |
Ilość cylindrów / zaworów | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 |
Stopień sprężania | 16.5 | 16.5 | 16.5 | 16.5 | 16.5 | 16.5 | 16.5 | 16.5 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 79.5/80.5 | 81/95.5 | 81/95.5 | 81/95.5 | 81/95.5 | 81/95.5 | 81/95.5 | 81/95.5 |
Moc kW/KM przy obrotach | 77/105 4400 | 81/110 4200 | 103/140 4200 | 103/140 4200 | 103/140 4200 | 125/170 4200 | 125/170 4200 | 125/170 4200 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 250/ 1500- 2500 | 250/ 1500 -2500 | 320/ 1750 -2500 | 320/ 1750 -2500 | 320/ 1750- 2500 | 350/ 1750- 2500 | 350/ 1750- 2500 | 350/ 1750- 2500 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) | 180, 380 (68) | 180, 330 (61) | 180, 330 (61) | 180, 330 (61) | 180, 330 (61) | 180, 330 (61) | 180, 330 (61) | 180, 330 (61) |
Prędkość maksymalna (km/h) | 193 | 192 | 209 | 206 | 204 | 223 | 220 | 217 |
Przyspieszenie 0-80km/h(s) | 8.3 | 8 | 6.9 | 6.9 | 6.7 | 6.2 | 6.2 | 5.9 |
Przyspieszenie 0-100km/h(s) | 12.4 | 11.8 | 9.8 | 9.8 | 10.2 | 8.6 | 8.6 | 8.6 |
Przyspieszenie 0-400/0-1000m/s (s) | / | 18.1/ 33.5 | 17.3/ 31.5 | 17.3/ 31.5 | 17.1/ 31.6 | 16.4/ 19.7 | 16.4/ 29.7 | – |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu | 15/ | 14.5/ | 9/11.5 | – | 10.5/13 | 8.5/11 | – | – |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) | 5.5 | 7 | 7.2 | 7.8 | 7.9 | 7.4 | 7.8 | 8 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) | 3.8 | 4.5 | 4.6 | 5 | 4.9 | 4.6 | 5.1 | 5.5 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) | 4.5 | 5.5 | 5.6 | 6 | 6 | 5.6 | 6.1 | 6.4 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 118 | 143 | 146 | 158 | 158 | 146 | 159 | 168 |
Poziom hałasu podczas postoju/w trakcie jazdy (dB(A)) | 69/70 | 70/71 | 74/70 | 74/68 | 77/71 | 70/73 | 72/69 | 69/68 |
Norma emisji spalin | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 4 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 |
Skrzynia biegów | 5-bieg | 5-bieg | 6-bieg | 6-bieg DSG | 6-bieg | 6-bieg | 6-bieg DSG | 6-bieg DSG |
Przełożenie biegu jałowego | 3.647 | 3.647 | 3.45 | 4.118 | 3.875 | 3.684 | 4.118 | 4.118 |
Przełożenie na 1-biegu | 4.111 | 3.778 | 3.769 | 3.462 | 3.769 | 3.769 | 3.462 | 3.462 |
Przełożenie na 2-biegu | 2.118 | 2.118 | 2.087 | 2.05 | 2.087 | 2.087 | 2.05 | 2.05 |
Przełożenie na 3-biegu | 1.185 | 1.268 | 1.324 | 1.3 | 1.324 | 1.324 | 1.3 | 1.3 |
Przełożenie na 4-biegu | 0.816 | 0.865 | 0.977 | 0.902 | 0.911 | 0.919 | 0.902 | 0.902 |
Przełożenie na 5-biegu | 0.625 | 0.66 | 0.975 | 0.914 | 0.902 | 0.902 | 0.914 | 0.914 |
Przełożenie na 6-biegu | – | – | 0.814 | 0.756 | 0.756 | 0.757 | 0.756 | 0.756 |
Przełożenie na 7-biegu | – | – | – | – | – | – | – | – |
Przełożenie na wstecznym | 3.6 | 3.6 | 4.549 | 3.989 | 4.549 | 4.549 | 3.989 | 3.989 |
Felgi (cale) | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 |
Opony | 205/55 R 16H | 205/55 R 16H | 205/55 R 16H | 205/55 R 16H | 205/55 R 16H | 205/55 R 16H | 205/55 R 16H | 205/55 R 16H |
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) | 312/ 282 | 312/ 282 | 312/ 282 | 312/ 282 | 312/ 282 | 312/ 282 | 312/ 282 | 312/ 282 |
Masa własna pojazdu | 1411 | 1435 | 1452 | 1474 | 1552 | 1455 | 1477 | 1543 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 2000 | 2080 | 2090 | 2110 | 2200 | 2090 | 2110 | 2200 |
Ładowność (kg) | 589 | 645 | 638 | 636 | 648 | 635 | 633 | 657 |
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) | 1100/ 1010 | 1110/ 1010 | 1120/ 1020 | 1140/ 1020 | 1150/ 1100 | 1120/ 1020 | 1140/ 1020 | 1170/ 1080 |
Pojemności: | ||||||||
Olej silnikowy (l) | 4.2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Płyn chłodniczy (l) | 8.1 | 9.6 | 9.6 | 9.6 | 9.6 | 9.6 | 9.6 | 9.6 |
Płyn do spryskiwaczy (l) | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 |
Zbiornik paliwa (l) | 70 | 70 | 70 | 70 | 68 | 70 | 70 | 68 |
Ceny PLN z VAT | ||||||||
Trendline | 89 890 | 87 390 | 93 690 | – | – | – | – | – |
Comfortline | 93 790 | 91 290 | 97 590 | 107 690 | 105 490 | 102 490 | 112 590 | – |
Highline | 105 190 | 102 690 | 108 990 | 119 090 | 116 490 | 113 890 | 123 990 | – |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki, ceny na 12.2009.
Silniki benzynowe:
Silnik | 1.6 102KM | 1.4TSI BlueMotion | 1.4TSI DSG BlueMotion | 1.4TSI | 1.4TSI DSG | 2.0FSI 4motion |
Pojemność skokowa [cm3] |
1595 | 1390 | 1390 | 1390 | 1390 | 1390 |
Ilość cylindrów / zaworów | 4 / 2 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 |
Stopień sprężania | 10.5 | 10 | 10 | 10 | 10 | 11.5 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 81/77.4 | 76.5/75.6 | 76.5/75.6 | 76.5/75.6 | 76.5/75.6 | 82.5/92.8 |
Moc kW/KM przy obrotach | 75/102 5600 | 90/122 5000 | 90/122 5000 | 90/122 5000 | 90/122 5000 | 110/150 6000 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 148/3800 | 200/150- 4000 | 200/150- 4000 | 200/150- 4000 | 200/150- 4000 | 200/3500 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) | 110, 120 (44) | 110, 380 (68) | 110, 380 (68) | 110, 220 (44) | 140, 280 (60) | 140, 280 (44) |
Prędkość maksymalna (km/h) | 190 | 205 | 203 | 203 | 201 | 209 |
Przyspieszenie 0-80km/h(s) | 8.4 | 6.8 | 6.8 | 6.9 | 6.9 | 6.7 |
Przyspieszenie 0-100km/h(s) | 12.4 | 10.3 | 10.3 | 10.5 | 10.5 | 9.9 |
Przyspieszenie 0-400/0-1000m/s (s) | 18.5/34 | – | – | 17.3/32 | 17.3/32 | 17.1/31.2 |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu | 17.5/ | 12.5/16 | – | 12/15.5 | – | 11/14 |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) | 10.5 | 7.5 | 7.1 | 8.7 | 8.3 | 12 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) | 6 | 4.9 | 5.1 | 5.4 | 5.5 | 6.8 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) | 7.6 | 5.9 | 5.8 | 6.7 | 6.5 | 8.7 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 179 | 138 | 136 | 155 | 152 | 208 |
Poziom hałasu podczas postoju/w trakcie jazdy (dB(A)) | 81/74 | 73/72 | 72/70 | 73/72 | 72/70 | 77/73 |
Norma emisji spalin | Euro 4 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 4 | Euro 4 | Euro 4 |
Skrzynia biegów | 5-bieg | 6-bieg | 7-bieg DSG | 6-bieg | 7-bieg DSG | 6-bieg |
Przełożenie biegu jałowego | 5.067 | 4.056 | 4.438 | 4.353 | 4.438 | 4.267 |
Przełożenie na 1-biegu | 3.455 | 3.615 | 3.765 | 3.615 | 3.765 | 3.778 |
Przełożenie na 2-biegu | 1.955 | 1.955 | 2.273 | 1.955 | 2.272 | 2.267 |
Przełożenie na 3-biegu | 1.281 | 1.281 | 1.531 | 1.281 | 1.531 | 1.524 |
Przełożenie na 4-biegu | 0.927 | 0.973 | 1.122 | 0.973 | 1.122 | 1.185 |
Przełożenie na 5-biegu | 0.706 | 0.778 | 1.176 | 0.778 | 1.176 | 0.967 |
Przełożenie na 6-biegu | – | 0.646 | 0.951 | 0.646 | 0.951 | 0.816 |
Przełożenie na 7-biegu | – | – | 0.795 | – | 0.795 | – |
Przełożenie na wstecznym | 3.182 | 3.182 | 4.17 | 3.182 | 4.17 | 3.6 |
Felgi (cale) | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 |
Opony | 205/55 R 16 H | 205/55 R 16 H | 205/55 R 16 H | 205/55 R 16 H | 205/55 R 16 H | 205/55 R 16 H |
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) | 312/282 | 312/282 | 312/282 | 312/282 | 312/282 | 312/282 |
Masa własna pojazdu | 1343 | 1352 | 1381 | 1388 | 1410 | 1492 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1950 | 1950 | 1970 | 2000 | 2020 | 2100 |
Ładowność (kg) | 607 | 597 | 589 | 612 | 610 | 608 |
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) | 990/1010 | 1010/990 | 1030/990 | 1050/1000 | 1070/1000 | 1070/1080 |
Pojemności: | ||||||
Olej silnikowy (l) | 4.5 | 5.3 | 5.3 | 5.3 | 5.3 | 5.3 |
Płyn chłodniczy (l) | 7.4 | 8.1 | 8.1 | 8.1 | 8.1 | 8.1 |
Płyn do spryskiwaczy (l) | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 |
Zbiornik paliwa (l) | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | 68 |
Ceny PLN z VAT | ||||||
Trendline | 75 890 | – | – | 78 790 | – | – |
Comfortline | – | – | – | 82 690 | 92 790 | – |
Highline | – | – | – | – | – | – |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki, ceny na 12.2009
Silniki benzynowe:
Silnik | 1.8FSI | 1.8FSI DSG | 2.0TSI | 2.0TSI DSG | 3.2FSI V6 4motion | R36 3.6FSI 4motion |
Pojemność skokowa [cm3] |
1798 | 1798 | 1984 | 1984 | 3168 | 3597 |
Ilość cylindrów / zaworów | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 6 / 4 | 6 / 4 |
Stopień sprężania | 9.8 | 9.8 | 9.8 | 9.8 | 12 | 11.4 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) | 82.5/84.2 | 82.5/84.2 | 82.5/92.8 | 82.5/92.8 | 86/90.9 | 89/96.3 |
Moc kW/KM przy obrotach | 118/160 4500 | 118/160 4500 | 147/200 5100 | 147/200 5100 | 184/250 6250 | 220/300 6600 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min | 250/1500- 4500 | 250/1500- 4500 | 280/1700- 5000 | 280/1700- 5000 | 330/2750- 3750 | 350/2400- 5300 |
Alternator (A), Akumulator (A(Ah)) | 140, 120 (44) | 140, 280 (60) | 140, 380 (72) | 140, 220 (44) | 140, 380 (72) | 180, 450 (95) |
Prędkość maksymalna (km/h) | 220 | 218 | 235 | 233 | 246 | 250 |
Przyspieszenie 0-80km/h(s) | 6 | 6 | 5.4 | 5.4 | 4.7 | 3.8 |
Przyspieszenie 0-100km/h(s) | 8.6 | 8.5 | 7.6 | 7.7 | 6.9 | 5.6 |
Przyspieszenie 0-400/0-1000m/s (s) | 16.3/29.6 | – | 15.6/28.1 | – | 15/27.5 | 13.9/25.5 |
Przyspieszenie od 80 do 120km/h na 5/6 biegu | 9.5/12.5 | – | 8/19 | – | – | 7.1/9.4 |
Zużycie paliwa miasto (l/100km) | 9.9 | 9.8 | 11 | 11 | 13.9 | 12.8 |
Zużycie paliwa poza miastem (l/100km) | 5.9 | 5.8 | 6.1 | 6 | 7.5 | 8 |
Zużycie paliwa średnio (l/100km) | 7.4 | 7.3 | 7.9 | 7.9 | 9.8 | 9.8 |
Poziom emisji CO2 (g/km) | 172 | 169 | 184 | 184 | 233 | 227 |
Poziom hałasu podczas postoju/w trakcie jazdy (dB(A)) | 79/71 | 77/68 | 75/71 | 78/72 | 85/73 | 78/73 |
Norma emisji spalin | Euro 5 | Euro 4 | Euro 4 | Euro 5 | Euro 4 | Euro 4 |
Skrzynia biegów | 6-bieg | 7-bieg DSG | 6-bieg | 6-bieg DSG | 6-bieg DSG | 6-bieg |
Przełożenie biegu jałowego | 3.647 | 4.438 | 3.944 | 4.059 | 4.8 | 4.769 |
Przełożenie na 1-biegu | 3.778 | 3.765 | 3.357 | 3.462 | 2.933 | 2.923 |
Przełożenie na 2-biegu | 2.063 | 2.273 | 2.087 | 2.05 | 1.792 | 1.956 |
Przełożenie na 3-biegu | 1.455 | 1.531 | 1.469 | 1.3 | 1.193 | 1.4 |
Przełożenie na 4-biegu | 1.107 | 1.122 | 1.098 | 0.902 | 0.837 | 1.032 |
Przełożenie na 5-biegu | 0.875 | 1.176 | 1.108 | 0.914 | 0.838 | 1.077 |
Przełożenie na 6-biegu | 0.725 | 0.951 | 0.927 | 0.756 | 0.698 | 0.87 |
Przełożenie na 7-biegu | – | 0.795 | – | – | – | – |
Przełożenie na wstecznym | 3.6 | 4.17 | 3.99 | 3.989 | 3.352 | 3.264 |
Felgi (cale) | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 6 1/2 J x 16 | 7 1/2 J x 17 | 8 J x 18 |
Opony | 205/55 R 16 V | 205/55 R 16 V | 215/55 R 16 W | 215/55 R 16 W | 235/45 R 17 W | 235/40 R 18 Y |
Średnica tarcz hamulcowych przód/tył (mm) | 312/288 | 312/288 | 312/288 | 312/288 | 345/310 | 345/310 |
Masa własna pojazdu | 1394 | 1439 | 1445 | 1458 | 1660 | 1661 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 2030 | 2060 | 2050 | 2080 | 2270 | 2270 |
Ładowność (kg) | 636 | 631 | 605 | 622 | 610 | 609 |
Dopuszczalne obciążenie przedniej/tylnej osi (kg) | 1080/1000 | 1110/1000 | 1080/1020 | 1120/1010 | 1180/1140 | 1170/1150 |
Pojemności: | ||||||
Olej silnikowy (l) | 4.6 | 4.6 | 5.5 | 5.5 | ||
Płyn chłodniczy (l) | 8.6 | 8.6 | 12.3 | 12.3 | ||
Płyn do spryskiwaczy (l) | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 |
Zbiornik paliwa (l) | 70 | 70 | 70 | 70 | 68 | 68 |
Ceny PLN z VAT | ||||||
Trendline | 85 890 | – | – | – | – | – |
Comfortline | 89 790 | 99 890 | 103 090 | – | – | – |
Highline | 101 190 | 111 290 | 114 490 | 124 590 | 161 390 | – |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą roku modelowego 2010, auta w wersjach podstawowych na rynek niemiecki, ceny z 12.2009
Passat B6 – 222 oficjalne zdjęcia w wysokiej rozdzielczości!
-
SEDAN
-
Dlugość: 4765 mm
-
Szerokość: 1820 mm
-
Wysokość: 1472 mm
-
Rozstaw osi:2710 mm
-
Rozstaw kół z przodu:1540 mm
-
Rozstaw kół z tyłu :1520 mm
-
Pojemnośc bagażnika: 565 l
-
Średnica zawracania: 11.4 m
-
Pojemność zbiornika paliwa: 70l
-
Współczynnik oporu powietrza cx:0,28
-
Variant
-
Dlugość: 4774 mm
-
Szerokość: 1820 mm
-
Wysokość: 1517 mm
-
Rozstaw osi:2710 mm
-
Rozstaw kół z przodu:1540 mm
-
Rozstaw kół z tyłu :1520 mm
-
Pojemnośc bagażnika: 603 l po rozłożeniu tylnych siedzeń 1731 l
-
Średnica zawracania: 11.4 m
-
Pojemność zbiornika paliwa: 70l
-
Współczynnik oporu powietrza cx:0,28
Passat B6 – 222 oficjalne zdjęcia w wysokiej rozdzielczości!
Nowy Passat jest samochodem funkcjonalnym, komfortowym, posiadającym własny styl i przemyślanym w każdym calu. Udoskonalone zostały nie tylko najważniejsze elementy tego auta, jak silnik, zawieszenie czy nadwozie. Wprowadzono także wiele mniejszych rozwiązań, które mają uczynić przemieszczanie się z miejsca na miejsce jeszcze przyjemniejszym. Na przykład instalacja telefonu typu Bluetooth, system audio najwyższej jakości, sportowe fotele, zapewniające wygodę także podczas długich podróży, nowoczesny system uruchamiania i zamykania samochodu, elektroniczny hamulec postojowy, układ automatycznego utrzymywania odległości od pojazdu jadącego z przodu, klimatyzacja bez wyczuwalnych strumieni powietrza czy po prostu niezwykle atrakcyjny wygląd zarówno nadwozia, jak i wnętrza samochodu. Taki jest właśnie nowy Passat.
Stylistyka – nowe oblicze Volkswagena
Elegancka sylwetka, niepowtarzalna stylistyka i nowoczesny przód z chromowaną, dużą osłoną chłodnicy – oto jego nowe oblicze. Stylistyczny kierunek dla niego wytyczyły przyjęte z wielkim uznaniem modele studyjne Concept R (roadster) i Concept C (kabriolet – coupé). Passat jest pierwszym samochodem seryjnym czerpiącym z zaprezentowanych wówczas rozwiązań. Z tyłu Passata umieszczono diodowe światła o krótkim czasie reakcji z okrągłą częścią główną nawiązującą stylistycznie do reflektorów przednich.
Wymiary – kontrolowany wzrost
Tradycją Passatów jest zapewnienie komfortu i przestronności wnętrza niemalże, jak w wyższej klasie samochodów. Dzięki poprzecznie umieszczonym silnikom i trochę zwiększonym wymiarom nadwozia nowy Passat jest jeszcze przestronniejszy, niż poprzednie generacje. Ma on teraz 4,77 metra długości (+ 62 mm), 1,82 m szerokości (+ 74 mm) i 1,47 m wysokości (+ 10 mm). Rozstaw osi jest o 6 mm większy i wynosi 2,71 metra, a bagażnik ma pojemność maksymalną 565 litrów (+ 90 litrów). Jednak najciekawszą cechą nadwozia jest jego sztywność statyczna, która wzrosła o 57 procent w stosunku do i tak już doskonałej sztywności poprzednika. Dzięki temu jest najlepszą w tej klasie samochodów.
Silniki – sześć z siedmiu jednostek napędowych to silniki z bezpośrednim wtryskiem, będące nowością w ofercie Passata
Silniki benzynowe: Poza najmniejszym motorem 75 kW / 102 KM wszystkie pozostałe silniki benzynowe pojawiły się po raz pierwszy w ofercie Passata. Czterocylindrowe jednostki FSI z homogenicznym, bezpośrednim wtryskiem paliwa dysponują mocą 85 kW / 115 KM, 100 kW / 150 KM i 147 kW / 200 KM. W czwartym kwartale 2005 roku ofertę jednostek napędowych uzupełni silnik 3,2 litra V6-FSI o mocy 184 kW / 250 KM.
Silniki wysokoprężne: Wszystkie silniki TDI zostały zamontowane w tym modelu po raz pierwszy. Są to trzy jednostki o mocy 77kW / 105 KM, 103 kW / 140 KM i 125 kW / 170 KM. Silniki wysokoprężne będą sukcesywnie oferowane także z filtrem cząstek stałych. Najmocniejszy motor TDI, podobnie jak silnik o mocy 103 kW, posiadają niezwykle nowoczesny, wysokociśnieniowy układ wtryskowy z piezoelektrycznymi pompowtryskiwaczami.
Benzynowe jednostki napędowe o mocy 85 kW, 110 kW i 147 kW mogą być również połączone z wygodną, sześciobiegową przekładnią automatyczną, oba mocniejsze silniki TDI – z nowoczesną, preselekcyjną skrzynią biegów (DSG). W późniejszym czasie dostępne będą także modele z napędem na wszystkie koła 4MOTION.
Wnętrze – bardziej dopasowane do kierowcy i bardziej funkcjonalne
Wnętrze nowego Passata charakteryzuje się niezwykle przejrzystą, szlachetną i elegancką stylistyką, materiałami najwyższej jakości i rozwiązaniami technicznymi, których głównym zadaniem jest ułatwienie życia pasażerom, a nie udowodnienie, co potrafi dzisiejsza technologia. Celem obranym przy projektowaniu tego auta było uzyskanie perfekcyjnej ergonomii i łatwości obsługi. Kokpit Passata jest zatem bardziej niż kiedykolwiek dopasowany do kierowcy, z przejrzyście rozmieszczonymi elementami funkcyjnymi. Wnętrze może posiadać również cechy bardzo indywidualne, między innymi dzięki czterem liniom wyposażenia, czterem niezależnym od wersji zestawom kolorystycznym oraz elementom dekoracyjnym z drewna szlachetnego lub aluminium.
Technologie – najbardziej przemyślany Passat wszechczasów
Nowość I – elektroniczny hamulec postojowy: Po raz pierwszy w tej klasie samochodów Passat wyposażony jest seryjnie w elektroniczny hamulec postojowy, uruchamiany przyciskiem. Dzięki elektronicznemu sterowaniu i powiązaniu z innymi układami hamulec ten posiada kilka nowych funkcji, takich jak na przykład dynamiczna funkcja hamulca awaryjnego, dynamiczne wspomaganie ruszania (np. pod górę) i automatyczna funkcja Hold (postój przed światłami bez potrzeby stałego wciskania pedału hamulca).
Nowość II – system uruchamiania i zamykania: obsługiwany pilotem system uruchamiania i zamykania Passata jest całkowitą nowością. Nie ma już klasycznego kluczyka, zastępuje go pilot do otwierania i zamykania centralnego zamka, który jest prawie całkowicie chowany po prawej stronie kierownicy; silnik można zapalić wciskając po prostu nadajnik. Jeżeli Passat jest wyposażony w udostępniony po raz pierwszy w tej serii modeli Keyless-Entry-System, silnik uruchamia się wciskając przycisk.
Nowość III – automatyczny układ utrzymywania odległości od pojazdu jadącego z przodu: nowy Passat, jako pierwszy w tym segmencie, oferowany jest z układem automatycznego utrzymywania odległości, zaprezentowanym przez Volkswagena po raz pierwszy w Phaetonie. System jest obsługiwany dźwignią na kolumnie kierownicy. Po uruchomieniu tego układu Passat zwolni automatycznie z prędkości ustawionej wcześniej na tempomacie, jeżeli odległość do jadącego z przodu pojazdu zmniejszy się przekraczając określoną granicę bezpieczeństwa. Gdy pas ruchu przed Passatem będzie znów wolny, auto przyspieszy do ustawionej wcześniej prędkości.
Nowość IV – telefon Bluetooth: w Passacie będzie można zamontować jako wyposażenie dodatkowe telefoniczny zestaw głośnomówiący ze złączem Bluetooth. Na uwagę zasługuje fakt, iż rozmowę rozpoczętą w normalny sposób poza samochodem, prowadzoną przez telefon komórkowy ze złączem Bluetooth, można bez problemu kontynuować po wejściu do samochodu i ruszeniu.
Nowość V – system dźwiękowy Dynaudio: Volkswagen wielką uwagę poświęcił jakości dźwięku w nowym Passacie. Doskonały odbiór gwarantuje 600 –watowy system audio Highend firmy Dynaudio, bardzo dobrze znanej „audiofilom”. 10 – kanałowy zestaw z wzorcowymi parametrami wytycza nowe standardy w tej klasie aut. System nawigacji satelitarnej wykorzystuje DVD do wczytywania danych.
Nowość VI – klimatyzacja bez wyczuwalnych strumieni powietrza: wyjątkowa w tej klasie aut jest także dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, dostępna jako wyposażenie dodatkowe. Podobnie jak w Phaetonie, zapewnia ona pozbawioną wyczuwalnych prądów powietrza wentylację i chłodzenie.
Zasilanie elektryczne: osoby podróżujące służbowo na pewno będą zadowolone z gniazdka 230 V, pozwalającego na podłączenie w czasie jazdy na przykład laptopa.
Reflektory bi-ksenonowe, śledzące tor jazdy na zakrętach: układ świateł został znacznie udoskonalony w porównaniu z poprzednim modelem, szczególnie jeżeli chodzi o światła drogowe. Poprawę widoczności zapewniają także bi-ksenonowe reflektory, zmieniające kierunek strumienia światła przy pokonywaniu zakrętów. Ten dynamiczny układ świateł zwiększa znacznie bezpieczeństwo, szczególnie przy skręcaniu na skrzyżowaniach lub przy zjeżdżaniu z drogi głównej.
Zawieszenie, ESP i systemem stabilizacji toru jazdy samochodu z przyczepą: nowa, izolowana akustycznie poprzez ramę pomocniczą czterowahaczowa oś tylna oraz oś przednia z kolumnami McPhersona i elementami aluminiowymi gwarantują zwrotność, komfort i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie. W nowym Passacie zastosowano układ ESP z funkcją stabilizacji toru jazdy samochodu holującego przyczepę, który montowany jest we wszystkich autach wyposażonych w hak holowniczy. Przy wykorzystaniu znanych już funkcji ESP system zapewnia wczesne rozpoznanie niebezpiecznego zarzucania przyczepy i jej stabilizację poprzez odpowiednią ingerencję w układ hamulcowy i układ sterowania silnikiem.
Passat B6 – 222 oficjalne zdjęcia w wysokiej rozdzielczości!
Tekst: Volkswagen Polska, 15.12.2004